پاورپوینت پیشگیری از عوامل خطر تغذیه ای در جوانان

پاورپوینت پیشگیری از عوامل خطر تغذیه ای در جوانان

پاورپوینت-پیشگیری-از-عوامل-خطر-تغذیه-ای-در-جوانان

دانلود پاورپوینت با موضوع پیشگیری از عوامل خطر تغذیه ای در جوانان،
در قالب ppt و در 43 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
از حول و حوش 18 سالگی نوجوانی پایان می گیرد و دوران شیرین جوانی آغاز می شود. در واقع 29سالگی پایان جوانی و ورود به سن میانسالی است. دوران پر از شور و هیجان جوانی و البته مهم ترین دوران عادت های بد غذایی. دوران درست غذا نخوردن، دوران نوشابه و نوشیدنی ها انرژی زا، دوران سر در موبایل یا بازی های کامپیوتری داشتن، دوران درس و کنکور و دانشگاه و هزاران بهانه برای صرف نظر کردن وعده های غذایی یا بد غذا خوردن.
تغذيه ناسالم عاملي براي بيماري جوانان
در حال حاضر بیماری های غیرواگیر از جمله دیابت ، فشار خون بالا ، چربی خون بالا ، بیماری های قلبی عروقی ، سکته های مغزی   قلبی و انواع سرطان  مهمترین علت مرگ ومیر در جهان و ایران بشمار می رود.
الگوی غذایی نامناسب به صورت مصرف زیاد  قند ، نمک و چربی مهمترین دلیل ابتلا به بیماری های غیر واگیر محسوب می شود. پیامد مصرف زیاد مواد قندی و چربی و روغن ،اضافه وزن و چاقی است که در حال حاضر مشکل عمده بهداشتی تغذیه ای در ایران است که متاسفانه این الگوی غذایی در میان بسیاری از جوانان وجود دارد.
افزايش مصرف روغن و چربي و مواد قندي وشیرین و مصرف زياد نمك، مصرف كم سبزي و ميوه از مهمترین دلایل بروز بیماری های غیر واگیر در کشور می باشد . سرانه مصرف قند و شکر در کشور 66 گرم در روز است که براساس سبد مطلوب غذایی باید به روزانه 40 گرم کاهش یابد.
مصرف سرانه روغن نیز روزانه 46 گرم است که باید به 35 گرم کاهش یابد. مردم روزانه بطور متوسط 10 تا 12 گرم نمک مصرف میکنند . مقدار توصیه شده نمک برای افراد زیر 50 سال کمتر از 5 گرم و برای افراد بالای 50 سال و کسانی که مشکل فشار خون بالا و بیماری های قلبی عروقی دارند کمتر از 3 گرم در روز است.
دانلود فایل


پاورپوینت پیشگیری از عوامل خطر تغذیه ای در جوانان

پیشگیری از عوامل خطر تغذیه ای در جوانان, دانلود پاورپوینت پیشگیری از عوامل خطر تغذیه ای در جوانان, پاورپوینت در مورد پیشگیری از عوامل خطر تغذیه ای در جوانان, تحقیق پیشگیری از عوامل خطر تغذیه ای در جوانان, پاورپوینت درباره پیشگیری از عوامل خطر تغذیه ا,,,

سایر

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید