پاورپوینت سلاح های هسته ای و عواقب و آثار مخرب آن

پاورپوینت سلاح های هسته ای و عواقب و آثار مخرب آن

پاورپوینت-سلاح-های-هسته-ای-و-عواقب-و-آثار-مخرب-آن

دانلود پاورپوینت با موضوع سلاح های هسته ای و عواقب و آثار مخرب آن،
در قالب ppt و در 28 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
سلاح های هسته ای و عواقب و آثار مخرب آن
استاد مربوطه:سیده زهرا پور رشید
تهیه کنندگان : پوریا حقیقی ، رضا حسین خانی
واحد مربوطه : مخاطرات انسانی
رشته جغرافیا و برنامه ریزی گردشگری
جنگ‌افزار هسته‌ای یا سلاح هسته‌ای جنگ افزارهایی هستند که در آن‌ها از انرژی حاصل از شکافت یا گداخت هسته ای برای تخریب و کشتار استفاده می‌شود.
این سلاح‌ها در طول تاریخ تنها دو بار در جنگ جهانی دوم توسط ایالات متحده آمریکا علیه ژاپن در شهرهای هیروشیما و ناکازاکی مورد استفاده قرار گرفت.
بمب اتمی
بمب اتمی نام رایج وسایل انفجاری است که در آن‌ها از انرژی آزاد شده در فرایند شکافت هسته ای، یا گداخت هسته‌ای برای تخریب استفاده می‌شود. بمب‌های اتمی که برمبنای گداخت کار می‌کنند نسل نوین بمب اتمی هستند و قدرتی بسیار بیشتر از بمب‌های شکافتی دارند. مبنای آزاد شدن انرژی در هر دو نوع بمب اتمی تبدیل ماده به انرژی (E=mc²)است اما در بمب‌های گداختی جرم بیشتری از ماده به انرژی تبدیل می‌شود. نخستین بمب اتمی که بمبی پلوتونیومی (از نوع شکافتی) بود در سال ۱۹۴۵م در جریان جنگ جهانی دوم در آمریکا ساخته و در شانزدهم ژوئیهٔ ۱۹۴۵م در صحرای آلاموگوردو در نیو مکزیکوی آمریکا آزمایش شد. آمریکا تنها کشوری است که از بمب اتمی (شکافتی-اورانیومی در هیروشیما و شکافتی-پلوتونیومی در ناگازاکی) استفاده نظامی کرده‌است. شوروی در سال ۱۹۴۹ دارای بمب اتمی شد.
اختراع این سلاح، ریشه طولانی در تاریخ علم فیزیک و شیمی دارد اما استفاده از دانش به دست آمده، برای ساخت بمب اتمی بیشتر به رابرت اوپنهایمر و ادوارد تیلر نسبت داده می‌شود.

دانلود فایل


پاورپوینت سلاح های هسته ای و عواقب و آثار مخرب آن

سلاح های هسته ای و عواقب و آثار مخرب آن, دانلود پاورپوینت سلاح های هسته ای و عواقب و آثار مخرب آن, پاورپوینت در مورد سلاح های هسته ای و عواقب و آثار مخرب آن, تحقیق سلاح های هسته ای و عواقب و آثار مخرب آن, پاورپوینت درباره سلاح های هسته ای و عواقب و آ,,,

سایر

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید
سایر گرایش های مدیریت
سایر گرایش های مدیریت
گرافیک ، هنر دیجیتال ، طراحی
سوالات و پاسخ و منابع آزمون نظام مهندسی معدن پی جویی و استخراج
دینا فایل مرجعی برای پیدا کردن و دانلود فایل های مورد نیاز شما می باشد که از سیستم و سایت های مختلف این فایل ها با استفاده از ربات های پیشرفته استخراج و جمع آوری شده اند که می توانید با سرچ ساده در بالای همین باکس و یا مراجعه به صفحه اول سایت دینا فایل در کادر جستجو کلمات کلیدی خودتان را وارد نمایید تا تمامی فایل های موجود را جمع آوری و نمایش دهد . به راحتی به سایت اصلی مراجعه فرمایید و نسبت به پرداخت و دانلود اقدام نمایید