تحقیق شبيه سازي موانع عقب خودرو با استفاده از 4 سنسور مافوق صوت

تحقیق شبيه سازي موانع عقب خودرو با استفاده از 4 سنسور مافوق صوت

تحقیق-شبيه-سازي-موانع-عقب-خودرو-با-استفاده-از-4-سنسور-مافوق-صوت

دانلود تحقیق با موضوع شبيه سازي موانع عقب خودرو با استفاده از 4 سنسور مافوق صوت،
در قالب word و در 98 صفحه، قابل ویرایش.


فهرست :
فصل اول: 
مقدمه
1-1- ماهيت امواج صوتي و مافوق صوت 
1-2- کاربردهاي امواج مافوق صوت 
فصل دوم : بلوک دياگرام کلي پروژه
2-1- مدار فرستنده 
2-2- مدار گيرنده 
2-3- بخش کنترل 
2-4- سيستم نمايشگر 
فصل سوم : سنسورهاي مافوق صوت 
3-1- اثر پيزوالکتريک 
3-2- ترانسديوسرهاي مافوق صوت و مشخصات 400ST/R160
فصل چهارم : فرستنده مافوق صوت 
4-1- نوسان ساز 
4-2- مدار بافر 
4-3- مدار کليد زني (سوئيچينگ ترانزيستوري )
4-4- رله آنالوگ – ديجيتال 
4-5- طراحي مدار بهينه براي فرستنده 
فصل پنجم : گيرنده مافوق صوت 
5-1- تقويت کننده طبقه اول 
5-2- فيلتر(ميانگذر) با فرکانس مرکزي 40KHZ 
5-3- تقويت کننده طبقه دوم 
5-4- مدار توليد پالس منطقي (اشميت تريگر )
فصل ششم: بخش کنترل 
6-1- خصوصيات ميکروکنترلر ATMEGA32 
6-2- ورودي – خروجي 
6-3- منابع کلاک 
6-4- بررسي پورتهاي ميکروکنترلر ATMEGA32
6-5- برنامه نويسي ميکروکنترلر ATMEGA32 
فصل هفتم: سيستم نمايشگر 
7-1- معرفي پين هاي LCD گرافيکي 
فصل هشتم : طراحي سيستم هاي نمايشگر فضاي عقب خودرو
8-1- نمايشگر فضاي عقب خودرو 
8-2- برنامه نهايي ميکروکنترلر 
فصل نهم : نتيجه گيري و پيشنهادات
نتيجه گيري و پيشنهادات 
منابع و مآخذ

بخشی از این تحقیق :
وقتي جسمي در محيط مادي مرتعش مي شود منجر به ارتعاش محيط اطراف خود مي گردد اگر در يک محيط يک آشفتگي ايجاد کنيم اين آشفتگي ، ذره به ذره در محيط جابه جا شده و پيش مي رود اين پديده فيزيکي ما را به تعريف اوليه موج رهنمون مي شود:
'انتشار آشفتگي در محيط را موج مي ناميم.'
دسته اي از امواج براي انتشار به محيط مادي نياز ندارند .'موجهاي الکترومغناطيس' که به لحاظ ماهيت از دوموج الکتريکي و مغناطيسي متعامد تشکيل مي گردند از اين دسته اند نور عمده ترين عضو مجموعه امواج الکترومغناطيس محسوب مي شود.
دسته ديگري از امواج که براي انتشار به محيط مادي نياز دارند 'امواج مکانيکي' ناميده مي شوند برحسب راستاي جابه جايي اجزاي محيط ، امواج به دو دسته تقسيم مي شوند چنانچه اين جابه جايي در امتداد راستاي انتشار باشد موج را 'موج طولي ' و اگر جابه جايي عمود بر راستاي انتشار باشد موج را 'موج عرضي' مي خوانند.
صوت نتيجه حاصل از ارتعاش مکانيکي در محيط مادي است در اثر ارتعاش يک جسم مرتعش هواي اطراف آن نيز به ارتعاش در مي آيد اين موجها در هوا منتشر شده و انرژي مکانيکي را منتقل مي کند.
در صورتي که اين امواج در محدوده فرکانسي Hz20 تا KHz20 قرار گيرد براي گوش انسان قابل تشخيص خواهند بود به اين گستره 'محدوده شنوايي' انسان گفته مي شود.
موج هاي با فرکانس پائين تر از Hz20 'امواج فروصوتي' يا 'مادون صوت' و موج هاي با فرکانس بيش از KHz20 را 'امواج فراصوتي' يا 'مافوق صوت' نامگذاري شده اند بديهي است اين امواج قابل شنيدن نيستند.
در کاربردهاي عملي براي امواج مافوق صوت فرکانس استانداري در نظر گرفته مي شود که در اين فرکانس کار کردن با اين امواج بهينه خواهد بود در اغلب فرستنده ها و گيرنده هاي آلتراسونيک اين فرکانس برابر KHz40 در نظر گرفته شده است که به طبع آن فرکانس مرکزي متصل به اين گونه حسگرهاي مافوق صوت برابر KHz40 خواهد بود که در اين باره در فصول آتي توضيح داده مي شود.
دانلود فایل


تحقیق شبيه سازي موانع عقب خودرو با استفاده از 4 سنسور مافوق صوت

شبيه سازي موانع عقب خودرو با استفاده از 4 سنسور مافوق صوت, دانلود تحقیق شبيه سازي موانع عقب خودرو با استفاده از 4 سنسور مافوق صوت, تحقیق در مورد شبيه سازي موانع عقب خودرو با استفاده از 4 سنسور مافوق صوت, تحقیق شبيه سازي موانع عقب خودرو با استفاده از ,,,

مهندسی برق و الکترونیک

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید