پاورپوینت ضحاک ماردوش و انگل پیوک در شاهنامه فردوسی

پاورپوینت ضحاک ماردوش و انگل پیوک در شاهنامه فردوسی

پاورپوینت-ضحاک-ماردوش-و-انگل-پیوک-در-شاهنامه-فردوسی

 دانلود پاورپوینت با موضوع ضحاک ماردوش و انگل پیوک در شاهنامه فردوسی،
در قالب ppt و در 43 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
همیت شاهنامه
1- شاهنامه نه تنها بزرگترین اثر حماسی ملت ایران، بلکه دایره المعارفی از تاریخ، فرهنگ، شیوه اندیشیدن، نحوه زندگی کردن و جهان بینی قوم ایرانی است.
2- خواننده در شاهنامه، مردمی را می بیند که در سراسر زندگی برای جدال با ناراستی، نادرستی، جهل و حتی بیماری و مرض در کوشش و مبارزه اند.
3- این اثر، هرچند آمیخته به افسانه باشد، ارزش آن برای شناسایی ایران باستان از تاریخ های خشک و بی روح بیشتر است (اسلامی ندوشن، 1387 ش.).
تاریخ: به صورت وقایع نگاری صرف، سلسله وقایعی است که بیشتر جنبه مومیایی دارد
افسانه ها (مانند شاهنامه): کشش و کوشش یک ملت زنده را بیان می کنند.  
تاریخچه ضحاک
نپایید که نفس بر او چیره شد. او که پیش از این نیز در پی تسلط ابلیس، پدرکشی، سرکشی، زیاده طلبی، خودکامگی، فریفتگی، غرور و ستم را سرلوحه صفات خود قرار داده بود، این بار نیز ابلیس به پاس تهیه خوراک های خوش، او را فریب داد و نتیجه آن، روییدن دو مار بر دو کتف او گردید. ابلیس در پایان درلباس پزشکی زبردست، خود را بر ضحاک عرضه کرد و آرام یافتن مار ها رو در گرو خوراندن مغز جوانان به آن دو بیان نمود (فردوسی، 1388ش.).
بر اساس گفتار فردوسی و متن شاهنامه، در زمان پادشاهی جمشید در ایران، در سرزمین دشت سواران (عربستان) مردی به نام مرداس، فرمانروا بود که با رعایا به عدل و داد رفتار می کرد. او پسری به نام ضحّاک داشت که چون بزرگ شد، روزی ابلیس با تغییر چهره خود، نزد او رفت و با او آشنا، دوست و مشاور گردید و او را به طمع گنج و کشور، بر کشتن پدر، تحریک کرد. ضحّاک با راهنمایی ابلیس، پدر را از میان برداشت و جانشین او شد و تاج، تخت و مملکت او را تصرف نمود.
دانلود فایل


پاورپوینت ضحاک ماردوش و انگل پیوک در شاهنامه فردوسی

ضحاک ماردوش و انگل پیوک در شاهنامه فردوسی, دانلود پاورپوینت ضحاک ماردوش و انگل پیوک در شاهنامه فردوسی, پاورپوینت در مورد ضحاک ماردوش و انگل پیوک در شاهنامه فردوسی, تحقیق ضحاک ماردوش و انگل پیوک در شاهنامه فردوسی, پاورپوینت درباره ضحاک ماردوش و انگل پ,,,

سایر

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید