تحقیق بمب الکترومغناطیسی Electromagenetic Bomb

تحقیق بمب الکترومغناطیسی Electromagenetic Bomb

تحقیق-بمب-الکترومغناطیسی-electromagenetic-bomb

دانلود تحقیق با موضوع بمب الکترومغناطیسی Electromagenetic Bomb،
در قالب word و در 13 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
توجه به بمبهای الکترومغناطیسی حدود نیم قرن قبل مطرح شد. متخصصان در آن هنگام به این نکته توجه کردند که اگر بمبی هسته‌ای منفجر شود، امواج الکترومغناطیسی که در اثر انفجار پدید می‌آید تمامی مدارهای الکترونیک را نابود می‌سازد. اما مسئله این بود که به چه ترتیب بتوان موج انفجار را ایجاد کرد بدون آنکه نیاز به انجام یک انفجار هسته‌ای باشد؟ دانشمندان می‌دانستند که کلید حل این مسئله در ایجاد پالسهای (تپهای) الکتریکی که با عمر بسیار کوتاه و قدرت زیاد نهفته است. اگر اینگونه پالسها به درون یک آنتن فرستنده تغذیه شوند، امواج الکترومغناطیسی قدرتمندی در فرکانسهای مختلف از آنتن بیرون می‌آیند. هر چه فرکانس موج بالاتر باشد، امکان تأثیر گذاری آن بر مدارهای الکترونیک دستگاهها بیشتر خواهد شد. 
دید کلی 
در دورانی که بافت و ساخت تمامی جوامع تا حدود بسیار زیادی به دستاوردهای علمی از نوع الکترونیکی وابسته است و همه امور از تجهیزات بیمارستانها تا شبکه‌های مخابراتی و از رایانه‌های بانکها و مؤسسات بزرگ مالی یا نظامی تا دستگاههای نظارت و مراقبت ، نحوه کار ماشینها و ادوات صنعتی همگی متکی به ساختارهای الکترونیک هستند، کاربرد بمبهای الکترومغناطیسی می‌تواند سبب فلج شدن روند زندگی در مناطق بزرگ مسکونی شود. به اعتقاد برخی کارشناسان به نظر می‌رسد کشورهای پیشرفته پیشاپیش چنین سلاحی را تکمیل کرده‌اند و حتی برخی بر این باورند که ناتو در جریان جنگ علیه صربستان از این قبیل بمبها برای تخریب دستگاههای رادار صربها بهره گرفته است.
دانلود فایل


تحقیق بمب الکترومغناطیسی Electromagenetic Bomb

بمب الکترومغناطیسی Electromagenetic Bomb, دانلود تحقیق بمب الکترومغناطیسی Electromagenetic Bomb, تحقیق در مورد بمب الکترومغناطیسی Electromagenetic Bomb, تحقیق بمب الکترومغناطیسی Electromagenetic Bomb, تحقیق درباره بمب الکترومغناطیسی Electromagenetic ,,,

فیزیک

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید