تحقیق سي تي اسكن (CT-SCAN) چيست؟

تحقیق سي تي اسكن (CT-SCAN) چيست؟

تحقیق-سي-تي-اسكن-(ct-scan)-چيست؟

دانلود تحقیق با موضوع سي تي اسكن (CT-SCAN) چيست؟،
در قالب word و در 10 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
ريشه لغوي 
اين شيوه تصوير برداري در حقيقت به معني تصوير گيري مقطعي و عرضي از اعضاي بدن مي‌باشد. اما داراي اسامي مختلفي است كه از آن جمله مي‌توان به CAT مخفف كلمات Computerized Axial Tomography به معني توموگرافي كامپيوتري محوري مي‌باشد. CTAT مخفف كلمات Computerized trans Axial Tomography به معني توموگرافي كامپيوتري عرضي محوري مي‌باشد. CTR مخفف كلمات computerized trans Recanstration ، CDT مخفف كلمات computerized Digital Tomography به معني توموگرافي ديجيتالي كامپيوتري مي‌باشد. اما نام ترجيحي آن كه در كتابها و كاربردهاي پزشكي بكار مي‌رود كلمه CT اسكن مخفف كلمات computerized tomography scan مي‌باشد كه كلمه scan اسكن به معني تقطيع كردن و واژه توموگرافي از Tomo به معني برش يا قطعه و graphy به معني شكل و ترسيم است، گرفته شده است. در اصل به معني تصويرگيري از برشهاي قطع شده از يك عضو به صورت كامپيوتري مي‌باشد. 
اگر با يك درخواست سي‌تي اسكن ، به بخش سي‌تي اسكن يك بيمارستان مراجعه كرده باشيد، شايد براي شما اين سوال پيش آمده باشد كه فرو رفتن در يك دستگاه تونل مانند و بي حركت ماندن براي مدتي در داخل آن شما را دچار دلهره مي‌كند يا نه. آيا با توجه به اخبارهاي راديو و تلويزيون راجع به خطرات اشعه ايكس خطري شما را تهديد مي‌كند يا نه؟ يا اينكه چگونه يك كارشناس راديولوژي بعد از قرار دادن شما در داخل دستگاه خود به اتاق ديگري رفته و از پشت يك شيشه بزرگ و يك كامپيوتر چه كاري انجام مي‌دهد و با بلندگو با شما صحبت مي‌كند؟ 

دانلود فایل


تحقیق سي تي اسكن (CT-SCAN) چيست؟

سي تي اسكن (CT,SCAN) چيست؟, دانلود تحقیق سي تي اسكن (CT,SCAN) چيست؟, تحقیق در مورد سي تي اسكن (CT,SCAN) چيست؟, تحقیق سي تي اسكن (CT,SCAN) چيست؟, تحقیق درباره سي تي اسكن (CT,SCAN) چيست؟, تحقیق راجع به سي تي اسكن (CT,SCAN) چيست؟, تحقیق آماده سي تي اسكن,,,

سایر

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید