تحقیق چدن خاکستری

تحقیق چدن خاکستری

تحقیق-چدن-خاکستری

دانلود تحقیق با موضوع چدن خاکستری،
در قالب word و در 12 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
در این نوع چدن کربن به صورت گرافیت ورقه ای رسوب می کندکه سه پارامتر:
1شکل گرافیت
2نحوه توزیع
3اندازه گرافیتها، بر خواص چدن تاثیر می گذارد. و سه عامل
ترکیب شیمیایی
سرعتسرد کردن
تلقیح چدن) جوانه زایی( تعیین کننده سه پارامتر قبل می باشد.
ویژگیهای چدن خاکستری:
این نوع چدن سختی و استحکام بالایی دارد و دارای قابلیت ماشین کاری خوب است و همچنین خاصیت الاستیک و جذب ارتعاش بالایی دارد.
معمولا استحکام و سختی این نوع آلیاژها بستگی به ترکیب شیمیایی آنها دارد. معمولا چدن هایهیپو دارای استحکام و سختی پایین تری هستند و از مقاومت به ضربه بالاتریبرخوردارهستند اما چدن های هیپردارای گرافیتهای درشت و غیر یکنواخت و دارای سختی بیشتری هستند.
انواع فازهای موجود در چدن خاکستری:
.1فاز فریت:
این فاز وقتی به وجود می آید که سرعت سردکردن آهسته باشد و درصد si بالا باشد و عموما در چدن های هیپر به دلیل آنکه کربن گرافیت زا بوده و باعث تجزیه سمنتیت به کربن و گرافیت می شود به وجود می آید.
.2فاز پرلیت:
این فاز هنگامی به وجود می آید که سرعت سرد کردن بالا باشدو درصد si کم باشد و عموما در چدن های هیپو به وجود می آید.
.3 کاربید آهن (سمنتیت):
این فاز وقتی به وجود می آید که سرعت سرد کردن بالا باشد به نحوی که سمنتیت فرصت تجزیه شدن را پیدا نکند این فاز باعث کاهش خاصیت ماشین کاری شده و مقاومت به ضربه را نیز کاهش می دهد اما مقاوت به سایش و سختی را افزایش میدهد.
.4 فاز استدیت:
این فاز در چدن ها هنگامی به وجود می آید که درصد فسفر زیاد باشد در واقع فاز استدیت، یوتکتیک سه تایی آهن - فسفر - فسفید آهنمی باشد که تشکیل یک یوتکتیک سه تایی را داده که به آن فسفید استدیت گفته میشود.
این فاز دارای نقطه ذوب پایینی در حدود 940 تا 980 درجه سانتی گراد است ولذا جزء آخرین اجزایی است که در مذاب منجمد می شود. 
به همین دلیل است که اینفاز همیشه در مرز دانه ها تجمع می کند و باعث کاهش خواص مکانیکی می شود لذا هرچه توزیع استدیت یکنواخت تر شود خواص مکانیکی بهتر می شود که معمولا توزیع استدیت ویکنواخت سازی آن از طریق عملیلت حرارتی انجام می شود که این عملیات باعث افزایش قابلیت ماشین کاری قطعه می شود.
دانلود فایل


تحقیق چدن خاکستری

چدن خاکستری, دانلود تحقیق چدن خاکستری, تحقیق در مورد چدن خاکستری, تحقیق چدن خاکستری, تحقیق درباره چدن خاکستری, تحقیق راجع به چدن خاکستری, تحقیق آماده چدن خاکستری, تحقیق در مورد چدن خاکستری, پاورپوینت چدن خاکستری, ورد , word , تحقیق با موضوع چدن خاکست,,,

مهندسی متالورژی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید