پاورپوینت حبوبات سردسیری مهم در ایران

پاورپوینت حبوبات سردسیری مهم در ایران

پاورپوینت-حبوبات-سردسیری-مهم-در-ایران

 دانلود پاورپوینت با موضوع حبوبات سردسیری مهم در ایران،
در قالب ppt و در 47 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
1- نخود ايراني
نخود ايراني يا Cicer arietinum ، (Gram) Chickpea يكي از گیاهان زراعی قديمي است و براي سالها در هند، خاورميانه و قسمتهايي از افريقا كشت و كار شده است. گونه های وحشی نخود در اطراف مدیترانه و اتیوپی و کوههای هیمالایا پراکنده است. در بعضي از گزارشها آمده است كه حدود 7400 سال پيش‌ (شاید همزمان با گندم و جو و عدس) در جنوب شرقی آناتولی (ترکیه) كشت مي‌شده است. اهلی شدن آن احتمالا در هلال حاصلخیز صورت گرفته است. گویا 2000 سال قبل از میلاد به هندوستان وارد شده است.
حدود 80 تا 90 درصد توليد اين گياه در هند است كه بعلت كشت در خاكهاي فقير، كمبود آب و استفاده از ارقام كم محصول ميزان عملکرد دانه آن حدود 800 كيلوگرم در هكتار مي‌باشد.
سطح زير كشت آن در جهان حدود 6/9 ميليون هكتار و ميزان توليد آن 15 درصد كل حبوبات در دنيا است كه حدود 7 ميليون تن توليد دانه آن است. در ايران لرستان، آذربايجان شرقي (دشت مغان)، قزوين، کرمانشاه، فارس و خراسان مهمترين استانهاي توليد كننده اين گياه هستند.



دانلود فایل


پاورپوینت حبوبات سردسیری مهم در ایران

حبوبات سردسیری مهم در ایران, دانلود پاورپوینت حبوبات سردسیری مهم در ایران, پاورپوینت در مورد حبوبات سردسیری مهم در ایران, تحقیق حبوبات سردسیری مهم در ایران, پاورپوینت درباره حبوبات سردسیری مهم در ایران, پاورپوینت راجع به حبوبات سردسیری مهم در ایران, ,,,

سایر

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید