تحقیق UML چیست؟

تحقیق UML چیست؟

تحقیق-uml-چیست؟

دانلود تحقیق با موضوع UML چیست؟،
در قالب word و در 58 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
مقدمه اي بر UM1
-يادگيري متد object- oriented برنامه نويسي شي گرا و visual modeling (مدلسازي بصري)
-بررسي انواع نمادهاي گرافيكي 
-نگاهي به انواع نمودارهاي (UML Diagrams) UML
-توسعه نرم افزار با استفاده رز مدلسازي بصري (visual modeling)
مقدمه اي بر متد object- oriented (شي گرايي) 
در متد شي گرايي (0.0) برنامه به قطعات بسيار كوچك يا آبجكت هايي تقسيم مي‌شود كه تا اندازه اي مستقل از يكديگرند مانند ساختماني از بلوك ها. 
در اولين گام تعدادي آبجكت هاي اساسي (انوع مختلف بلوك ها) را بسازيد يا به دست آزمايشي آوريد. اولين باري كه شما اين بلوك هاي ساختماني را داريد, مي‌توانيد آنها را كنار هم گذاشته تا قصرتان را بسازيد. به محض اينكه تعدادي آبجكت هاي اساسي در دنياي كامپيوتر ساختيد يا به دست آوريد مي‌توانيد به سادگي آنها را كنار هم بگذاريد تا برنامه هاي جديد را ايجاد نماييد. يكي از امتيازات اساسي متد شي گرايي اين است كه مي‌توانيد يك بار component (اجزا) را ساخته و بارها و بارها از آنها استفاده كنيد. درست مانند زماني كه مي‌توانيد يك بلاك ساختماني را در يك قصر, يك خانه يا يك سفيد فضايي دوباره استفاده كنيد, مي‌توانيد از يك قطعه طرح يا كد شي گرايي در يك سيستم حسابداري, يك سيستم بازرگاني يا يك سيستم پردازش سفارش استفاده مجدد نماييد. 
تفاوت شي گرايي با روش سنتي: در روش سنتي, روش توسعه به همراه اطلاعاتي كه سيستم نگهداري خواهد كرد به خودتان وابسته است. در اين روش پايگاه داده بر اساس نيازهاي اطلاعاتي كار بران طراحي مي‌كنيم و صفحاتي تهيه مي‌كنيم تا اطلاعات را بگيرد, و گزارشاتي را چاپ مي‌كنيم تا اطلاعات را براي كاربر نمايش دهد. يعني بر روي اطلاعات متمركز مي‌شويم و كم توجه مي‌كنيم كه چه كاري با اين اطلاعات انجام شده است يا رفتار سيستم چگونه است. اين روش data- centric (مبتني بر داده) ناميده شده است. مدلسازي data- centric مخصوص طراحي پايگاه داده و گرفتن اطلاعات خيلي سهم مي‌باشد, اما انتخاب اين روش در زمان طراحي برنامه هاي تجاري با مشكلاتي همراه است. يك چالش بزرگ اين است كه در خواهشهاي سيستم چندين بار تغيير خواهند كرد. 
سيستمي كه روش data- centric استفاده مي‌نمايد, مي‌تواند به آساني تغيير در پايگاه داده را مديريت نمايد. اما اجراي تغييرات در قوانين تجاري يا رفتار (behavior) سيستم آن قدر آسان نمي باشد. 
با استفاده از متد شي گرايي هم بر اطلاعات و هم بر رفتار متمركز شويم. 
مزيت اين انعطاف پذيري با طراحي يك سيستم شي گرايي به خوبي شناخته شده است. 
اصول شي گرايي عبارتند از: نهان سازي (Encapsulation), وراثت (Inheritance) و چند ريختي (Polymorphism) 
Enlopsulation (نهان سازي) 
در سيستم هاي شي گرايي, اطلاعات و رفتارها را در يك آبجكت بسته بندي مي‌كنيم. اين مطلب در قالب اطلاعات Encapsulation (پنهان سازي) ارجاع داده شده است و يا مي‌توانيم برنامه را به بخشهاي كوچكي از توابع وابسته, تقسيم كنيم. مثلا يك حساب بانكي شامل: شماره حساب, تراز جاري, نام مشتري, آدرس., نوع حساب, نرخ بهره و تاريخ باز كردن حساب مي‌باشد. رفتارهايي هم براي يك حساب بانك داريم مانند: باز كردن حساب, بستن حساب, به حساب گذاشتن, برداشت از حساب, تغيير نوع حساب, تغيير مشتري و تغيير آدرس ما اين اطلاعات و رفتارها را باهم در يك آبجكت account پنهان مي‌كنيم. در نتيجه, همه تغييرات سيستم بانكي تاثيرات اعمال شده به سيستم را محدود مي‌كند. يك مفهوم مشابه نهان سازي,Information Hiding است, پنهان سازي اطلاعات توانايي است كه جزئيات مبهم يك آبجكت را در نياي خارج پنهان مي‌نمايد. دنياي خارج به معني هر چيزي از خارج از همان آبجكت دست حتي اگر چه دنياي خارج شامل بقيه سيستم باشد Inheritance (وراثت) 
در سيستم هاي شي گرا وراثت به شما اجازه  مي‌دهد تا آبجكت هاي جديد را بر پاي ابجكت هاي قديمي ايجاد كنيد. آبجكت CHILD ويژگي هايي يك آبجكت PARENT را به ارث مي‌برد.
دانلود فایل


تحقیق UML چیست؟

UML چیست؟, دانلود تحقیق UML چیست؟, تحقیق در مورد UML چیست؟, تحقیق UML چیست؟, تحقیق درباره UML چیست؟, تحقیق راجع به UML چیست؟, تحقیق آماده UML چیست؟, تحقیق در مورد UML چیست؟, پاورپوینت UML چیست؟, ورد , word , تحقیق با موضوع UML چیست؟, pdf

مهندسی کامپیوتر

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید
گرافیک ، هنر دیجیتال ، طراحی
سوالات و پاسخ و منابع آزمون نظام مهندسی معدن پی جویی و استخراج
دینا فایل مرجعی برای پیدا کردن و دانلود فایل های مورد نیاز شما می باشد که از سیستم و سایت های مختلف این فایل ها با استفاده از ربات های پیشرفته استخراج و جمع آوری شده اند که می توانید با سرچ ساده در بالای همین باکس و یا مراجعه به صفحه اول سایت دینا فایل در کادر جستجو کلمات کلیدی خودتان را وارد نمایید تا تمامی فایل های موجود را جمع آوری و نمایش دهد . به راحتی به سایت اصلی مراجعه فرمایید و نسبت به پرداخت و دانلود اقدام نمایید