پاورپوینت تاریخ علم شیمی و سیر تکاملی آن

پاورپوینت تاریخ علم شیمی و سیر تکاملی آن

پاورپوینت-تاریخ-علم-شیمی-و-سیر-تکاملی-آن

دانلود پاورپوینت با موضوع تاریخ علم شیمی و سیر تکاملی آن،
در قالب ppt و در 170 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
معرفی تاریخ علم و برخی نکته های مقدماتی در تاریخ علم
تعریفی از تاریخ علم
در تاریخ علم، چگونگی تکامل و توسعه علم از عهد باستان تا به امروز و تاثیر دیگر جنبه های تاریخ انسان بر آن به گفتگو در می آید.
در شریعت مقدس اسلام و در کتاب آسمانی ما درباره علم و علم اندوزی سفارش زیادی شده و مضامینی پر معنا وعمیق در این باره عنوان گردیدده است. پیغمبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) و امامان (ع) بزرگوارمان در این باره سفارش زیادی نموده و بیانات بسیار ارزشمندی را ایراد فرموده اند. در اینجا به شعر پرباری از فردوسی بزرگ بسنده می کنیم.
چه خوش گفت پیغمبر رادجوی
زگهواره تا گور دانش بجوی
مروری بر سرگذشت تاریخ علم
یکی از کتابهائی که در گذشته نوشته شده و مطالب آن تا حدود زیادی به تاریخ علم می ماند، کتاب زندگی فیلسوفان بزرگ است. نویسنده این کتاب بنام دیوگنس لائرتیوس سرگذشت بسیاری از فلاسفه  و دانشمندان یوناننی را در این کتاب به نگارش در آورده است.
در آثار ارسطو نیز برخی قطعه های تاریخی رقم زده شده است. ارسطو که یکی از فلاسفه بزرگ سده چهارم پیش از میلاد است، در بیشتر آثار خود یک مقدمه تاریخی نیز می آورده است.
در دوران شکوفائی تمدن اسلامی  نیز درباره جمع آوری زندگی نامه فلاسفه و دانشمندان بزرگ و اطلاعات لازم پیرامون کتابهای علمی مشهور کوششهائی به عمل آمد.
دوره تاریخ تمدن چند جلدی ویل دورانت به نوبه خود یکی از آثار گرانبهائی است که در آن بسیاری از نکات  آموزنده وابسته به تاریخ علم با درایتی بی نظیر به رشته تحریر درآمده است.
از کتابهای سودمندی که در ارتباط با تاریخ علم شیمی به نگارش در آمده است. می توان از تاریخ مختصر علم شیمی نوشته پارتینگتون(1947)، تاریخ مختصر علم شیمی نوشته ایساک آسیموف(1972) و زمینه تاریخ علم شیمی نوشته هنری لایستر را نام برد.
دانلود فایل


پاورپوینت تاریخ علم شیمی و سیر تکاملی آن

تاریخ علم شیمی و سیر تکاملی آن, دانلود پاورپوینت تاریخ علم شیمی و سیر تکاملی آن, پاورپوینت در مورد تاریخ علم شیمی و سیر تکاملی آن, تحقیق تاریخ علم شیمی و سیر تکاملی آن, پاورپوینت درباره تاریخ علم شیمی و سیر تکاملی آن, پاورپوینت راجع به تاریخ علم شیمی,,,

سایر

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید