پاورپوینت آموزش کتاب جدید التألیف ریاضی پایه ششم دوره ابتدایی فصل تناسب و درصد

پاورپوینت آموزش کتاب جدید التألیف ریاضی پایه ششم دوره ابتدایی فصل تناسب و درصد

پاورپوینت-آموزش-کتاب-جدید-التألیف-ریاضی-پایه-ششم-دوره-ابتدایی-فصل-تناسب-و-درصد

دانلود پاورپوینت با موضوع آموزش کتاب جدید التألیف ریاضی پایه ششم دوره ابتدایی فصل تناسب و درصد،
در قالب ppt و در 88 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
تعریف نسبت (ratio)
مقایسه بین دو یا چند کمیت مقداری از نوع یکسان (دارای واحد یکسان) است. مثلاً، مقایسه مقدار شکر، آرد و بکینگ پودر لازم برای تهیه نوعی شیرینی
(Golden Ratio) نسبت طلایی 
یونانیان قدیم برخی از شکل‌ها را خوشایندتر از شکل‌های دیگر می‌دانستند و در ساختن بناها و مجسمه‌ها و نقاشی‌ها این شکل‌ها را به کار برده‌اند. مشهورترین این شکل‌ها، مستطیل طلایی است که اضلاعش به نسبت طلایی می‌باشند. معماران یونان باستان در 500 سال پیش از میلاد مسیح از نسبت طلایی اطلاع داشتند و در ساختن معبد پارتنون در آتن از نسبت طلایی استفاده کرده‌اند.
ارتباط و تمایز نسبت و کسر
كسرها و نسبت‌ها مجموعه‌هاي داراي اشتراك هستند. برخي، اما نه همه نسبت‌ها، كسر هستند و برخی، اما نه همه كسرها، نسبت هستند. 
تمام نسبت‌ها نمي‌توانند به صورت كسر نوشته شوند. براي مثال، در يك محلول رنگ، يك واحد قرمز، دو واحد آبي و پنج واحد سفيد است يا 1:2:5 كه نوشتن آن به فرم نسبت قابل قبول است ولي نوشتن آن به فرم كسري       قابل قبول نيست.
 از طرفی، نسبت و كسرها را نمی‌توان مشابه تعريف کرد. نسبت 12:0 وجود دارد اما        به‌عنوان كسر تعريف نمي‌شود. چون        کسر نیست.
دانلود فایل


پاورپوینت آموزش کتاب جدید التألیف ریاضی پایه ششم دوره ابتدایی فصل تناسب و درصد

آموزش کتاب جدید التألیف ریاضی پایه ششم دوره ابتدایی فصل تناسب و درصد, دانلود پاورپوینت آموزش کتاب جدید التألیف ریاضی پایه ششم دوره ابتدایی فصل تناسب و درصد, پاورپوینت در مورد آموزش کتاب جدید التألیف ریاضی پایه ششم دوره ابتدایی فصل تناسب و درصد, تحقیق,,,

سایر

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید