تحقیق بوته‌میری پنبه

تحقیق بوته‌میری پنبه

تحقیق-بوته‌میری-پنبه

دانلود تحقیق با موضوع بوته‌میری پنبه،
در قالب word و در 8 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
بوته میری پنبه با نام علمی Fusarium oxysporum یکی از بیماریهای مهم پنبه است.
گیاه پنبه در اثر حمله نوعی قارچ که عامل ایجاد این بیماری است، پژمرده می شود. انتشار این قارچ توسط آب، ماشین آلات و ادوات کشاورزی و بذرهای آلوده انجام می‌شود و پژمردگی ناشی از حمله قارچ در خاکهایی که بافت درشت دارند و دچار کمبود پتاسیم هستند، بیشتر شایع است.
علائم و عملکردها 
بوته‌های مبتلا به پژمردگی فوزاریومی پنبه به صورت تک تک در سطح مزرعه ظاهر می‌شود و در اثر بیماری برگها به رنگ زرد متمایل به قهوه ای درمی آیند و به تدریج از قاعده بوته شروع به ریزش می کنند. عامل بیماری به بافت‌های آوندی ریشه حمله کرده و انتقال آب را مختل می کند. در گیاهان مسن اولین علائم بیماری به طور معمول برگهای تحتانی و در زمان شروع گلدهی ظاهر می شوند و بخش‌های مجزایی از برگ که معمولاً از حاشیه‌ها آغاز می شود، پژمرده شده و سپس به رنگ قهوه ای یا زرد درمی آیند، سرانجام تمام برگ پژمرده می‌شود و علائم بیماری روی برگهای دیگر ظاهر می شود.
روش‌های مبارزه 
کود ازته زیاد سبب افزایش بیشتر پژمردگی پنبه می شود، بنابراین برای عملکرد مطلوب باید به میزان مناسبی از این کود استفاده شود. کود کلسیم در کاهش پژمردگی ناشی از حمله قارچ و کاهش اثرات سمی آلومینیوم و منگنز موثر است. همچنین تناوب زراعی سه ساله با غلات نیز میزان ماده آلوده کننده عامل بیماری را که خاک ناقل آن است، کاهش و شدت بیماری را تقلیل می دهد. موثرترین راه نابودی عوامل بیماریزا در خاک شخم با گاوآهن برگرداندار یا استفاده از گاوآهن قلمی است.
گزارش در ایران 
میزان خسارت این بیماری بسیار زیاد و هم زمان با گل و غوزه کردن بوته‌ها تا حدود ۲۰ درصد است. این بیماری که پژمردگی فوزاریومی پنبه نیز خوانده می‌شود تاکنون از استان‌های گرگان، مازندران، یزد، اصفهان، خراسان و لرستان گزارش شده است و احتمال دارد که در سایر نواحی پنبه کاری ایران نیز شیوع داشته باشد.
دانلود فایل


تحقیق بوته‌میری پنبه

بوته‌میری پنبه, دانلود تحقیق بوته‌میری پنبه, تحقیق در مورد بوته‌میری پنبه, تحقیق بوته‌میری پنبه, تحقیق درباره بوته‌میری پنبه, تحقیق راجع به بوته‌میری پنبه, تحقیق آماده بوته‌میری پنبه, تحقیق در مورد بوته‌میری پنبه, پاورپوینت بوته‌میری پنبه, ورد , word,,,

سایر

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید