پاورپوینت اخذ شرح حال و مصاحبه و ارزیابی مراجعه کننده با سوالات تشخیصی

پاورپوینت اخذ شرح حال و مصاحبه و ارزیابی مراجعه کننده با سوالات تشخیصی

پاورپوینت-اخذ-شرح-حال-و-مصاحبه-و-ارزیابی-مراجعه-کننده-با-سوالات-تشخیصی

دانلود پاورپوینت با موضوع اخذ شرح حال و مصاحبه و ارزیابی مراجعه کننده با سوالات تشخیصی،
در قالب ppt و در 30 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
پس از آن که سوالات غربالگری انجام شد و مشخص شد که مشکلی وجود دارد، قدم بعدی پیگیری سوالات به قصد رسیدن به تشخیص های احتمالی است. این کار مشکل خواهد بود اگر این دو شرط حاصل نشود :
چیره شدن بر سختی صحبت درباره این موضوع
یادگیری علمی و درست ماهیت اختلالات جنسی
رسیدن به تشخیص در اختلالات جنسی در بسیاری از موارد با اخذ یک شرح حال مناسب امکان پذیر است. پزشکان در مقایسه با سایر تخصص ها بیشتر از معاینه فیزیکی و یا آزمایش های پاراکلینیک استفاده می کنند.
ارزیابی های لازم در مواجهه با یک اختلال عملکرد جنسی :
1- الگوی اختلال عملکرد
دوره زمانی مشکل (محدود یا در همه عمر) (Duration)
شرایط ایجاد مشکل (همه موقعیت ها و یا شرایط خاص) (Circumstances)
توصیف بیشتر مشکل (Description of difficulty)
چرخه پاسخ جنسی بیمار (برحسب جنسیت بیمار) (+ توجه به درد حین نزدیکی در زنان)
چرخه پاسخ جنسی شریک جنسی بیمار (برحسب جنسیت او)
نحوه برخورد فرد و شریک جنسی او با مشکل (Reactions)
انگیزه فرد و شریک جنسی برای درمان (به ویژه وقتی این مشکل شکایت اصلی نیست.)
دوره زمانی مشکل (محدود یا در همه عمر) (Duration):
توجیه این تقسیم بندی علل احتمالی متفاوت برای هرکدام از این دو دسته است. در موارد اکتسابی باید به دنبال توضیحی برای تغییر بوجود آمده بود.
شرایط ایجاد مشکل (همه موقعیت ها و یا شرایط خاص) (Circumstances)
وقتی مشکل تنها در شرایط خاصی بروز می کند، اغلب یک منشاء روانی اجتماعی مطرح می شود و برعکس وجود مشکل در همه موقعیت ها باید ما را به یک اختلال در عملکرد سیستم ها مشکوک نماید.
این موضوع را می توان اول با یک سوال باز شروع کرد و بعد به موقعیت های خاص پرداخت. طبق قاعده به تاخیر انداختن سوالات حساس مثلاً اگر مشکل در نعوظ وجود دارد می توان از سوال در مورد نعوظ صبحگاهی شروع کرد و بعد حین رابطه با شریک جنسی و آخر از همه در مورد شرایطی همچون خودارضایی. 
توصیف دقیقتر مشکل (Description) :
ملاحظات اخلاقی اغلب اجازه نمی دهند که متخصصین حوزه سلامت (حتی پزشکان) بتوانند برای ارزیابی دقیقتر اختلال عملکرد از مشاهدات بالینی و معاینه استفاده نمایند. از طرفی وابستگی شدید به اطلاعات دریافتی از میان کلمات گاه می تواند ما را به اشتباه بیاندازد.
می توان برای فهم بهتر مشکل از روش هایی استفاده کرد. مثلا در مثال قبلی که بیمار در نعوظ مشکل پیدا کرده است می توان پرسید که نسبت به پیش از بروز این مشکل، نعوظ صبحگاهی شما در یک مقیاس صفر تا ده (یا به شکل درصد) چه وضعیتی دارد اگر عدد صفر عدم نعوظ کامل تصور شود و ده نعوظ کامل و عدد هفت حداقل نعوظ لازم برای امکان برقراری نزدیکی؟ (حتی می توان از نمودارهای خیلی ساده استفاده کرد.) / به هنگام رابطه با همسر چطور؟  
چرخه پاسخ جنسی بیمار :
در ذهن داشته باشیم که اختلالات الزاماً محدود به یکی از مراحل چرخه پاسخ نیستند. لذا در بیماری که مشکل در نعوظ دارد، حتماً باید تمایل جنسی (با عباراتی همچون میل جنسی، علاقه به رابطه جنسی و ...) و ارگاسم هم مورد پرس و جو قرار گیرند.
 ارگاسم در مردان تنها محدود به فرآیند انزال (آنچه شهودی است.) نمی شود و بلکه شدت (Intensity) و ماهیت لذت جنسی درک شده نیز مهم است. این دو جنبه گاه به شکل منفرد دچار مشکل هستند. با توجه به این موضوع و البته تنوع درک زنان از ارگاسم بهتر است در هر دو جنس از فرد بخواهیم وضعیت فعلی خود را با قبل از بوجود آمدن مشکل مقایسه کند.
چرخه پاسخ جنسی شریک جنسی بیمار :
شریک جنسی فرد، گاه می تواند به نوعی در ایجاد مشکل نقش داشته باشد؛ ولی تقریبا همیشه با نتایج یک اختلال عملکرد در بیمار مواجه است.
بهتر است اطلاعات لازم در این مورد از خود شریک جنسی گرفته شود، ولی چون در بسیاری از موارد فرد دارای مشکل به تنهایی به مشاور مراجعه نموده است (حداقل در مراجعات اول)، چاره ای نیست مگر آنکه این داده ها از خود او گرفته شود؛ حتی اگر از درستی و دقت آن اطمینان نداشته باشیم. مثلاً در مورد مثال قبلی (بیمار دچار اختلال در نعوظ) باید در مورد میزان تمایل همسر به برقراری رابطه جنسی، پاسخ او به تحریک جنسی (ترشحات واژن)، رسیدن به ارگاسم و وجود درد احتمالی در جریان رابطه سوال شود.
دانلود فایل


پاورپوینت اخذ شرح حال و مصاحبه و ارزیابی مراجعه کننده با سوالات تشخیصی

اخذ شرح حال و مصاحبه و ارزیابی مراجعه کننده با سوالات تشخیصی, دانلود پاورپوینت اخذ شرح حال و مصاحبه و ارزیابی مراجعه کننده با سوالات تشخیصی, پاورپوینت در مورد اخذ شرح حال و مصاحبه و ارزیابی مراجعه کننده با سوالات تشخیصی, تحقیق اخذ شرح حال و مصاحبه و ,,,

سایر

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید