پاورپوینت خلاصه کتاب بایسته های حقوق اساسی تألیف دکتر ابوالفضل قاضی

پاورپوینت خلاصه کتاب بایسته های حقوق اساسی تألیف دکتر ابوالفضل قاضی

پاورپوینت-خلاصه-کتاب-بایسته-های-حقوق-اساسی-تألیف-دکتر-ابوالفضل-قاضی

دانلود پاورپوینت با موضوع خلاصه کتاب بایسته های حقوق اساسی تألیف دکتر ابوالفضل قاضی،
در قالب ppt و در 267 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
درس اول لئون دوگی leon dogitحقوق دان فرانسوی جامعه سیاسی را به فرمانروایان وفرمانبران تقسیم می کند
علم حقوق مجموع این روابط پیچیده را طرح ریزی می کند و بر پایه اصول وقواعد تنظیم میکند . حقوق اساسی یکی از شاخه های مهم حقوق است که به روابط سیاسی بین فرمانروایان و فرمانبران می پردازد .
مفهوم جامعه سیاسی جامعه ی سیاسی :خانواده ، قبیله ،عشیره،روستا،شهر،کشور،جامعه اند، گرایش طبیعی،نیاز انسان،زندگی در کنار هم درچارچوب شغل ، اقتصاد،رفاه،مذهبی سیاسی اجتماعی بودن انسان امری اجتناب ناپذیر است.
گرایش به سوی دیگران سنگ بنای جامعه است مفهوم جامعه وقتی عینیت میابد که بین افراد تشکیل دهنده روابطی از نوع اجتماعی محقق شود  
گسترش روابط ،انسجام بیشتر،سیر بسوی کمال وسیر تکاملی جامعه ی انسانی رادرپی دارد . ماهیت جامعه می طلبد که اصل تساوی وجود نداشته باشد .
 . وضع ونقشها متفاوتند از ابتدای تشکیل ،ضرورت فرمانروا و فرمان بردار وجود داشته است
قدرت در ید فرمانروایان ،مستیم یا از طریق سازمان های اجتماعی اعمال می شود. به دلیل متفاوت بودن روابط از خلال جامعه چهره قدرت ظاهر میشود .
تعریف: جامعه سیاسی کامل ترین جامعه است که مشخصه آن قدرت ناب سیاسی سازمان یافته است که برهمه اعضاع اعمال می شود.
قدرت سیاسی چیست ؟ قدرت در جامعه ظاهر میشود . نظم ومصلحت عمومی که از مظاهر الزامات فرمانروای است  قدرت را در قالب حقوق صورت بندی می کند واز حالت شخصی به در می آورد وبه نهاد های سیاسی می سپارد.  
دوورژه قدرت نهادی را از روابط ساده اقتداری مشخص می کند . روابط اقتداری روابط نابرابری است که از خلال آن یک یا چند نفر بر دیگران مسلط شوند .  
قدرت نهادی، اولگو های از روابط را تشکیل می دهد که ویژگی آن ثبات،تداوم وهمگانی می باشند این خصلت ها به قدرت نهادی شده جنبه سیاسی می بخشد .
میتوان گفت ان دسته از قدرت های نهادی موجود در جوامع سیاسی که هدف ان اعمال نوع ویژه ای از قدرت نظیر حکومت وتمسیت امور سیاسی جامعه باشد قدرت سیاسی به معنی وقعی کلمه به شمار می اید .
دانلود فایل


پاورپوینت خلاصه کتاب بایسته های حقوق اساسی تألیف دکتر ابوالفضل قاضی

خلاصه کتاب بایسته های حقوق اساسی تألیف دکتر ابوالفضل قاضی, دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب بایسته های حقوق اساسی تألیف دکتر ابوالفضل قاضی, پاورپوینت در مورد خلاصه کتاب بایسته های حقوق اساسی تألیف دکتر ابوالفضل قاضی, تحقیق خلاصه کتاب بایسته های حقوق اساسی,,,

سایر

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید