پاورپوینت پارادایم شناسی روش پژوهش و سلامت درقرآن

پاورپوینت پارادایم شناسی روش پژوهش و سلامت درقرآن

پاورپوینت-پارادایم-شناسی-روش-پژوهش-و-سلامت-درقرآن

دانلود پاورپوینت با موضوع پارادایم شناسی روش پژوهش و سلامت درقرآن،
در قالب ppt و در 38 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
چرا بدنبال ایجاد روش تحقیق در حوزه قرآن؟
توسعه علم قرانی(انجام فعالیتهای پژوهشی با صبغه غربی و مقایسه و مطرح فرمودن آیه یا آیاتی از قرآن جهت تایید نظر علمی)
توسعه قرانی علم(ایجاد پارادایمی مستقل از پارادایمهای غربی که خود بتواند رویکرد مشخصی با روش و تکنیک خاص خودش به تولید علم بپردازد)
اهميت تحقيق در رهنمودهاي ديني
چيستي تحقيق و معرفت علمي
تحقيق به معناي جستجو و بررسي كردن است.
جستجو و بررسي زماني انجام مي‌شود كه انسان در مقابل يك ابهام، نگراني، ناراحتي، سختي و... قرار دارد و براي فهم از اين موارد و نهايتاً يافتن راهي جهت خلاصي يا تخفيف آنها اقدام به بررسي يا جستجو مي‌كند.
جستجو مي‌كند كه اين موارد چه هستند، چرا به‌وجود آمده‌اند؟ و چگونه مي‌توان آنها را رفع كرد؟
تحقيق با محوريت سؤال شكل مي‌گيرد. به‌همين لحاظ تحقيق را فعاليت سؤال محور يا مسأله محور مي‌نامند. انسان در طول حيات زندگي خود در مقابل با ديگران و طبيعت مرتباً در معرض ابهامات، ناراحتي‌ها، سختي‌ها و دشواري‌هائي قرار مي‌گيرد كه براي شناسائي آنها و نهايتاً فائق آمدن بر آنها اقدام به طرح سؤالاتي پيرامون آنها مي‌نمايد.
تمامي فعاليت‌ها يا مراحلي كه انسان دنبال مي‌نمايد تا به طرح سؤال و جواب برسد ، فرآيند تحقيق نامند.
اين‌كه دانشمندان امروزه بحث تحقيقاتي علمي مي‌نمايند، به دنبال طرح فرآيند يا مجموعه فعاليت‌هائي هستند كه از خصيصه علمي برخوردار باشند، اين به معناي اين نيست كه صرفاً دانشمندان تحقيق مي‌نمايند. بلکه آنان اقدام به تحقيق علمي مي‌نمايند.
مسئوليت دانشمندان اين است كه: تحقيق يا جواب به سؤالات از اعتبار و پايائي لازم برخوردار باشد. شناسائي ابهامات، ناراحتي‌ و سختي‌ها به صورت شفاف، درست، خارج از تعصب و پيشداوري و خارج از توهمات انجام شود. سؤال يا مجموعه سؤالاتي كه بر اين ابهامات، ناراحتي‌ها و سختي‌ها و... ارائه مي‌شود، هدفمند، منطقي، سازمان‌يافته و به‌دور از تعصبات و پيشداوري‌‌ها باشند. جواب به اين سؤالات از صحت و اعتبار لازم برخوردار باشد.
بحث و گفتگو پيرامون تحقيق به انسان مربوط مي‌شود. انسان توانائي انجام تحقيق را دارد. انسان است كه براي رفع ابهامات، كاهش مشكلات و جواب به سؤالاتي كه در ذهن او بوجود مي‌آيد، اقدام به فعاليت‌هاي  قابل تشخيص، قابل تعريف و حتي قابل پيش‌بيني ‌نمايد. انجام اين عمل متكي بر توانائي ذاتي انسان است.
در كل مي‌توان انسان را با دو توانائي و استعداد در رابطه با فرآيند تحقيق يا پژوهش معرفي كرد.
- استعداد و توانائي حل  عقلائي مسأله
- توانائي و استعداد حل خلاقانه مسأله
اين دو توانائي از عقلانيت و خلاقيت انسان سرچشمه مي‌گيرد.
انسان بر اساس قدرت عقل به تشخيص و تميز مي‌رسد. عقلانيت در انسان همان قدرت تمايزگذاري، تشخيص شباهت‌ها و تفاوت‌ها و تشخيص مرزها و محدوديت‌ها است. دوام و پايداري، ثبات و ماندگاري فعاليت‌هاي انسان در گروه عقلانيت آن است.
انسان بر اساس قدرت خلاقيت اقدام به نوآوري، شكوفائي، ساخت و سازهاي جديد اجتماعي، خطر‌پذيري، اختراع، ابداع ... مي‌نمايد. خلاقيت، انسان را به سمت رهائي، آزادي و تحول خواهي هدايت مي‌كند در حالي‌كه عقلانيت انسان را به ثبات، ماندگاري، دوام و مرزبندي در زندگي ترغيب مي‌نمايد.
دانلود فایل


پاورپوینت پارادایم شناسی روش پژوهش و سلامت درقرآن

پارادایم شناسی روش پژوهش و سلامت درقرآن, دانلود پاورپوینت پارادایم شناسی روش پژوهش و سلامت درقرآن, پاورپوینت در مورد پارادایم شناسی روش پژوهش و سلامت درقرآن, تحقیق پارادایم شناسی روش پژوهش و سلامت درقرآن, پاورپوینت درباره پارادایم شناسی روش پژوهش و س,,,

سایر

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید