پرسشنامه سلامت عمومی (GHQ)

پرسشنامه سلامت عمومی (GHQ)

پرسشنامه-سلامت-عمومی-(ghq)

دانلود پرسشنامه سلامت عمومی (GHQ)،
در قالب word و در 5 صفحه، قابل ویرایش.
تعداد سوالات پرسشنامه : 28

قسمتی از توضیحات این پرسشنامه :
پرسشنامه سلامت عمومی GHQ: این پرسشنامه در سال 1972توسط کلدبرگ ساخته شد و به طور وسیعی به منظور تشخیص اختلالات خفیف روانی در موقعیتهای مختلف به کار برده شده است این آزمون 28ماده است که بر مبنای شیوه لیکرت به هر عبارت یک تا پنج نمره داده می شود و چهار عامل علائم جسمانی،علائم اضطراب،اختلال کارکرد اجتماعی و مقیاس افسردگی را اندازه می گیرد. نمره گذاري نيز از سيستم ليكرت استفاده شده است كه به هر كدام از گزينه هاي چهارگانه نمرهاي 2،1،0 داده مي شود. بنابراين دامنة نمرات هر آزمودني از صفر تا 84 متغير است و كسب نمرة بالاتر، نشانة وجود اختلال شديدتر در سلامت عمومي است.
GHQ 28 چهار مقیاس فرعی را در برمی گیرد که بدین شرح است:
الف) نشان های جسمانی: 7 ماده را به خود اختصاص می دهد سردرد، احساس ضعف و سستی، احساس نیاز به داروهای تقویتی و احساس داغی یا سردی در بدن را مورد بررسی قرار می دهد.
ب)علائم اضطراب: 7 ماده را به خود اختصاص می دهد. اضطراب، بی خوابی، تحت فشار بودن و عصبانیت و دلشوره را مورد بررسی قرار می دهد.
ج)اختلال در کنش اجتماعی: 7 ماده را به خود اختصاص می دهد. توانایی فرد در انجام کارهای روزمره، احساس رضایت در انجام وظایف، احساس مفید بودن، قدرت یادگیری و لذت از فعالیتهای روزمره زندگی را بررسی می کند.
د)علائم افسردگی: 7 ماده را به خود اختصاص می دهد. احساس بی ارزشی، ناامیدی، احساس بی ارزشی بودن زندگی، افکار خودکشی و آرزوی مردن و ناتوانائی در انجام کارها( گلدبرگ و هیلر،1979 ).

تعدادی از سوالات این پرسشنامه :
-1 آیا از یک ماه گذشته تا به امروز کاملاً احساس کرده اید که خوب و سالم هستید؟
-2 آیا از یک ماه گذشته تا به امروز احساس کرده اید که به داروهاي تقویتی نیاز دارید؟
-3 آیا از یک ماه گذشته تا به امروز احساس ضعف و سستی کرده اید؟
-4 آیا از یک ماه گذشته تا به امروز احساس کردهاید که بیمارهستید؟
-5 آیا از یک ماه گذشته تا به امروز سر درد داشته اید؟

دانلود فایل


پرسشنامه سلامت عمومی (GHQ)

دانلود پرسشنامه سلامت عمومی (GHQ), پرسشنامه آماده سلامت عمومی (GHQ), پرسشنامه در مورد سلامت عمومی (GHQ), سوالات پرسشنامه سلامت عمومی (GHQ), طراحی پرسشنامه سلامت عمومی (GHQ), تحلیل و تفسیر پرسشنامه سلامت عمومی (GHQ), فرمتword پرسشنامه سلامت عمومی (GH,,,

پرسش نامه

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید