تحقیق نانوذرات و دارورسانی به چشم

تحقیق نانوذرات و دارورسانی به چشم

تحقیق-نانوذرات-و-دارورسانی-به-چشم

دانلود تحقیق با موضوع نانوذرات و دارورسانی به چشم،
در قالب word و در 17 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
داروهایی که برای درمان بیماری های چشم به کار می روند اغلب مدت زمان ماندگاری و تماس کمی در چشم دارند. داروهای چشمی باید به گونه ای فرموله شوند که موجب تحریک و تاری دید بیمار نگردند. از طرفی داروهای رایج موجود در بازار با وجود داشتن ویژگی های مثبت مانند عدم التهاب زایی و عدم تحریک چشم، ماندگاری کمی دارند و همین امر موجب می شود که بیمار مجبور به استفاده ی مکرر از دارو در طول روز شود. این مشکلات محققان را به سمت استفاده از نانوذرات سوق داد تا با بهینه سازی فرمولاسیون های نانوذرات لیپیدی و پلیمری، علاوه بر ماندگاری بیشتر دارو در چشم امکان استفاده از داروهای نوین (مانند داروهای چربی دوست که قبلا به سختی وارد فرمولاسیون های چشمی می شدند) را نیز فراهم آورند.
1-چشم و مشکلات دارورسانی به آن
داروهایی که برای استعمال چشمی استفاده می شوند غالبا برای اثرگذاری بر سطح چشم و یا قسمت جلویی (anterior) آن کاربرد دارند [1]. با توجه به فیزیولوژی و آناتومی چشم (شکل 1)، درصد کمی از داروی تجویزی قابلیت جذب دارد زیرا توسط مکانیسم های محافظتی نظیر اشک ریزی، پلک زدن رفلکسی و جریان اشک از چشم بیرون رانده می-شود.خود اشک به دلیل داشتن لایه ی موکوزی، میکروارگانیسم ها، مواد زائد و حتی داروها را از سطح چشم پاک می کند. 
دانلود فایل


تحقیق نانوذرات و دارورسانی به چشم

نانوذرات و دارورسانی به چشم, دانلود تحقیق نانوذرات و دارورسانی به چشم, تحقیق در مورد نانوذرات و دارورسانی به چشم, تحقیق نانوذرات و دارورسانی به چشم, تحقیق درباره نانوذرات و دارورسانی به چشم, تحقیق راجع به نانوذرات و دارورسانی به چشم, تحقیق آماده نانو,,,

پزشکی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید