پاورپوینت طرح تفصيلي گواهي قرض الحسنه پس‌انداز

پاورپوینت طرح تفصيلي گواهي قرض الحسنه پس‌انداز

پاورپوینت-طرح-تفصيلي-گواهي-قرض-الحسنه-پس‌انداز

دانلود پاورپوینت با موضوع طرح تفصيلي گواهي قرض الحسنه پس‌انداز،
در قالب ppt و در 55 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
تمييز ربا
اول: وام‌دهنده در سود و زيان فعاليت اقتصادي وام‌گيرنده سهيم باشد.
دوم: نرخ دريافت مازاد (بهره) نبايد از پيش مشخص و شرط شود.
سوم: گرفتن بهره در قرض‌هاي مصرفي ربا است.
چهارم: خريد و فروش ارز به معني تبديل پول داخلي به اسعار خارجي ربا نيست.
قرض الحسنه
آيين‌نامه عمليات بانكداري بدون ربا:
«قرض‌الحسنه عقدي است كه به موجب آن قرض‌دهنده مقدار معيني از مال خود را به قرض‌گيرنده تمليك مي‌كند كه قرض‌گيرنده مثل و يا در صورت امكان قيمت آن را به قرض‌دهنده رد نمايد»
اوراق قرضه بدون ربا
اوراق قرضه بدون ربا
با خريد اين اوراق فرد ذيحق مي‌گردد تا نسبت به ميزان خريد اوراق پس از سررسيد اول به همان ميزان و براي همان مدت از وام بدون بهره استفاده نمايند و در پايان، وجه قرض گرفته شده را به صادر كننده پرداخت نمايند.
اين اوراق به قيمت اسمي معين در سامانه سيستم تسويه اوراق بهادار غير ربوي(NSSSS) (بازار اوليه) به منظور فروش به روش مزايده‌اي كه فاقد قيمت پايه باشد انتشار مي‌يابد
 Non-Usury Scripless Security Settlement System (NSSSS)
جواز اوراق قرضة بدون ربا
اشاره معنوي آيه: «فَلَكُمْ رُؤُوسُ أَمْوَالِكُمْ لاَ تَظْلِمُونَ وَلاَ تُظْلَمُونَ» صحت عملياتي اوراق قرضه بدون ربا را تأييد مي‌كند.
طبق «فَلَكُمْ رُؤُوسُ أَمْوَالِكُمْ » رأس مال در سررسيد اول برگردانده مي‌شود و براي اينكه «لاَ تَظْلِمُونَ وَلاَ تُظْلَمُونَ» نيز واقع شود به همان ميزان و مدتي كه مقرض قرض داده، قرض مي‌گيرد كه كاملاً منطبق با مفهوم اين آيه مي‌باشد.
بررسي حقوقي اوراق قرضة بدون ربا
عقد قرض
عقد بيع
عقود اذنيه (وكالت، عاريه و وديعه)
عقد هبه
عقد معاوضه
قرارداد
«عقد قرض زماني» بموجب آن احد طرفين مقدار معيني از مال خود را بطرف ديگر تمليك مي‌كند كه طرف مزبور مثل آن را از حيث مقدار و جنس و وصف در زمان مؤجل رد نمايد و در صورت تعذر رد، مثل قيمت يوم الرد را بدهد.
«عقد معاوضة زماني»: «به موجب آن، يكي از طرفین مالی مي‌دهد به عوض مال مؤجل ديگر كه از طرف ديگر اخذ مي‌كند بدون ملاحظۀ‌ اين‌كه يكي از عوضين مبيع و ديگري ثمن باشد»
دانلود فایل


پاورپوینت طرح تفصيلي گواهي قرض الحسنه پس‌انداز

طرح تفصيلي گواهي قرض الحسنه پس‌انداز, دانلود پاورپوینت طرح تفصيلي گواهي قرض الحسنه پس‌انداز, پاورپوینت در مورد طرح تفصيلي گواهي قرض الحسنه پس‌انداز, تحقیق طرح تفصيلي گواهي قرض الحسنه پس‌انداز, پاورپوینت درباره طرح تفصيلي گواهي قرض الحسنه پس‌انداز, پا,,,

سایر

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید