پاورپوینت زندگی علمی ویگوتسکی

پاورپوینت زندگی علمی ویگوتسکی

پاورپوینت-زندگی-علمی-ویگوتسکی

دانلود پاورپوینت با موضوع زندگی علمی ویگوتسکی،
در قالب ppt و در 93 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
لِو سیمینوویچ ویگوتسکی در پنجم نوامبر 1896 در شهر اورشا واقع در شمال شرقی مینسک در بلاروس چشم به جهان گشود. وی در سال 1913دوره دبیرستان را در گومل  با درجه ممتاز به پایان رساند و در سال 1917 پس از آنکه از دانشگاه مسکو در رشته ادبیات فرهیخته شد، پژوهش های ادبی خود را آغاز نمود. (ویگوتسکی، به نقل از عزب دفتری، 1372، ص 31) پدرش رئیس بانک و مادرش معلّم بود. در روزگار نوجوانی در میان دوستانش به «پروفسور کوچولو» معروف شده بود، زیرا دائماً آنها را به بحث های مختلف و فعّالیّت های خارق العادّه فرا می خواند. ویگوتسکی همچنان به خواندن تاریخ، ادبیات و شعر عشق می­ورزید. (کرین، به نقل از خوی نژاد، 1384، ص 285)
او در 17 سالگی تصمیم گرفت به دانشگاه مسکو برود. امّا به دلیل یهودی بودن مجبور بود در یک سیستم سهمیه ای رقابت کند. به هر صورت او برای رفتن به دانشگاه موسکو برنده شد. وی در دانشگاه در رشته حقوق تخصّص گرفت، امّا در کلاس های سایر رشته ها نیز شرکت می کرد. سرانجام در سال 1917، با مدرک حقوق از دانشگاه موسکو فارغ التّحصیل شد و به زادگاهش گومل بازگشت. (همان)
ویگوتسکی بین سال های  1924 تا 1971، که در یک دبیرستان محلّی ادبیات و روان شناسی تدریس می کرد، به تعلیم و تربیت کودکان ناتوان جسمی علاقه مند شد. همچنین رساله دکترای خود را به روانشناسی هنر اختصاص داد. در همین دوره به بیماری سل مبتلا شد. (همان)
او در ششم ژانویه 1924، برای ارائه مقاله ای درباره روانشناسی هوشیاری به لنینگراد سفر کرد. فصاحت و روانی کلام او، به عنوان جوانی ناشناخته از سرزمینی دور از پایتخت، اثر فوق العادّه ای بر روانشناسان جوان بر جای گذاشت. یکی از آنها آ.آر. لوریا بود که سمتی را در انستیتو روانشناسی مسکو به او پیشنهاد کرد و ویگوتسکی آنرا پذیرفت. در طیّ اوّلین سال کارش در انستیتو رساله دکترای خود را به پایان رساند و به درجه دکتری نائل آمد. (همان) ...
دانلود فایل


پاورپوینت زندگی علمی ویگوتسکی

روانشناسی , علوم تربیتی , زندگی علمی ویگوتسکی, دانلود پاورپوینت زندگی علمی ویگوتسکی, پاورپوینت در مورد زندگی علمی ویگوتسکی, تحقیق زندگی علمی ویگوتسکی, پاورپوینت درباره زندگی علمی ویگوتسکی, پاورپوینت راجع به زندگی علمی ویگوتسکی, پاورپوینت آماد,,,

روان شناسی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید