پاورپوینت چالش‌های اساسی اقتصاد ایران

پاورپوینت چالش‌های اساسی اقتصاد ایران

پاورپوینت-چالش‌های-اساسی-اقتصاد-ایران

دانلود پاورپوینت با موضوع چالش‌های اساسی اقتصاد ایران ،
در قالب ppt و در 32 اسلاید، قابل ویرایش.

فهرست
چالش‌های اساسی اقتصاد ایران
یت‌های اقتصاد ایران
ریالی‌سازی» درآمدهای نفتی
اقتصاد ایران و تحریم‌های اعمال‌شده
رزیابی بازار ارز و افت اخیر دلار
تورم و نقدينگي
راهكارهاي مديريت نوسانات بازار ارز
ثروتمندان جهان
روش تدوین فهرست

بخشی از متن پاورپوینت:
چالش‌های اساسی اقتصاد ایران
وضعیت تحریم‌ها در سال‌های اخیر به نحوی بوده که به اقتصاد کشور آسیب وارد کرده است. در ماه‌های اخیر نیز امیدی به بهبود این اوضاع پیدا شده است و امید آن می‌رود که تامین مالی، تدارکات و وضعیت پروژه‌های مختلف بهتر شود.
این موضوع به این بستگی دارد که ما چقدر بتوانیم به درآمدهای ارزی که در کشورهای مختلف بلوکه ‌شده‌اند، دسترسی داشته باشیم. در حال حاضر رقم این درآمدها در حدود 80 تا 100 میلیارد دلار برآورد می‌شود که اگر گشایش قابل‌ توجهی اتفاق بیفتد، می‌تواند منبع قابل‌ توجهی برای تامین نیاز مالی کشور باشد. در سال‌های گذشته بسیاری از پروژه‌های بزرگ در حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی شروع به کار کرده‌اند که تاکنون به نتیجه نرسیده‌اند. در حوزه‌هایی نظیر فولاد هم پروژه‌هایی وجود دارند که با چنین وضعیتی روبه‌رو هستند. دلیلش چیست؟ چون تحریم‌ها انجام تمام تدارکات بزرگ را تحت تاثیر قرار داده است و تنها کارهای کوچک را می‌توان در کشور انجام داد. این سبب شده که فضای اقتصاد کلان خیلی آسیب‌پذیر شود.
بانک مرکزی برای پایین آوردن تورم، از حول‌وحوش مهرماه سال گذشته، سیاست انقباضی در پیش گرفته و در نتیجه اولویت دادن به حل مشکل تورم، رکود را در همه بازارها دامن زده است. از بازار مسکن گرفته تا بورس و بازارهایی نظیر فولاد و مس، با رکود مواجه شده‌اند. علتش هم این است که در سطح اقتصاد کلان، پول در اقتصاد به چرخش در‌نمی‌آید. بخش عمده آن هم ناشی از سیاست‌های بانک مرکزی است و وضعیت انقباضی که روی نرخ سود و پایه پولی اعمال شده است. اقتصاد کشور در هشت سال گذشته، وابسته به تزریق پول به آن شده بود. اتفاقی که در نیمه دوم سال گذشته رخ داد و تلاش شد که از این کار جلوگیری شود، اما مساله‌ای که با آن مواجه شدیم، سرعت بیش از اندازه این کار بود و این باعث ایجاد سکته‌ای در اقتصاد ایران شد. به خصوص بعد از شهریور 92 که با آغاز مذاکرات ژنو می‌توان آثارش را در کلیه بازارها مشاهده کرد تا آنجا که همگی بازارها همزمان قفل شده‌اند.
بدهی‌های دولت قبلی دولت هم از چالش‌های دیگری است که با آن روبه‌رو هستیم. کسی در این مورد آماری اعلام نکرده است. ولی با جمع‌بندی‌هایی که از صحبت مسوولان کرده‌ام، این رقم را حدود بودجه یک سال و حتی بیشتر تخمین می‌زنم. به این معنی که اگر هم‌اکنون دولت بودجه‌اش را دو برابر کند، قادر به پرداخت تعهداتش خواهد بود. این در صورتی است که بودجه همین امسال ممکن است حتی سر به سر هم نباشد و افزوده شدن تعهدات دولت، مشکلات بزرگی را در پی خواهد داشت.
مشکل دیگری که ابعادش از چالش‌های قبلی بزرگ‌تر به نظر می‌رسد این است که با خیلی از پروژه‌های نیمه‌تمام روبه‌رو هستیم که تعداد زیادی از آنها ضمن اینکه اقتصادی هم نیستند، پیشرفت چندانی هم نداشته‌اند. تمام اینها تصمیم‌گیری درباره آینده این پروژه‌ها را سخت کرده است. نه می‌توان تعطیل‌شان کرد و نه می‌توان این پروژه‌ها را به سرانجام رساند. از پروژه‌های فولادی گرفته تا پروژه‌های پتروشیمی. به طور مثال می‌خواهیم گاز را از عسلویه به اردبیل ببریم تا در آنجا به اوره و آمونیاک تبدیل شود و سپس آن را برای صادرات به بندرعباس منتقل کنیم. پروژه‌های مشابهی را هم می‌توان در استان‌های زنجان و گلستان دید.

دانلود فایل


پاورپوینت چالش‌های اساسی اقتصاد ایران

چالش‌های اساسی اقتصاد ایران در سال 93, دانلود پاورپوینت چالش‌های اساسی اقتصاد ایران در سال 93, پاورپوینت در مورد چالش‌های اساسی اقتصاد ایران در سال 93, تحقیق چالش‌های اساسی اقتصاد ایران در سال 93, پاورپوینت درباره چالش‌های اساسی اقتصاد ایران در سال 9,,,

سایر

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید