پاورپوینت ماشینکاری بوسیله ستون الکترون

پاورپوینت ماشینکاری بوسیله ستون الکترون

پاورپوینت-ماشینکاری-بوسیله-ستون-الکترون

دانلود پاورپوینت با موضوع ماشینکاری بوسیله ستون الکترون،
در قالب ppt و در 48 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
ماشین کاری با ستون الکترونی فرایندی حرارتی است . در این فرایند از یک اشعه ی متمرکز حاوی الکترون های با سرعت زیاد برای سوراخکاری و برش استفاده می شود . عمل گرم شدن وقتی صورت می گیرد که جریانی از الکترون ها با سرعت زیاد به قطعه کار برخورد   می کنند . در اثر این برخورد انرژی جنبشی الکترون ها به انرژی  گرمایی تبدیل شده و این حرارت قطعه کار را ذوب و تبخیر می کند  .
فرایند EBM که در سال 1925 در کشور آلمان و توسط دکتر استیجروالد ابداع گردید قادر است موادی به ضخامت 10 میلیمتر را با سرعتی که از هر روش دیگر ماشین کاری سریع تر است سوراخ کند . اگرچه EBM می تواند سوراخ هایی با هر شکل قابل برنامه ریزی را ایجاد نماید، ولی اغلب برای ایجاد سوراخ های گرد با سرعت زیاد در فلزات، سرامیک ها و  پلاستیک ها و با سختی های متفاوت به کار می رود . با ستون الکترونی انواع مختلف مواد را می توان ماشین کاری نمود .
خواص مواد از قبیل سختی ، تردی ، قابلیت هدایت الکتریکی و نقطه ذوب عوامل محدود کننده نیستند ، زیرا ستون الکترونی   بیش از 10  w/cm  انرژی ایجاد می نماید که برای ذوب و تبخیر هر ماده ای کافی است . تنها عامل مهم خواص حرارتی جنس قطعه کار است که سرعت براده برداری را تغییر می دهد . برای جلوگیری از پراکنده شدن ستون الکترونی در اثر برخورد با مولکول های هوا ، ماشین کاری در محفظه ی خلأ انجام می شود
به دلیل زمان واکنش بسیار سریع الکترون ها ، امکان انحراف اشعه ، حرکت قطعه کار و قابلیت تغییر تمرکز و شدت ستون الکترونی این فرایند برای کنترل کامپیوتری مطلوب است . همچنین چون ابزار با قطعه کار تماس فیزیکی ندارد نیازی به وجود قید و بند نیست و ماشین کاری مواد نرم هم با این روش امکان پذیر است . در زیر شکل شماتیکی دستگاه نشان داده شده است .
دانلود فایل


پاورپوینت ماشینکاری بوسیله ستون الکترون

ماشینکاری بوسیله ستون الکترون, دانلود پاورپوینت ماشینکاری بوسیله ستون الکترون, پاورپوینت در مورد ماشینکاری بوسیله ستون الکترون, تحقیق ماشینکاری بوسیله ستون الکترون, پاورپوینت درباره ماشینکاری بوسیله ستون الکترون, پاورپوینت راجع به ماشینکاری بوسیله ست,,,

سایر

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید