تحقیق رويکرد توافق ذهني

تحقیق رويکرد توافق ذهني

تحقیق-رويکرد-توافق-ذهني

دانلود تحقیق با موضوع رويکرد توافق ذهني،
در قالب word و در 14 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
همانگونه که ذکر آن رفت يکي از رويکردهاي اصلي پرورش اخلاقي به نام رويکرد همساني يا توافق ذهني ريشه در افکار اخلاقي کانت دارد که سردمدار اصلي و معاصر آن «لارنس کلرگ»است که پرورش اخلاقي به ويژه از نظر «روش شناسي »  مديون آن است.
الف)پرورش اخلاقي مبتني بر اصول و قواعد:
در پرورش اخلاقي مشتق از همساني يا توافق ذهني ،پرورش بر بمناي شماري از قواعد اخلاقي است که ماهيتاً مطلق و غير قابل تغيير است. به اين اعتبار کانت و پيروان او در پرورش اخلاقي «مطلق نگر»  ناميده مي شوند. کولبرگ نيز متاثر از اين نظام اخلاقي در بررسي اخلاق روش رشدي شناختي  را پيشنهاد کرده است که به ترتيب از اخلاق دگر پيروي به  جانب اخلاق «خود پيروي»  که فرد طي سه سطح و شش مرحله تحول اخلاقي،به ترتيب اين مراحل را پشت سر مي گذارد و در بالاترين حد رشد ،به صدور احکام اخلاقي بر اساس قوانين مطلق و جسماني از طرف فرد منجر مي گردد.(کولبرگ،1984)
در اين شيوه از پرورش اخلاقي که متاثر از رويکرد توافق ذهني است ،برانگيختن تفارض هاي اخلاق مرتبط با موقعيت هاي زندگي ،ارائه شيوه هاي تفکر مربوط به مراحل بالاتر تحول اخلاقي ،توجه شاگردان به نارسايي ها و نقايص تفکر خود،از روشهاي متعارف آموزش اخلاقي به شيوه رشدي-شناختي کلبرگ است.
هيگينز (1984)  مساله تحول اخلاقي بر اساس نظام رشدي- شناختي را با توجه به شرايط محيطي بررسي کرده و نتايج زير را گرفته است. در اثر کاربرد اين روش احساس مسئوليت نسبت به فعاليت هاي مدرسه افزايش يافته و جوي ايجاد مي گردد که در آن شاگردان مدرسه را به عنوان جامعه مورد علاقه خود مي پذيرند.
2-پرورش اخلاقي مبتني بر منطق و عقلانيت:
ويژگي ديگر پرورش اخلاقي متاثر از زويکرد توافق ذهني ،تکيه اين ديدگاه بر خرد و عقلانيت است در داستان هاي تحول اخلاقي کلبرگ نيز آشکارا توسل به مفهوم عقلاني متعارف يعني «عدالت» به خوبي نمايان است(کلبرگ ،1970) .البته از اين نظر بر نظام اخلاقي کلبرگ انتقاداتي نيز وارد گرديده است،علي رغم اين انتقادات نظام کلبرگ که متاثر از ديدگاه«کانت»  و «پياژه» ايجاد گرديده،تاثير پر نفوذي در حوزه روان شناسي اخلاق داشته و تحقيقات بين فرهنگي نيز ثبات نسبي يافته ها را نشان مي دهد(کلبرگ،1981)
3-پرورش اخلاقي مبتني بر تکليف و وظيفه:
در پرورش اخلاقي وظيفه گروانه ،پرورش بر پايه يک سري اصول مطلق اساسي و عين صورت مي گيرد ک براي همگان و در همه حال قابل اجراست(فرانکنا،ترجمع صادقي،1376). به عنوان مثال «دروغگويي»به عنوان يک عمل ضد اخلاقي مخالف دستور مطلق و عيني اخلاق و فلسفه گر است که مي گويد در هر شرايطي بايد راست گفت. به عبارتي در اين موقعيت ها ، اشاره اي به پيامدهاي راستگوي يا دروغگويي نمي شود و انگيزه اسصلي رفتار راستگويي فرمان مطلق عقل است.حتي اگر اين فرمان مخالف اميال فردي باشد و براي فاعل آن عمل مشکلاتي را باعث گردد.....
دانلود فایل


تحقیق رويکرد توافق ذهني

تحقیق رويکرد توافق ذهني ,,تحقیق در مورد رويکرد توافق ذهني ,,دانلود تحقیق رويکرد توافق ذهني ,,پروژه رويکرد توافق ذهني ,,مقاله رويکرد توافق ذهني ,,پایان نامه پیرامون رويکرد توافق ذهني ,,تحقیق روانشناسی رويکرد توافق ذهني ,,تحقیق روانشناسی

روان شناسی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید