تحقیق نيروگاه شهيد بهشتي لوشان

تحقیق نيروگاه شهيد بهشتي لوشان

تحقیق-نيروگاه-شهيد-بهشتي-لوشان

دانلود تحقیق با موضوع نيروگاه شهيد بهشتي لوشان ،
در قالب word و در 73 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
مقدمه 
نيروگاه شهيد بهشتي لوشان كه در كيلومتر 90 جاده رشت به تهران قرار دارد ، اين نيروگاه تشكيل شده از چهار واحد كه دو واحد آن بخار و دو واحد آن گازي مي باشد . توليدي واحد بخار هر كدام mw120 و در مجموع  mw 240 مي باشد و توليدي واحد گازي هر كدام mw 60 كه در مجموع mw 120 مي باشد. حال توضيحاتي مختصر و مفيد راجع به واحد هاي بخار مي پردازيم .
واحد بخار در مجموع تشكيل شده از بويلر ، توربين و الكتريك يا ژنراتور كه از ابتدا شرحي در رابطه با بويلر و بعد توربين و بعد ژنراتور مي پردازيم.
فصل اول
بويلر 
1-وظيفه ديگ بخار 
همانطور كه در توضيح داده شد در ابتدا وظيفه ديگهاي بخار توليد بخار جهت به حركت درآوردن موتورهاي بخار نظير موتور وات براي انواع كارهاي صنعتي بوده است كه مي توان موتورهاي بخار قطارها يا پمپ ها را مثال زد. ولي پس از كشف موتورهاي ديزل و همچنين موتورهاي الكتريكي موتورهاي بخار مورد استفاده اي نداشته و لذا نيروگاهها بكار مي روند. بنابراين در عصرل حاضر ديگهاي بخار با استفاده از سوخت هاي فسيلي و يا اتمي وظيفه تامين بخار را براي نيروگاههاي برق عهده دارد هستند.
2-اساس كار ديگهاي بخار :
در ابتدا آب تغذيه اي وارد مخزن استوانه اي شكل به نام درام شده و پس از طي لوله هاي پائين آورنده وارد لوله هاي ديواره اي مي شود . در اين محوطه درجه حرارت آب دائماً اضافه شده تا حدي كه به نقطه جوش مي رسد و سپس مقداري بخار در لوله هاي ايجاد مي گردد. در نهايت مخلوط آب و بخار وارد همان مخزن استوانه اي شده و توسط تجهيزات مخصوصي در اين مخزن بخار ها جدا شده و آبها مجدداً مسير فوق الذكر را ادامه مي دهد . بخارها پس از خروج از اين مخزن وارد لوله ها معمولاً در معرض حرارت ناشي از دود بويلر قرار دارند. بنابراين به درجه حرارت بخار داخل آنها افزوده مي شود و در نهايت به صورت بخار خشك اين لوله ها را ترك نموده و به طرف توربين هدايت مي گردند.
دانلود فایل


تحقیق نيروگاه شهيد بهشتي لوشان

نيروگاه شهيد بهشتي لوشان, دانلود تحقیق نيروگاه شهيد بهشتي لوشان, تحقیق در مورد نيروگاه شهيد بهشتي لوشان, تحقیق نيروگاه شهيد بهشتي لوشان, تحقیق درباره نيروگاه شهيد بهشتي لوشان, تحقیق راجع به نيروگاه شهيد بهشتي لوشان, تحقیق آماده نيروگاه شهيد بهشتي لوش,,,

مهندسی برق و الکترونیک

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید