تحقیق میرزا کوچک‌ خان جنگلی

تحقیق میرزا کوچک‌ خان جنگلی

تحقیق-میرزا-کوچک‌-خان-جنگلی

دانلود تحقیق با موضوع میرزا کوچک‌ خان جنگلی،
در قالب word و در 84 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:

میرزا کوچک‌خان جنگلی

میرزا کوچک‌‌ جنگلی (۱۲۵۷ - ۱۱ آذر ۱۳۰۰ هجری شمسی), مبارز انقلاب مشروطه و سردار جنبش جنگل و از اولین رهبران جمهوری شوروی گیلان (همچنین معروف به: جمهوری سوسیالیستی گیلان و جمهوری سرخ جنگل) بود. در دل این جمهوری بود که حزب کمونیست ایران به رهبری حیدر عمو اوغلو تاسیس شد.

تولد و خصوصیات شخصی
یونس معروف به میرزا کوچک فرزند میرزا بزرگ بسال ۱۲۵۷ ه.ش. در شهرستان رشت محله استادسرا در خانواده ای متوسط چشم به جهان گشود. سنین اوّل عمر را در مدرسه حاجی حسن واقع در صالح آباد رشت و مدرسه جامع به آموختن صرف و نحو و تحصیلات دینی گذرانید. چندی هم در مدرسه محمودیه تهران به همین منظور اقامت گزید. با این سطح تعلیم می‌توانست یک امام جماعت یا یک مجتهد از کار درآید، امّا حوادث و انقلابات کشور مسیر افکارش را تغیر داد و او را به راهی دیگر کشاند.
میرزا دارای دو خواهر و دو برادر، یکی بزرگ‌تر از خود بنام محمّدعلی و دیگری کوچک‌تر بنام رحیم، بود، که هر دو نفر بعد از میرزا وفات یافته اند. بنا به روایات او مردی خوش هیکل، قوی بنیه، زاغ چشم و دارای سیمائی متبسم و بازوانی ورزیده بود. طرفداران او می گویند از نظر اجتماعی مردی با ادب، متواضع، خوش برخورد، مومن به اصول اخلاقی، آدمی صریح اللحجه و طرفدار عدل و آزادی، حامی مظلومان و اهل ورزش بود و از مصرف مشروبات الکلی و دخانیات خودداری می کرد. میرزا در سنین آخر عمرش همسری برگزید.




دانلود فایل


تحقیق میرزا کوچک‌ خان جنگلی

میرزا کوچک‌ خان جنگلی, تحقیق در مورد میرزا کوچک‌ خان جنگلی, دانلود تحقیق میرزا کوچک‌ خان جنگلی, دانلود رایگان تحقیق میرزا کوچک‌ خان جنگلی, پروژه میرزا کوچک‌ خان جنگلی, مقاله میرزا کوچک‌ خان جنگلی, مقاله در مورد میرزا کوچک‌ خان جنگلی, پروژه در ,,,

تاریخ

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید