پاورپوینت خورشید سامرا (امام حسن عسکری (ع))

پاورپوینت خورشید سامرا (امام حسن عسکری (ع))

پاورپوینت-خورشید-سامرا-(امام-حسن-عسکری-(ع))

دانلود پاورپوینت با موضوع خورشید سامرا (امام حسن عسکری (ع))،
در قالب ppt و در 21 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
امام حسن عسكري (ع)، يازدهمين امام شيعيان و والد ماجد امام عصر(ارواحنا فداه) مي باشد. ايشان در روز هشتم ربيع الثاني سال ۲۳۲ هجري قمري به دنيا آمدند. كنيه آن حضرت ابو محمد و القاب آن حضرت، صامت، هادي، سراج، رفيع ، زكي، نقي و عسكري مي باشد. در طول عمر شريفشان از ناحيه حكومت بني العباس فشارها و آسيب هاي زيادي را تحمل كردند تا آنجا كه مكان زندگي آن حضرت در شهر سامرا، و در كنار لشكريان حكومت عباسي بود .
كرامات آن حضرت بالاتر از آن است كه در اين مختصر بگنجد و از جمله آن مكارم اين است كه چند نفر از عباسيون بر صالح بن وصيف وارد شدند واز او كه امام عسكري (ع)در زندان او گرفتار بودند خواستند تا مي تواند بر آن حضرت سخت بگيرد و مضيقه ايجاد كند. صالح به آنان چنين گفت: با او چه كنم در حالي كه من دو مرد كه آن دو بدترين كساني بودند كه مي شناختم را بر او مامور ساختم و هر دو آنان به افرادي اهل عبادت و نماز و روزه تبديل شدند و در اين امور كارشان بالا گرفته است! دستور داد آن دو مرد زندانبان را حاضر كردند ، به آن دو گفت: واي بر شما! در مورد اين مرد چه حالتي پيدا كرديد؟ آن دو زندانبان به صالح گفتند: چه بگوييم درباره مردي كه روزها روزه مي گيرد، تمام شب عبادت مي نمايد، سخني نمي گويد، و كاري بجز عبادت ندارد. زماني كه به ما نگاه مي كند بدنمان به لرزه مي افتد و حالتي بر ما پديدار مي گردد كه اختيار خويش را از دست مي دهيم! عباسيون وقتي اين مطالب را شنيدند، سرافكنده و نااميد بازگشتند.
آنحضرت بعد از گذشت ۲۸ سال از عمر مباركشان در سال ۲۶۰ هجري قمري در اثر زهري كه خليفه وقت به ايشان داد، به شهادت رسيدند و گرد يتيمي بر رخسار امام زمان عليه السلام نشست. مرقد مطهرشان در شهر سامرا سالها زيارتگاه دوستان اهل بيت بود.
اصحاب و یاران امام حسن عسکری علیه السلام
از جمله دانشمندان و فقهایی که از مکتب علمی و تربیتی ایشان بهره گرفتند و حتی آن حضرت، برخی از آنها را وکیل خویش معرفی فرمود، عبارت اند از: احمد بن اسحاق اشعری قمی، حسن بن شکیب مروزی، احمد بن ادریس قمی معلم، حفص بن عمرو العمری، حسن بن موسی خشاب، سعد بن عبدالله قمی، سید عبدالعظیم حسنی، علی بن جعفر خزایی، عبدالله بن جعفر حمیری، عثمان بن سعید عمری، محمد بن حسن صفّار، علی بن بلال و فضل بن شاذان نیشابوری. شیخ طوسی، نام یکصد و سه نفر از این دانشمندان را در باب اصحاب امام آورده است.
دانلود فایل


پاورپوینت خورشید سامرا (امام حسن عسکری (ع))

خورشید سامرا (امام حسن عسکری (ع)), دانلود پاورپوینت خورشید سامرا (امام حسن عسکری (ع)), پاورپوینت در مورد خورشید سامرا (امام حسن عسکری (ع)), تحقیق خورشید سامرا (امام حسن عسکری (ع)), پاورپوینت درباره خورشید سامرا (امام حسن عسکری (ع)), پاورپوینت راجع به,,,

سایر

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید