پاورپوینت بازيابي اطلاعات از طريق سرويس جستجو

پاورپوینت بازيابي اطلاعات از طريق سرويس جستجو

پاورپوینت-بازيابي-اطلاعات-از-طريق-سرويس-جستجو

دانلود پاورپوینت با موضوع بازيابي اطلاعات از طريق سرويس جستجو،
در قالب ppt و در 49 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
زبان جستجو
در ابتدا بايد بدانيد كه 'زبان نرم افزار بر پايه جبر بولي مي باشد. با عملگرهاي بولي امكان جستجوي ترکيببي چند واژه با هم فراهم مي شود.
اين عملگر ها عبارتند از :
(*) AND
(+) OR
(^) NOT
($) DOLLAR
،و(*) AND
ا استفاده از اين عملگر كه با قرار دادن علامت * (star) بين دو واژه ” الف“ و ”ب“  صورت مي گيرد، رکوردهايي بازيــابي مي شود که در آن الــزاما دو واژه ” الف“ و ”ب“ وجود داشته باشد. به عبارت ديگر اين عملگر جستجوي شما را محدودتر مي كند.   
،يا(+) OR
استفاده از اين عملگر دامنه جستجوي ما را بسط ميدهد و جستجوي ما نتايج بيشتري را در برخواهد داشت. بنابراين با قرار دادن علامت + (plus) بين دو واژه ”الف“ و ”ب“ رکوردهايي بازيابي خواهد شد که در آنها واژه ”الف“ يا ”ب“ وجود داشته باشد.( تصوير زير نحوه عمل آن را نشان مي دهد)
مي بينيد كه اين عملگر سبب مي شود مداركي بازيابي شوند كه هم دربردارنده A و هم در بردارنده B هستند.  همچنین  تمام مدارکی كه A , B  را با هم در بردارد. پس از دانستن چگونگي عمل اين عملگر، با يك مثال اين كاركرد را در سيستم جستجوي نرم افزار كتابخانه نيز مي آموزيم
دانلود فایل


پاورپوینت بازيابي اطلاعات از طريق سرويس جستجو

بازيابي اطلاعات از طريق سرويس جستجودانلود بازيابي اطلاعات از طريق سرويس جستجوپاورپوینت , پاورپوینت در بازيابي اطلاعات از طريق سرويس جستجو, بازيابي اطلاعات از طريق سرويس جستجو, پاورپوینت درباره بازيابي اطلاعات از طريق سرويس جستجوبازيابي اطلاعات از طر,,,

سایر

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید