تحقیق شكاف ديجيتال چيست؟

تحقیق شكاف ديجيتال چيست؟

تحقیق-شكاف-ديجيتال-چيست؟

دانلود تحقیق با موضوع شكاف ديجيتال چيست؟،
در قالب word و در 15 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
تکنولوژی و نرم‌افزار- هلن صديق بناي:
در دنيايي كه هر روز بيش از پيش، ارتباط افراد در فضاي مجازي شكل مي‌گيرد، بي‌شك امكان دسترسي به تكنولوژي براي ادامه چنين حياتي، اجتناب ‌ناپذير خواهد بود. 
به راستي در چنين شرايطي، وضعيت 62 درصد از افراد اين كره خاكي كه در طول عمر خود حتي يك بار از تلفن استفاده نكرده‌اند و يا 40 درصد از ساكنيني كه از نعمت برق محروم اند، چه خواهد شد؟ 
چگونه اين افراد به فضاي مجازي شكل گرفته در عصر حاضر كه تنها در اختيار تعداد محدودي از ابرقدرت هاي رسانه‌اي است، دست خواهند يافت؟ از اين واقعيت تحت عنوان ' شكاف ديجيتالي'Digital Divide ياد مي شود.
 اين اصطلاح طي ده سال گذشته كاربرد وسيعي براي بيان تغييرات گسترده در دسترسي به  فناوري هاي اطلاعات و ارتباطات در سراسر جهان يافته است.
در دهه 1990 و قبل از ورود رسانه‌هاي ديجيتالي متفكران به وجود 'شكاف آنالوگي' اشاره مي كردند و از اين اصطلاح وجود تمايز و تفاوت بر حسب توليد محتوا و دسترسي به فناوري‌هاي رسانه هاي سنتي نظير راديو، تلويزيون و تلفن را مراد مي كردند.
افزون بر نابرابري در دسترسي و مصرف، نابرابري هاي ساختاري در توليد هم وجود داشت كه هنوز هم به قوت خود باقي است. همين امر موجب شد كه رسانه هاي غربي با تسلط بر برنامه هاي خبري، تلويزيوني و فيلم ها در سطح جهان به تاخت و تاز در زمينه حفظ انحصار طلبي تكنولوژي ادامه دهند.
شكاف ديجيتالي چيز جديدي نيست، ولي اين اصطلاح به مرور زمان معنايي نمادين يافته و كار خود را در عرصه فناوري‌هاي جديد شروع كرده است. مباحثات اخير در خصوص نظم اطلاعات جديد و نا برابري ارتباطات و تكنولوژي برخاسته از اين اصطلاح يعني شكاف ديجيتالي است.
آلن كاوسان Alan Cawson استاد رسانه هاي ديجيتالي دانشگاه ساكس در مقاله خود با نام 'فراتر از شكاف ديجيتالي'Beyond the Digital Divide  ماهيت شكاف ديجيتالي را تشريح مي كند. او در خصوص اينكه چگونه پتانسيل اينترنت مي تواند در حوزه آموزش، اقتصاد و ارتباطات بين فرهنگي ميان نيمكره شمالي وجنوبي از قوه به فعل در آيد به بحث و بررسي مي پردازد.
تعاريف
در مورد معناي اصطلاح شكاف ديجيتالي Digital Divideو شاخص هاي آن هنوز اختلاف نظر وجود دارد. شكاف ديجيتالي اصطلاحي است كه براي بيان نا برابريهاي توزيع جهاني در زمينه دسترسي به تكنولوژي اطلاعات و ارتباطات است. به عبارت ديگر مي توان گفت، تا اندازه اي شكاف ديجيتالي نشانه اي از تهديد  قدرتهاي نيرومندي است كه جهان را در قرن بيست يكم به بخش هاي نابرابر از نظر دسترسي به اطلاعات تقسيم مي كنند.
به تعبيري ديگر شكاف ديجيتالي نابرابري هاي‌ موجود ميان كشور هاي مختلف‌ جهان‌ است كه از چگونگي‌ بهره گيري آنان‌ از تكنولوژي‌ اطلاعات‌ و ارتباطات‌ در جهت‌ توسعه‌ اقتصادي‌ و اجتماعي‌ ناشي مي شود‌.
دانلود فایل


تحقیق شكاف ديجيتال چيست؟

شكاف ديجيتال چيست؟, دانلود تحقیق شكاف ديجيتال چيست؟, تحقیق در مورد شكاف ديجيتال چيست؟, تحقیق شكاف ديجيتال چيست؟, تحقیق درباره شكاف ديجيتال چيست؟, تحقیق راجع به شكاف ديجيتال چيست؟, تحقیق آماده شكاف ديجيتال چيست؟, تحقیق در مورد شكاف ديجيتال چيست؟, پاور,,,

مهندسی کامپیوتر

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید
گرافیک ، هنر دیجیتال ، طراحی
سوالات و پاسخ و منابع آزمون نظام مهندسی معدن پی جویی و استخراج
دینا فایل مرجعی برای پیدا کردن و دانلود فایل های مورد نیاز شما می باشد که از سیستم و سایت های مختلف این فایل ها با استفاده از ربات های پیشرفته استخراج و جمع آوری شده اند که می توانید با سرچ ساده در بالای همین باکس و یا مراجعه به صفحه اول سایت دینا فایل در کادر جستجو کلمات کلیدی خودتان را وارد نمایید تا تمامی فایل های موجود را جمع آوری و نمایش دهد . به راحتی به سایت اصلی مراجعه فرمایید و نسبت به پرداخت و دانلود اقدام نمایید