پاورپوینت اسکلروز چندگانه Multiple Sclerosis

پاورپوینت اسکلروز چندگانه Multiple Sclerosis

پاورپوینت-اسکلروز-چندگانه-multiple-sclerosis

دانلود پاورپوینت با موضوع اسکلروز چندگانه Multiple Sclerosis،
در قالب ppt و در 106 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
جایگاه ویژه ای در نورولوژی دارند به 3 دلیل:
1- شیوع (Frequency)
2-  تمایل به ایجاد بیماری در افراد young adult
3- Diversity of manifestation  که حتی برای ماهرترین پزشکان چالش برانگیز است.
4-  سئوالات زیادی که در مورد پاتوژنز این بیماری در فیلد های مختلف علمی از قبیل نوروبیولوژی، ایمونولوژی، ویرولوژی و ژنتیک مطرح است.
وجه مشترک این اختلالات التهاب و تخریب انتخابی میلین CNS است.
سیر آنها ممکن است مزمن (MS) یا حاد (انسفالومیلیت حاد منتشر و لکوانسفالوپاتی حاد خونریزی دهنده).
معمولا سیستم عصبی محیط (PNS) درگیر نیست.
تست و آزمایش اختصاصی برای این بیماری ها وجود ندارد وتشخیص بر اساس  شناسایی     الگوی بالینی distinctive  آسیب به CNS  است که توسط آن ایجاد می شود.
Multiple Sclerosis
مشخصه بیماری: التهاب مزمن، Demyelinization ، Gliosis (scarring)
گفته می شود که ضایعات MS  از نظر مکانی و زمانی پراکنده هستند.
Ms  حدود 350000  نفر آمریکایی را تحت تأثیر قرار داده( 2/5 میلیون نفر در سراسر دنیا) و به استثنای تروما، شایعترین علت ناتوانی عصبی که در early to middle adulthood   رخ می دهد است. شایعترین بیماری مزمن نورولوژیک که افراد 50-20 ساله را گرفتار می کند.
کل بار اقتصادی MS  در سال 1997 در USA  : بیش از9.7   billion
شواهد غیر مستقیم حاکی از اتیولوژی اتوایمون است که احتمالا توسط یک مواجهه محیطی در میزبانی که از نظر ژنتیکی مستعد است trigger  می شود. مانند سایر اختلالات التهابی مزمن، تظاهرات MS  گوناگون بوده و از یک بیماری benign  تا بیماریی که سریع ایجاد شده و incapacitating  است متغیر است.
عوارض MS  ممکن است ارگانها و سیستمهای متعدد بدن را در گیر کند و نیازمند adjustment  قابل توجهی در روش زندگی بیمار و خانواده اش دارد.
پاتولوژی
علت نامگذاری آن نواحی متعدد اسکاری که بطور ماکروسکوپی روی مغز قابل دیدن است .  plaque  نواحی صورتی یا خاکستری با حاشیه مشخص که براحتی از ماده سفید اطرافش قابل تشخیص است. گاهی این پلاکها در ماده خاکستری هم است. سایز آنها متنوع است: several cm- 1-2 mm . حتی تخریب کلی یا قسمتی آکسون و در موارد خیلی شدید cavitation.
دانلود فایل


پاورپوینت اسکلروز چندگانه Multiple Sclerosis

اسکلروز چندگانه Multiple Sclerosis, دانلود پاورپوینت اسکلروز چندگانه Multiple Sclerosis, پاورپوینت در مورد اسکلروز چندگانه Multiple Sclerosis, تحقیق اسکلروز چندگانه Multiple Sclerosis, پاورپوینت درباره اسکلروز چندگانه Multiple Sclerosis, پاورپوینت را,,,

سایر

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید
سایر گرایش های مدیریت
سایر گرایش های مدیریت
گرافیک ، هنر دیجیتال ، طراحی
سوالات و پاسخ و منابع آزمون نظام مهندسی معدن پی جویی و استخراج
دینا فایل مرجعی برای پیدا کردن و دانلود فایل های مورد نیاز شما می باشد که از سیستم و سایت های مختلف این فایل ها با استفاده از ربات های پیشرفته استخراج و جمع آوری شده اند که می توانید با سرچ ساده در بالای همین باکس و یا مراجعه به صفحه اول سایت دینا فایل در کادر جستجو کلمات کلیدی خودتان را وارد نمایید تا تمامی فایل های موجود را جمع آوری و نمایش دهد . به راحتی به سایت اصلی مراجعه فرمایید و نسبت به پرداخت و دانلود اقدام نمایید