تحقیق تداخل مصرف گريپ فروت با بعضي داروها

تحقیق تداخل مصرف گريپ فروت با بعضي داروها

تحقیق-تداخل-مصرف-گريپ-فروت-با-بعضي-داروها

دانلود تحقیق با موضوع تداخل مصرف گريپ فروت با بعضي داروها،
در قالب word و در 5 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
گريپ‌فروت و آب آن طرفداران زيادي دارد. در حال ‌حاضر با توجه به غني بودن گريپ‌فروت از کلسيم و خاصيت آن در کاهش تشکيل پلاک‌هاي عروقي (جلوگيري از تصلب شرايين) و پيشگيري از تکثير سلول‌هاي سرطاني، مصرف آب گريپ‌فروت رو به افزايش است؛ ولي همانند ساير مرکبات، آب گريپ‌فروت نيز با برخي از داروها تداخل ايجاد مي‌کند که لازم است به آن توجه شود.
مصرف هم زمان داروهاي ضد کلسترول، از خانواده‌ي استاتين‌ها (مثل لواستاتين و آتروواستاتين)، به ميزان زيادي با آب گريپ‌فروت تداخل ايجاد مي‌کند. مصرف هم زمان داروي معروف و پرمصرف لواستاتين با آب گريپ‌فروت (3 بار در روز و هر بار 2 ليوان )، تاثير اين دارو را تا 15 برابر افزايش مي‌دهد. اخيراً گزارش شده است مصرف يک ليوان آب‌ گريپ‌فروت به‌همراه صبحانه، در حالي که شب قبل از آن يک واحد لواستاتين مصرف شده باشد، غلظت پلاسمايي لواستاتين را تا دو برابر افزايش مي‌دهد. مصرف مقادير زياد آب گريپ‌فروت (6 ليوان در روز)،غلظت پلاسمايي سيمواستاتين را نيز تا 16برابر افزايش مي‌دهد.
بيماراني که سيزاپرايد،داروهاي ضد کلسترول استاتيني،سرترالين و بوسپيرون مصرف مي‌کنند با توجه به تداخل اين داروها با آب گريپ‌فروت، لازم است از مصرف آب گريپ‌فروت بپرهيزند.
پيشنهاد‌هاي درماني: با توجه به توضيحات فوق، منصرف کردن بيماران از مصرف هم زمان آب گريپ‌‌فروت، با داروهاي ضد کلسترول استاتيني، شرط احتياط است، به‌خصوص زماني که اين داروها براي اولين ‌بار يا در مقادير زياد مصرف شوند.
سيزاپرايد يک داروي گوارشي است که براي بيماران دچار ريفلکس (REFLEX) يا برگشت محتويات معده به مري تجويز مي شود. اين دارو با توجه به عارضه‌‌ي جانبي ناشي از آن که بي‌نظمي‌ ضربان قلب (آريتمي) است و حداقل80 مورد مرگ در مورد آن گزارش شدهريال اکنون از بازار دارويي آمريکا جمع آوري گرديده و مصرف آن در ايران يا ساير نقاط دنيا فقط در شرايط خاصي توصيه مي شود. مصرف يک ليوان آب گريپ‌فروت، 5/1 برابر و 6 ليوان آب گريپ‌فروت، 4/2 برابر غلظت پلاسمايي سيزاپرايد را افزايش مي‌دهد.
لذا بيماراني که سيزاپرايد مصرف مي‌کنند، لازم است از مصرف آب گريپ فروت بپرهيزند. 

دانلود فایل


تحقیق تداخل مصرف گريپ فروت با بعضي داروها

تداخل مصرف گريپ فروت با بعضي داروها, دانلود تحقیق تداخل مصرف گريپ فروت با بعضي داروها, تحقیق در مورد تداخل مصرف گريپ فروت با بعضي داروها, تحقیق تداخل مصرف گريپ فروت با بعضي داروها, تحقیق درباره تداخل مصرف گريپ فروت با بعضي داروها, تحقیق راجع به تداخل,,,

پزشکی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید
مسمومیت شناسی و پزشکی قانونی
مسمومیت شناسی و پزشکی قانونی
مسمومیت شناسی و پزشکی قانونی
سایر رشته های پزشکی
گرافیک ، هنر دیجیتال ، طراحی
سوالات و پاسخ و منابع آزمون نظام مهندسی معدن پی جویی و استخراج
دینا فایل مرجعی برای پیدا کردن و دانلود فایل های مورد نیاز شما می باشد که از سیستم و سایت های مختلف این فایل ها با استفاده از ربات های پیشرفته استخراج و جمع آوری شده اند که می توانید با سرچ ساده در بالای همین باکس و یا مراجعه به صفحه اول سایت دینا فایل در کادر جستجو کلمات کلیدی خودتان را وارد نمایید تا تمامی فایل های موجود را جمع آوری و نمایش دهد . به راحتی به سایت اصلی مراجعه فرمایید و نسبت به پرداخت و دانلود اقدام نمایید