پرسشنامه رضایت شغلی مینه سوتا (MSQ)

پرسشنامه رضایت شغلی مینه سوتا (MSQ)

پرسشنامه-رضایت-شغلی-مینه-سوتا-(msq)

دانلود پرسشنامه رضایت شغلی مینه سوتا (MSQ)،
در قالب word و در 8 صفحه، قابل ویرایش.
تعداد سوالات پرسشنامه : 19

قسمتی از توضیحات این پرسشنامه :
معرفی آزمون
پرسشنامه رضایت شغلی مینه سوتا (MSQ) از 19 گویه و 6 خرده مقیاس نظام پرداخت (3 سوال)، نوع شغل (4 سوال)، فرصت های پیشرفت (3 سوال)، جو سازمانی (2 سوال)، سبک رهبری (4 سوال) و شرایط فیزیکی (3 سوال) تشکیل شده است که به منظور سنجش رضایت شغلی بکار می رود.

مبانی نظری
از رضایت شغلی تعاریف مختلفی وجود دارد. در گروهی از تعاریف، این مفهوم به صورت «واکنش احساسی و نگرشی» کارکنان به شغل تعریف شده است.
به صورت ساده می‌توان گفت «رضایت شغلی میزانی است که مردم شغلشان را دوست دارند»؛ به طوری که بعضی از مردم از کار لذت می‌برند و آن را یک بخش مهم زندگی می‌دانند. و برخی دیگر از کار متنفرند و آن را تنها به این دلیل انجام می‌دهند که مجبور به انجام آن هستند.
همچنین در تعریفی مشابه با تعریف فوق، رضایت شغلی به عنوان «اختلاف بین میزان و شدت نیازهای فرد و میزان برآورده شدن آن نیازها در شغل» تعریف شده است. به عبارت دیگر در این تعریف، خشنودی شغلی تابعی است مستقیم از درجه‌ای که محیط با ساختار نیازی فرد همخوانی دارد.
كوهلن معتقد است اگر انگیزه‌های اصلی و مهم فرد در زمینه شغل او و كارهایی كه انجام می‌دهد ارضاء شوند هرچه فاصله بین نیازهای شخصی فرد و ادراك یا نگرش او نسبت به توانایی بالقوه شغل برای ارضاء این نیازها كمتر باشد رضایت شغلی نیز زیاد خواهد بود (ساعتچی۱۳۷۲ ص۲۴)


تعدادی از سوالات این پرسشنامه :
1    در مقايسه با کار و فعاليتم احساس می¬کنم، حقوق و مزايايم کافی است.
2    در مقايسه با ديگرکارکنان اداره حقوق و مزايايم مناسب است.
3    در اين اداره امکانات رفاهي به طور عادلانه بين کارکنان توزيع می¬شود.
4    شغل من با توانايي¬ام متناسب است.
5    اکثر اوقات از مشاهده نتيجه کارم احساس خشنودی می¬کنم.

دانلود فایل


پرسشنامه رضایت شغلی مینه سوتا (MSQ)

دانلود پرسشنامه پرسشنامه , پرسشنامه آماده پرسشنامه , پرسشنامه در مورد پرسشنامه , سوالات پرسشنامه پرسشنامه , طراحی پرسشنامه پرسشنامه , تحلیل و تفسیر پرسشنامه پرسشنامه , فرمتword پرسشنامه پرسشنامه , روایی , پایایی , روانشناسی , متغیر, doc , pdf , آزمو,,,

پرسش نامه

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید
آئین نامه و استاندارد
طراحی وب و برنامه نویسی وب
برنامه نویسی ، سورس ، پروژه
فیلم نامه نویسی
گرافیک ، هنر دیجیتال ، طراحی
سوالات و پاسخ و منابع آزمون نظام مهندسی معدن پی جویی و استخراج
دینا فایل مرجعی برای پیدا کردن و دانلود فایل های مورد نیاز شما می باشد که از سیستم و سایت های مختلف این فایل ها با استفاده از ربات های پیشرفته استخراج و جمع آوری شده اند که می توانید با سرچ ساده در بالای همین باکس و یا مراجعه به صفحه اول سایت دینا فایل در کادر جستجو کلمات کلیدی خودتان را وارد نمایید تا تمامی فایل های موجود را جمع آوری و نمایش دهد . به راحتی به سایت اصلی مراجعه فرمایید و نسبت به پرداخت و دانلود اقدام نمایید