پاورپوینت ســل سيستم ادراري و تناســلي

پاورپوینت ســل سيستم ادراري و تناســلي

پاورپوینت-ســل-سيستم-ادراري-و-تناســلي

دانلود پاورپوینت با موضوع ســل سيستم ادراري و تناســلي،
درقالب ppt و در 29 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
اپيـدميـولـوژي
انسيدانس :
WHO حدس ميزند كه حدود 1/3 جمعيت جهان با ميكروباكتريوم توبركلوزيس آلوده شده باشند و 10-8 ميليون نفر سالانه فرم فعال T.B را ميگيرند .
در آمريكا موارد T.B تا سال 1985 روبه كاهش بود كه مجددا بعد از آن افزايش يافت كه بعلل عفونت HIV و مهاجرت و غيره بود كه از سال 1992 مجدد روبه كاهش است .
اگر فردي HIV بگيرد و سابقه آلودگي با T.B داشته باشد احتمال فعال شدن T.B در وي 10% در عرض يكسال است واگر HIV نداشته باشد 10-5% درطول عمر بيمار اين احتمال وجوددارد.
T.B سيستم ادراري و تناسلي يك فرم مهم و غيرشايع T.B است . در آمريكا T.B ژنيتويورينوري حدود 1/2% كل T.B بدن را تشكيل ميدهد و در كشورهاي تكامل يافته تعداد موارد T.B سيستم ادراري و تناسلي روبه كاهش است ولي در كشورهاي درحال تكامل 20-15 درصد افراد با سل ميكروب ميكروباكتريوم توبركلوزيس در ادرار دارند .
روش انتقال :
تقريبا هميشه  توبركلوزيس در بدن بوسيله تنفس ذرات آئورسل كه به آلوئولهاي تنفسي ميرسد ايجاد ميشودو پوست سالم وموكوزاي سالم مقاوم به عفونت اند .
بزرگترين ريسك انتقال زماني كه فرد در تماس با بيمار سل لارنژيال Cavern ريوي دارد ايجاد ميشود.
ايمـونـولوژي و پاتـوژنـز
بيماري اوليه بدنبال ورود ميكروب سل از هوا به  ريه اتفاق مي افتد  كه سپس سيستم ايمني هومورال و سلولار را فعال ميكند و T لنفوسيتها و ماكروفاژها فعال ميشوند و در عفونت اوليه ميكروبها تقسيم ميشوند و ابتدا سيستم ايمني واكنش كمي به تقسيم باكتريها نشان ميدهد و T.B سريعا در بدن از طريق سيستم لنفاتيك و گردش خون پخش ميشود و با پاسخ ميزبان ميزان تقسيم باكتريها كاهش پيدا ميكند و انتشار متوقف ميگردد در اين مرحله واكنش ازدياد حساسيت تاخيري كه بعلت قدرت مهاري ماكروفاژها است اتفاق مي افتد و اغلب افراد عفونت اوليه را كنترل مي كنند و بيماري به شكل كلينيكي ظاهر نميگردد و ممكن است در سالهاي بعد بعلت كاهش ايمني بدن و بيماري هاي تضعيف كننده يا تروما و يا مصرف كورتيكواستروئيد و درمان ايمونوساپروسيو و ديابت ميكروب سل مجدد در سيستم ادراري فعال گردد كه اين فاصله زماني ممكن است سالها طول بكشد




دانلود فایل


پاورپوینت ســل سيستم ادراري و تناســلي

ســل سيستم ادراري و تناســلي, دانلود پاورپوینت ســل سيستم ادراري و تناســلي, پاورپوینت در مورد ســل سيستم ادراري و تناســلي, تحقیق ســل سيستم ادراري و تناســلي, پاورپوینت درباره ســل سيستم ادراري و تناســلي, پاورپوینت راجع به ســل سيستم ادراري و تناس,,,

سایر

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید