پاورپوینت آيين‌نامه‌ حفاظتي كار با سموم دفع آفات نباتي در كشاورزي

پاورپوینت آيين‌نامه‌ حفاظتي كار با سموم دفع آفات نباتي در كشاورزي

پاورپوینت-آيين‌نامه‌-حفاظتي-كار-با-سموم-دفع-آفات-نباتي-در-كشاورزي

دانلود پاورپوینت با موضوع آيين‌نامه‌ حفاظتي كار با سموم دفع آفات نباتي در كشاورزي،
در قالب ppt و در 14 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
1 - كارگر سمپاشي‌: منظور از كارگر سمپاشي‌ در اين‌ آيين‌نامه‌ كارگري‌ است‌ در مقابل‌ دريافت حق السعي به درخواست كارفرما در يكي از بخش‌هاي مختلف كشاورزي يك يا چند كار از كارهايي كه به مبارزه شيميايي با آفات به وسيله سم دفع آفات نباتي مربوط مي‌‌شود مبادرت مي‌‌ورزد.
2 – با توجه به ماده 3 قانون كار جمهوري اسلامي ايران از لحاظ اين آيين نامه كارفرما هر شخص حقيقي‌ با حقوقي‌ است‌ كه‌ كارگر سمپاشي‌ طبق‌ قرار داد كتبي يا شفاهي براي‌ او يا به حساب او با دريافت حق السعي در يك يا چند شغل از مشاغل مربوط به بخش كشاورزي در مبارزه شيميايي با آفات كار مي‌‌كند.
3 – آفات: منظور از آفات در اين آيين نامه كليه موجودات زنده‌اي هستند كه در مزارع و باغات يا انبارها و اماكن كشاورزي به طور مستقيم و غيرمستقيم موجب تقليل كمي و كيفي محصولات و فرآورده‌هاي كشاورزي و دامي مي‌‌شوند.
4 – سموم دفع آفات نباتي: منظور از سموم دفع آفات نباتي هر گونه مواد شيميايي معدني يا آلي يا هورموني و بيولوژيك است كه بتوان با كاربرد آن به طور مستقيم و يا غيرمستقيم از زيان آفات زنده به محصولات و فرآورده‌هاي كشاورزي دامي جلوگيري كرده يا آن را متوقف يا محدود نمود.
5 – انبار سم: به محلي گفته مي‌‌شود كه سموم دفع آفات نباتي موضوع رديف 4 به مقدار كم يا زياد در آنجا نگاهداري مي‌‌شود.
6 – وسايل آماده كرم سم: به وسايلي گفته مي‌‌شود كه سموم دفع آفات نباتي را توسط آن با يكديگر يا با مواد ضميمه به نحوي مخلوط يا رقيق مي‌‌نمايند تا آماده مصرف گردد. اين مواد ضميمه مي‌‌تواند شامل:
1 – مواد بي‌اثر.
2 – امولسيون كننده.
3 – خيس كننده و بخش كننده و يا دترجنت‌ها.
4 – جلب كننده آفات.
5 – مواد رنگي.
6 – سوسپانسيون كننده.
7 – وسايل سمپاشي: به كليه وسايلي اطلاق مي‌‌شود كه با استفاده از آن بتوان سموم دفع آفات نباتي آماده براي مصرف اعم از جامد يا مايع يا گاز به محل فعاليت آفات مورد نظر رسانده و آفت را به نحوي در معرض آن قرار داد. اين وسايل شامل انواع محلول پاش‌ها و گردپاش‌ها و گردپاش‌هاي ساده و كوچك دستي تا سمپاش‌هاي بزرگ موتوري، هواپيما و هليكوپترهاي سمپاشي و همچنين كپسول‌هاي حاوي گازها و مايعات سمي تحت فشار ولوله‌هاي انتقال اين قبيل گازها به محل ضدعفوني و اپليكاتورهاي قرص گذاري يا تزريقي و يا طعمه گذاري و نظاير آن مي‌‌باشد.
دانلود فایل


پاورپوینت آيين‌نامه‌ حفاظتي كار با سموم دفع آفات نباتي در كشاورزي

آيين‌نامه‌ حفاظتي كار با سموم دفع آفات نباتي در كشاورزي, دانلود پاورپوینت آيين‌نامه‌ حفاظتي كار با سموم دفع آفات نباتي در كشاورزي, پاورپوینت در مورد آيين‌نامه‌ حفاظتي كار با سموم دفع آفات نباتي در كشاورزي, تحقیق آيين‌نامه‌ حفاظتي كار با سموم دفع آفات,,,

سایر

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید