تحقیق بررسي تأثير موسيقي زور خانه اي بر ميزان عملكرد باستاني كاران در حركت ميل گرفتـن

تحقیق بررسي تأثير موسيقي زور خانه اي بر ميزان عملكرد باستاني كاران در حركت ميل گرفتـن

تحقیق-بررسي-تأثير-موسيقي-زور-خانه-اي-بر-ميزان-عملكرد-باستاني-كاران-در-حركت-ميل-گرفتـن

دانلود تحقیق با موضوع بررسي تأثير موسيقي زور خانه اي بر ميزان عملكرد باستاني كاران در حركت ميل گرفتـن،
در قالب word و در 13 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
چكيده 
ورزش باستاني يا زورخانه اي يكي از قديمي ترين و در عين حال كامل ترين ورزشهاي جهان است كه با فرهنگ قومي ، ملي ، اساطيري و ديني ايرانيان عجين شده است و شامل حركات متنوعي است كه هر يك با ابزاري شبيه به يكي از ادوات جنگي عهد باستان اجرا مي شوند . انجام دقيق و تنظيم شده حركات مختلف ورزش باستاني مي تواند موجب تقويت عمومي بدن شود ، ضمن آنكه انجام حركات ساده و در عين حال مهمي مثل ميل گرفتن ، شنا رفتن و يا چرخ و يا پازدن و . . . نيازي به ابزار گران قيمت و مكان بخصوصي نداشته و هر كس مي تواند با حداقل امكانات به اين ورزش بپردازد .
از دير باز اجراي حركات ورزش باستاني با نواختن ضرب و زنگ و قرائت اشعار حماسي ، ديني و عرفاني كه توسط  (مرشد ) اجرا مي شود تؤام بوده و اثبات شده است كه آهنگ ضرب مرشد ، ريتم ، سرعت ، شدت و توالي حركات را تعيين نموده و موجب هماهنگي حركتي بين ورزشكاران خواهد شد، اما در اين مورد كه موسيقي زورخانه اي در ميزان قدرت و استقامت عضلاني ورزشكاران چه تأثيري دارد تحقيقي صورت نگرفته است.  
لذا اين پژوهش بمنظور بررسي تأثير موسيقي زورخانه اي بر سطح عملكرد ورزشكاران در رده هاي سني جوانان و بزرگسالان  طراحي و بصورت مقدماتي ( Pilot ) اجرا شد.
نمونه هاي آماري شامل 12 نفر باستاني كار ميانسال و پر سابقه با ميانگين سني 4/62/47 و سابقه ورزش 2/8  3/27 سال و 15 نفر باستاني كار جوان با ميانگين سني 6/2 2/17 و سابقه ورزشي          2/1 1/3 سال بودند كه به دلايل مختلف 2 نفر از گروه اول و 3 نفر از گروه دوم از مطالعه خارج شدند. هر دو گروه در شرايط يكسال و بطور جداگانه مورد آزمون قرار گرفتند . بمنظور يكسان شدن شرايط آزمودنيها ، آزمون در عصر روز تعطيل و بمنظور اطمينان از داشتن خواب و استراحت كافي برگزار گرديد. تمام نمونه ها از صبحانه و نهار يكساني كه تحت نظر محقق تهيه شده بود استفاده كردند. هر نمونه 3 بار و با فاصله زماني كافي حركت صحيح ميل گرفتن را تحت نظارت 2 نفر داور و بدون استفاده از موسيقي زورخانه اي و ضرب تا سرحد خستگي انجام داده و تعداد حركات صحيح ثبت شد. ميانگين حركات هر نمونه و ميانگين حركات انجام شده توسط هر گروه محاسبه گرديد. در گروه بزرگسالان 49 جفت و در گروه جوانان 41 جفت ميل ميانگين عملكرد بدون استفاده از موسيقي بود. آزمون در روز جمعه بعد با استفاده از نوار موسيقي زورخانه اي و با همان شرايط تكرار شد كه گروه بزرگسالان به ميانگين 68 جفت و گروه جوانان به ميانگين 62 جفت ميل گرفتن صحيح دست يافتند.
نتايج با آزمون ويل كاكس و t تست جفت مورد ارزيابي قرار گرفت و نشان داد كه موسيقي زورخانه اي به طور معني داري در افزايش عملكرد هر دو گروه ورزشكاران تاثير مثبت داشته است. (01/0 P<)
مقايسه بين دو گروه نشان داد كه موسيقي زورخانه اي بر افزايش عملكرد گروه جوانان بيش از بزرگسالان تاثير داشت ، اگرچه اين تاثير معني داري نيست. پيشنهاد مي شود كه اين پژوهش در گروه هاي بزرگتر و با انجام كليه حركات ورزش باستاني و تحت شرايط يكسان از لحاظ زيستي تكرار شود. 

مقدمه
موسيقي و تاثير آن بر موجودات زنده ، از جمله انسان موضوعي قديمي بوده و به قدمت تاريخ بشر است .
انسان هاي اوليه همواره تحت تاثير صداهاي طبيعي موجود در محيط زيست خود قرار داشتند وزش ملايم باد ، طوفان ، رعد و برق ، غرش امواج سهمگين دريا ، زوزه حيوانات ، آواي پرندگان و حتي سكوت سنگين شبهاي زمستاني موجب مي شد كه انسان به حالات رواني متضادي از ترس و وحشت گرفته تا آرامش و لذت دست يابد با پيشرفت تمدن و ايجاد جوامع مدني و با الهام از صداي طبيعت موجود در هر اقليم آلات توليد صداهاي مناسب ابداع و گسترش يافت و با پيشرفت و تكامل سازها به تدريج موسيقي و هم نوائي چند ساز در اقوام مختلف شكل گرفت در قرون اخير كه امكان انجام پژوهشهاي علمي فراهم شد تحقيقات فراواني بر روي تأثير موسيقي مناسب بر روي انسانها و سپس حيوانات و گياهان انجام گرفت و تأثيرات شگرف موسيقي هاي مختلف بر پارامترهاي رواني و جسماني موجودات زنده اندازه گيري شد و در يك بررسي كلي و نهايي نتيجه گرفته شد كه موسيقي يا هر نوع ضرب آهنگ مي تواند با تأثير مستقيم بر نيمكره راست و انتقال اثر بوجود آمده از طريق فاسيكولهاي مغزي به نيمكره چپ در افزايش توانايي و هماهنگي حركتي انسانها مؤثر باشد.  اين تأثير از هزاران سال پيش در مارشهاي نظامي و نواختن طبل در زمان جنگ به اثبات رسيده و مورد استفاده قرار مي گرفت.....

دانلود فایل


تحقیق بررسي تأثير موسيقي زور خانه اي بر ميزان عملكرد باستاني كاران در حركت ميل گرفتـن

تحقیق زور خانه ,تحقیق در مورد زور خانه ,دانلود تحقیق زور خانه ,پروژه زور خانه , دانلود تحقیق تربیت بدنی در مورد زور خانه ,بررسی زور خانه ,تحقیق تربیت بدنی زور خانه , مقاله زور خانه , پایان نامه تربیت بدنی پیرامون زور خانه

تربیت بدنی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید