پرسشنامه مقیاس خلق و خوی مالهوترا(MTS)

پرسشنامه مقیاس خلق و خوی مالهوترا(MTS)

پرسشنامه-مقیاس-خلق-و-خوی-مالهوترا(mts)

دانلود پرسشنامه مقیاس خلق و خوی مالهوترا(MTS)،
در قالب word و در 26 صفحه، قابل ویرایش.
تعداد سوالات پرسشنامه : 45

قسمتی از توضیحات این پرسشنامه :
اطلاعات به دست آمده درباره خلق و خوی کودکان چنانچه که بیمار است باید مربوط به قبل از آغاز نشانه های بیماری باشد، و اگر بیمار نیست باید مربوط به زمانی باشد که کودک در بالاترین حد خود باشد.  پاسخ دهنده این مقیاس بایدیکی از والدین و ترجیحاً مادر باشد. هر سؤال حوزه ای از فعالیتهای روزمره کودک را  که ممکن است در مواردی تکراری هم باشد، وارسی می کند. و در عین حال جنبه های مختلف خلق و خو را اندازه گیری می کند . سؤالها به طورعمده در جهت محک زنی و آزمایشی هستند و هر وقت ضروری باشد اندکی اجازه بسط داده شده است . نمره همه سؤالها در یک مقیاس پنج امتیازی است که 1 و 5 دو انتهای فراوانی و شدت را در جهت منفی و مثبت با میانگین 3 نشان می دهند . برای نمره های 1 تا 5 در پایان هر سؤال 5 مربع مخصوص قرار داده شده است.

تعدادی از سوالات این پرسشنامه :
1    زمانی که فرزند شما یک غریبه ( خویشاوند ،همسایه، پزشک ، فروشنده ، راننده اتوبوس و...) رامی بیند،اولین واکنش او چیست ، آیابه آن غریبه نزدیک می شود ، و با او صحبت می کند ، یا احساس خجالت می کندیا می ترسد.    
2    وقتی که فرزند شما برای اولین بار کودکان هم سن خویش را می بیند، اولین عکس العمل او چیست ؟ آیا به آنها نزدیک می شود و با آنها دوست می شود یا احساس دو دلی دارد خجالت می کشد یا می ترسد؟
3    اگر به فرزندتان غذایی جدید داده شود ( یا در شرایطی جدید قرار گیرد )، اولین واکنش او چیست؟ شرایط جدید را می آزماید یا از آن امتناع می کند؟
4    زمانی که به فرزند شما بازی یا فعالیت جدیدی شناسانده می شود، آیا فوری به جمع ملحق می شود یا ترجیح می دهد در ابتدا کناری نشسته و تماشاگر باشد ؟
5    زمانی که به فرزندتان اسباب بازی ، لباس یا بازی جدیدی ارائه می شود، اولین واکنش او چیست؟آیا با اشتیاق آن را می پذیرد یا تردید داردیا از دور آن را نگاه می کند و اسباب بازیها ،لباس ها وبازی های خودش را ترجیح می دهد ؟

دانلود فایل


پرسشنامه مقیاس خلق و خوی مالهوترا(MTS)

دانلود پرسشنامه مقیاس خلق و خوی مالهوترا(MTS), پرسشنامه آماده مقیاس خلق و خوی مالهوترا(MTS), پرسشنامه در مورد مقیاس خلق و خوی مالهوترا(MTS), سوالات پرسشنامه مقیاس خلق و خوی مالهوترا(MTS), طراحی پرسشنامه مقیاس خلق و خوی مالهوترا(MTS), تحلیل و تفسیر پر,,,

پرسش نامه

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید