پرسشنامه هوش معنوی کازدین و همکاران 1986

پرسشنامه هوش معنوی کازدین و همکاران 1986

پرسشنامه-هوش-معنوی-کازدین-و-همکاران-1986

دانلود پرسشنامه هوش معنوی کازدین و همکاران 1986،
در قالب word و در 5 صفحه، قابل ویرایش.
تعداد سوالات پرسشنامه : 42

قسمتی از توضیحات این پرسشنامه :
نام گذاري عوامل
پرسشنامه 42 ماده‌اي هوش معنوي داراي 4 عامل می‌باشد . عامل اول داراي 12 ماده است . ماده‌هايي که روي از اينکه :« عامل اول قرار گرفته‌اند به روشني تفکر کلي و اعتقاد افراد را نشان مي‌دهند ) براي مثال ماده هاي يازده: از اینکه:  «گره گشاي مشکل کسي باشم خوشحال می‌شوم». و هفده: « معتقدم که نیرویی در هر لحظه حرکات و اعمال مرا هدایت و راهنمایی و رهبری می‌کند.») لذا عامل اول به عنوان « تفکر کلی و بعد انتقادی» نامگذاری گردید.
عامل دوم داراي 14 ماده مي باشد . ماده هايي که روي عامل دوم قرار گرفته‌اند به روشني توانايي مقابله وتعامل با مشکلات را نشان می‌دهند ( برای مثال ماده هشت: « مشکلات زیاد مرا دچار یذس و ناامیدی می‌کند».
ماده نوزده: « در هنگام روبه‌رو شدن با مشکلات دچار تشویش و نگرانی می‌شوم»). لذا عامل دوم به عنوان « توانایی مقابله و تعامل با مشکلات» نامگذاری گردید. عامل سوم دارای 9 ماده می‌باشد. ماده‌هایی که روی عامل سوم قرار گرفته‌اند به روشنی سجایای اخلاقی افراد را نشان می‌دهند. (برای مثال ماده بیست و پنج: « سعی می‌کنم هرگاه با یک مشکل روبه‌رو شدم، تجربیات لذت‌بخش را به خاطر آورم»). و ماده سی و یک: « کاری را که شروع می‌کنم ادامه می‌دهم و همهی‌مشکلات و دشواری‌های آن را به جان می خرم»). لذا عامل سوم به عنوان «پرداختن به سجایای اخلاقی» نامگذاری گردید.
عامل چهارم دارای 7 ماده می‌باشد. ماده‌هایی که روی عامل چهارم قرار گرفته‌اند به روشنی خودآگاهی و عشق و علاقه افراد را نشان می دهند ( برای مثال ماده شانزدهم: « ما درست در جایی قرار داریم که می‌بایستی قرار داشته باشیم و کاری را انجام می‌دادیم که می‌بایستی انجام می دادیم.») و ماده سی وهفت: « اگرچه در زندگیم اشتباهات زیادی داشتم، با این حال به خود افتخار می کنم.») لذا عامل چهارم به عنوان « خودآگاهی و عشق و علاقه» نامگذاری گردید. (کازدین و همکاران، 1986).

تعدادی از سوالات این پرسشنامه :
1- درباره چیزهایی که خارج از عمل من است دچار نگرانی و تشویش می‌شوم.
2- اغلب مشکلات خود را بزرگتر از آنچه هست جلوه می‌دهم.
3- نمی‌توانم به سادگی مخالفت خود را با هر مسئله‌ای بیان کنم.
4- اشتباهاتم را می‌پذیرم.
5- من خوشبختی را در کمک به دیگران می‌بینم.

دانلود فایل


پرسشنامه هوش معنوی کازدین و همکاران 1986

دانلود پرسشنامه هوش معنوی کازدین و همکاران 1986, پرسشنامه آماده هوش معنوی کازدین و همکاران 1986, پرسشنامه در مورد هوش معنوی کازدین و همکاران 1986, سوالات پرسشنامه هوش معنوی کازدین و همکاران 1986, طراحی پرسشنامه هوش معنوی کازدین و همکاران 1986, تحلیل ,,,

پرسش نامه

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید