تحقیق زندگانی معين الاسلام و فرهنگ جدید اصفهان

تحقیق زندگانی معين الاسلام و فرهنگ جدید اصفهان

تحقیق-زندگانی-معين-الاسلام-و-فرهنگ-جدید-اصفهان

دانلود تحقیق با موضوع زندگانی معين الاسلام و فرهنگ جدید اصفهان،
در قالب word و در 20 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
زادگاه و نياكان 
حاج سيد محمد علي مازندراني (معين الاسلام) در سال 1251 هجري شمسي=1290 هجري قمري در اصفهان ديده به جهان گشود. پدرش حاج سيد عبداللهي و جدش سيد امير محمد علي نيز در همين شهر پا به عرصه وجود نهادند. 
جد اعلايش سيد محمد (مهاجر) است فرزند سيد عبدالله موسوي مازندراني، كه در عالمي بزرگ و محتشم و در لاربحان وشاع زشت صاحب عشيره و مالك املاك بود. 
سيد محمد - نخست بار در سال 186 ه‍ ق - دراوان جواني براي كسب علم به حوزه علميه اصفهان آمد 9 سال در اين شهر ماند و تا وصول به درجه اجتهاد دانش‌اند رفت سپس بدستور پدر و موافقت استادش آقا محمد به مازندران مراجعه كرد. او بعد از وفات پدرش سيد عبدالله در سال 1214 هجري قمري از مازندران بقصد سكونت به اصفهان مهاجرت كرد. دريا شهر علمي فرهنگي اصفهان، چونان صدف زاينده، اين در ثمين را پذيرا شد و باو مجال پرورش و تعليم و تعلم بخشد. اولاد و احفادش نيز به بركت و يمن وجود و حضور علماء عامل و متقي و دانشمندان عديم النظير اصفهان رحمه الله عليهم اجمعين، به مدارج اعلای علم و تقوی عروج کردند و به سهم خود بر عزت و شأن این شهر افزودند. 
سید محمد در سفر مهاجرت نیت کرده بود که نه تنها خود مادام العمر به مازندران معاودت نکند، بلکه به اولاد و اعقابش نیز چنین توصیه کرد. علت و جزئیات این مهاجرت را حفید او حاج سید محمد علی (صاحب عنوان) که بعدا ملقب به معین الاسلام شد، طی رساله ای شروح تحریر کرد و بچاپ رسانید.  
در این اوقات که سود این اوراق که نواده صاحب عنوان است. قصد کرد پیرامون زندگانی جد خود وجیزه ای بنگارد، به کتب و اوراق بازمانده از آن مرحوم رجوع کرد و متاسفانه امهات آن را نیافت، به ناچار به مختصر باقیمانده بسنده کرد و با کوشش بسیار آنها را از پس سالها پراکندگی، مجموع کرد و گرد و غبار چهل واندساله را از آنها بسترد دو آن مختصر را - که از تصاریف زمان و دستبرد ایام سلامت مانده بود- در مطالعه کشید. در خلال جستجوها، به مسوده چند برگ از نامه ای  برخورد به خط مرحوم معین الاسلام و خطاب به مرحوم آیه الله العظمی نجفی مرعشی، که شاید در پاسخ سوال معظم له بوده و حاوی مشروح احوال نیاکان او و علت مهاجرت و توطن جدش سید محمد بن عبدالله در اصفهان است. لذا بفال نیک گرفت و قسمت پائی از آن را درصدد متعال بیاورد. 

دانلود فایل


تحقیق زندگانی معين الاسلام و فرهنگ جدید اصفهان

زندگانی معين الاسلام و فرهنگ جدید اصفهان, دانلود تحقیق زندگانی معين الاسلام و فرهنگ جدید اصفهان, تحقیق در مورد زندگانی معين الاسلام و فرهنگ جدید اصفهان, تحقیق زندگانی معين الاسلام و فرهنگ جدید اصفهان, تحقیق درباره زندگانی معين الاسلام و فرهنگ جدید اص,,,

سایر

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید