پاورپوینت زندگی نامه پروین اعتصامی

پاورپوینت زندگی نامه پروین اعتصامی

پاورپوینت-زندگی-نامه-پروین-اعتصامی

دانلود پاورپوینت با موضوع زندگی نامه پروین اعتصامی،
در قالب ppt و در 20 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
پروين اعتصامي که نام اصلي او 'رخشنده ' است در بيست و پنجم اسفند 1285 هجري شمسي در تبريز متولد شد ، در کودکي با خانواده اش به تهران آمد . پدرش که مردي بزرگ بود در زندگي او نقش مهمي داشت ، و هنگاميکه متوجه استعداد دخترش شد ، به پروين در زمينه سرايش شعر کمک کرد.
پدر پروين
يوسف اعتصامي معروف به اعتصام الملک از نويسندگان و دانشمندان بنام ايران بود. وي اولين 'چاپخانه' را در تبريز بنا کرد ، مدتي هم نماينده ي مجلس بود.
اعتصام الملک مدير مجله بنام 'بهار' بود که اولين اشعار پروين در همين مجله منتشر شد ، ثمره ازدواج اعتصام الملک ، چهار پسر و يک دختر است.
مادر پروين
مادرش اختر اعتصامي نام داشت . او بانويي مدبر ، صبور ، خانه دار و عفيف بود ، وي در پرورش احساسات لطيف و شاعرانه دخترش نقش مهمي داشت و به ديوان اشعار او علاقه فراواني نشان مي داد.
شروع تحصيلات و سرودن شعر'پروين از کودکي با مطالعه آشنا شد . خانواده او اهل مطالعه بود و وي مطالب علمي و فرهنگي به ويژه ادبي را از لابه لاي گفت و گوهاي آنان درمي يافت در يازده سالگي به ديوان اشعار فردوسي ، نظامي ، مولوي ، ناصرخسرو ، منوچهري ، انوري ، فرخي که همه از شاعران بزرگ و نام آور زبان فارسي به شمار مي آيند ، آشنا بود و از همان کودکي پدرش در زمينه وزن و شيوه هاي يادگيري آن با او تمرين مي کرد.
 گاهي شعري از شاعران قديم به او مي داد تا بر اساس آن ، شعر ديگري بسرايد يا وزن آن را تغيير دهد ، و يا قافيه هاي نو برايش پيدا کند ، همين تمرين ها و تلاشها زمينه اي شد که با ترتيب قرارگيري کلمات و استفاده از آنها آشنا شود و در سرودن شعر تجربه بيندوزد.

دانلود فایل


پاورپوینت زندگی نامه پروین اعتصامی

زندگی نامه پروین اعتصامی, دانلود پاورپوینت زندگی نامه پروین اعتصامی, پاورپوینت در مورد زندگی نامه پروین اعتصامی, تحقیق زندگی نامه پروین اعتصامی, پاورپوینت درباره زندگی نامه پروین اعتصامی, پاورپوینت راجع به زندگی نامه پروین اعتصامی, پاورپوینت آماده زن,,,

سایر

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید