پاورپوینت آموزش و بازآموزی مبارزه با مشمشه

پاورپوینت آموزش و بازآموزی مبارزه با مشمشه

پاورپوینت-آموزش-و-بازآموزی-مبارزه-با-مشمشه

دانلود پاورپوینت با موضوع آموزش و بازآموزی مبارزه با مشمشه،
در قالب ppt و در 73 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
مشمشه
يك بيماري بيوتروريسم يا كشتار جمعي
بيماري هشدار دادني چيست ؟ طبق دستورالعمل OIE
بيماريهاي اخطار كردني عبارتند از :
مشمشه
 هاري
شاربن
آنفلوآنزاي اسبي
طاعون اسبي
دورين
آنمي عفوني
 استوماتيت وزيكولار
آرتريت ويروسي
آنسفالوميليت اسبي
متريت واگير
اپيدميولوژي :
اين بيماري درحال حاضر در كشورهاي از قاره آفريقا ، آسيا ، خاورميانه بصورت آندميك و در بعضي از مناطق همانند بالكان بصورت انفرادي وجود دارد . آخرين مورد بروز بيماري انساني در كشور در منطقه دزلي كردستان بوده كه منجر به مرگ 5 نفر از هموطنان گردید.
 آخرين مورد انساني گزارش شده در جهان به سال 2001 و ابتلاء يك نفر پزشك ارتش در ايالت مريلند آمريكا مي شود . از آنجا كه بيماري بيش از 50 سال است كه در ايالات متحده ريشه كن شده ابتلاء شخص نامبرده شك اذهان عمومي را نسبت به سلاحهاي ميكروبي برانگيخت .
 دركشور ما نيز بيماري از قديم بين دواب ارتشي و غير نظامي وجود داشته وبه علت :
 عدم مراقبت هاي لازم
 جايگاه بد و غير بهداشتي
خدمات سنگين و طاقت فرسا
و عدم امكان كنترل دواب غير نظامي موجب انتقال بيماري گرديده است. در ايران قديم بيماري با نام خنام خوانده شده که به عنوان بيماري كشنده و مهلك كاربرد داشته است .
دلایل توسعه برنامه پیشگیری و کنترل بیماری مشمشه در کشور توسط سازمان دامپزشکی کشور
آندميك بودن بيماري در كشورهای همجوار مثل عراق و ترکیه( بطوریکه درسال 2003 در كشور تركيه بيش از 2800 راس تك سمي رآكتور شناسائي و گزارش گرديده است.)
 تردد و نقل و انتقال غير مجاز اسبها
عدم وجود واكسن مناسب براي ايمن سازي اسبها
احتمال قابليت انتقال بيماري در ديگر حيوانات
و بالاخره تماس جمعيت حساس تک سميها در طي مسابقات مختلف برگزار شده در كشور
بروز شکل باليني مواردي از بيماري مشمشه در بين اسبهاي تهران و همدان در سالهاي 1371 تا 1373 ( اسبهاي وارداتي از عراق كه بعضا واجد داغ هاي مشخص آن كشور نيز بودند ) و بدنبال آن انجام 12358 نوبت تست مالئين در تعدادي از اسبهاي كشور در سال 1374 و تشخيص 23 مورد رآكتور باعث شد تا سازمان دامپزشکی کشور، عمليات مبارزه با بيماری مشمشه را در بصورت جدی در دستورکار خود قرار دهد.
منشاء بیماری
در بروز بيماري، منشا اصلي آلودگي در تك سميان، تك سميان بيمار ميباشند . سابقه آلودگي اين دسته از تك سميان بسته به عوامل مختلف ممكن است حتي به سال ها قبل برگردد .
اسب هاي داراي جراحت پيشرفته بيماري، عامل بيماري را به محيط دفع کرده و انتشار دهنده هاي مشخص و معين بيماري هستند.
دانلود فایل


پاورپوینت آموزش و بازآموزی مبارزه با مشمشه

آموزش و بازآموزی مبارزه با مشمشه, دانلود پاورپوینت آموزش و بازآموزی مبارزه با مشمشه, پاورپوینت در مورد آموزش و بازآموزی مبارزه با مشمشه, تحقیق آموزش و بازآموزی مبارزه با مشمشه, پاورپوینت درباره آموزش و بازآموزی مبارزه با مشمشه, پاورپوینت راجع به آموز,,,

سایر

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید
سایر گرایش های مدیریت
سایر گرایش های مدیریت
گرافیک ، هنر دیجیتال ، طراحی
سوالات و پاسخ و منابع آزمون نظام مهندسی معدن پی جویی و استخراج
دینا فایل مرجعی برای پیدا کردن و دانلود فایل های مورد نیاز شما می باشد که از سیستم و سایت های مختلف این فایل ها با استفاده از ربات های پیشرفته استخراج و جمع آوری شده اند که می توانید با سرچ ساده در بالای همین باکس و یا مراجعه به صفحه اول سایت دینا فایل در کادر جستجو کلمات کلیدی خودتان را وارد نمایید تا تمامی فایل های موجود را جمع آوری و نمایش دهد . به راحتی به سایت اصلی مراجعه فرمایید و نسبت به پرداخت و دانلود اقدام نمایید