تحقیق بازيافت خودروهاي فرسوده بازگشت به چرخه توليد

تحقیق بازيافت خودروهاي فرسوده بازگشت به چرخه توليد

تحقیق-بازيافت-خودروهاي-فرسوده-بازگشت-به-چرخه-توليد

دانلود تحقیق با موضوع بازيافت خودروهاي فرسوده بازگشت به چرخه توليد،
در قالب word و در 44 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
طي چند دهه گذشته با وسعت يافتن شهرها ، نياز به خودرو براي سفرهاي درون شهري از اهميت ويژه اي برخوردار شده است. عده اي داشتن خودرو جديد و آخرين مدل را نشانگر جايگاه ويژه اجتماعي مي داند و اغلب جوانان نيز از راندن خودرو با سرعت بالا لذت مي برند. تقاضا براي خريد خودرو هاي جديد با وجود تمامي مسائل مبتلا مانند گراني بنزين، آلودگي هوا، كمبود پاركينگ و ترافيك سنگين ، سبب ايجاد و رشد فناوري جديد ساخت خودروها شده است. خودروهايي كه علاوه بر زيبايي ، سرعت بيشتر ، مصرف كمتر و بدنه كوچكتري دارند. خودروهاي توليد شده بر اساس فناوري جديد با توجه به امتيازهاي پيش گفته و تسهيلاتي مانند فروش اقساطي ، مورد استقبال قرار گرفته اند. بر اساس آمار روزانه 1200 دستگاه خودرو جديد توليد مي شود. به بيان ديگر ناگزير سالانه بيش از نيم ميليون خودرو جديد وارد معابر مي شود ، اين در حالي است كه 5/2 تا 6/2 ميليون خودرو فرسوده در ايران موجود است كه 5/1 ميليون آن در تهران است.
بنابراين نياز به خروج خودروهاي فرسوده از كاروان حمل و نقل درون شهري بشدت احساس مي شود. اين عمل علاوه بر آثار مثبت زيست محيطي از تبديل شهر به يك پاركينگ بزرگ پيشگيري مي كند. از نقطه نظر قانون _ بر اساس ماده 62 قانون برنامه چهارم توسعه _ تمامي خودروهاي فرسوده بايد تا سال 1388 از رده خارج شوند. با توجه به شمار خودروهاي فرسوده براي تحقق مصوبه دولت در اين زمينه از سال 1384 سالانه حداقل 350 تا 400 هزار خودروي فرسوده از رده خوارج خواهند شد. با توجه به مطالب پيش گفته و لزوم خروج و انهدام خودروهاي فرسوده ضرورت توجه به مديريت بازيافت خودروهاي فرسوده ، بيش از پيش احساس مي شود. 
در طرح حاضر پس از تعريف بازيافت و شرح شيوه هاي بازيافت خودروهاي فرسوده در خصوص مديريت بازيافت خودرو ، راه كارهايي پيشنهاد مي شود.
تعريف بازيافت و فوايد آن :
بازيافت فرايندي است كه طي آن مواد زايد جدا شده و به عنوان ماده خام براي توليد محصولات جديد به كار گرفته مي شود، به بيان ديگر، بازيافت عبارت است از بازگرداندن مواد قابل استفاده به چرخه توليد و يا به طبيعت.
 بازيافت داراي مراحلي چون جداسازي مواد قابل بازيافت ( مانند شيشه، پلاستيك و فلز ) و پردازش مواد است ، به طوري كه طي فرايند يا فرايندهايي ، مواد زايد دوباره قابل استفاده شوند
دانلود فایل


تحقیق بازيافت خودروهاي فرسوده بازگشت به چرخه توليد

بازيافت خودروهاي فرسوده بازگشت به چرخه توليد, دانلود تحقیق بازيافت خودروهاي فرسوده بازگشت به چرخه توليد, تحقیق در مورد بازيافت خودروهاي فرسوده بازگشت به چرخه توليد, تحقیق بازيافت خودروهاي فرسوده بازگشت به چرخه توليد, تحقیق درباره بازيافت خودروهاي فرس,,,

سایر

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید