تحقیق افزایش تفکّر انتقادی از طریق مباحثه ادبی در کلاسهای زبان انگلیسی

تحقیق افزایش تفکّر انتقادی از طریق مباحثه ادبی در کلاسهای زبان انگلیسی

تحقیق-افزایش-تفکّر-انتقادی-از-طریق-مباحثه-ادبی-در-کلاسهای-زبان-انگلیسی

دانلود تحقیق با موضوع افزایش تفکّر انتقادی از طریق مباحثه ادبی در کلاسهای زبان انگلیسی،
در قالب word و در 15 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
آموزش یکی از ارکان مهم تغییر و تحول در هر جامعه‌اي مي‌باشد. آموزش مناسب مي‌تواند باعث تولید علم و نوآوری و آموزش نامناسب، باعث از بین رفتن استعدادها و خلاقیت شود. بارنز و شیملت (1974) از دو رویکرد نسبت به آموزش یاد مي‌کند: انتقالی و تبدیلی. در آموزش انتقالی، معلم تنها انتقال دهنده دانش مي‌باشد و دانش آموز تنها مصرف کننده‌اي است که حق هیچ گونه ابراز عقیده‌اي ندارد و تنها بايد مطالب را حفظ نماید. در آموزش تبدیلی، معلم نقش راهنما را ایفا مي‌کند و به دانش آموزان اجازه داده مي‌شود ابراز عقیده نمایند، پژوهش کنند و دست به تولید بزنند. فریره (1970) اعتقاد دارد که تنها در آموزش تبدیلی هست که تفکر انتقادی  شکل مي‌گیرد. 
چند دهه است که تفکر انتقادی مطمح نظر صاحب نظران بزرگی همچون دیویی بوده است. به اعتقاد آنان تفکر انتقادی یکی از مهمترین اصول آموزشی هر کشور مي‌باشد و هر جامعه‌اي برای رسیدن به رشد و شکوفایی نیاز به افرادی دارد که دارای تفکر انتقادی بالایی باشند. امروزه نظریه‌های انتقادی  در بسیاری از علوم و فنون از جمله حامعه شناسی، روان شناسی، زبان‌شناسی به چشم مي‌خورد. ریشه‌های نظریة انتقادی را به صورت عام مي‌توان در تفکرات فلسفی اندیشمندانی همچون کانت، هگل و مارکس و به صورت خاص آن را در در اندیشه‌های مکتب فرانکفورت در آلمان در دهة 1920 در بزرگانی همچون هورخایمر و یورگن هابرمس جستجو نمود (راسموسن، 1996). هدف اصلی آنان از طرح نظریه‌های انتقادی تغیر و اصلاح در جامعه با به چالش کشیدن بسیاری از چیزهایی است که افراد آنها را بدیهی و مسلم فرض مي‌کنند. حتی در زمینة آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم در طی سالهای اخیر ما شاهد انتشار بسیاری از مقاله‌ها و کتابها در این زمینه بوده‌ایم که همگی به طرح مباحثی از جمله قدرت، عدالت، ایدیو لوژی، و سیاست در کلاسهای درس زبان پرداخته‌اند (پنی کوک، 1994). 
طرح مباحث نظریه‌های انتقادی از جانب فلاسفه باعث توجه متخصصان امر آموزش به تفکر انتقادی گردید تا جایی‌که پیاژه هدف اصلی آموزش هر کشور را تربیت افرادی مي‌داند که تفکر انتقادی بالایی داشته باشند. توجه به تفکر انتقادی با ظهور اینترنت و تفکراتی همچون جامعة جهانی شدت بسیار یافت. ورشوآر (2000) اعتقاد دارد در دنیای امروز که همه مي‌توانند از طریق اینترنت با هم در ارتباط باشند، خواندن و نوشتن مسلما دیگر تنها دانستن معنی لغات و فهم متن و یا ساختن جند جمله دستوری درست نمي‌باشد، بلکه در دنیای امروز شخص مي‌بايست مجهز به تفکر انتقادی در مواجه با انفجار اطلاعات در اینترنت باشد؛ به عنوان مثال، دانشجویی که مي‌خواهد پژوهشی انجام دهد  با هزاران نوشته در اینترنت مواجه است که لزوماً معتبر نیستند. انتخاب از میان این متون خود به تفکر انتقادی و موشکافانه نیاز دارد.  
دانلود فایل


تحقیق افزایش تفکّر انتقادی از طریق مباحثه ادبی در کلاسهای زبان انگلیسی

افزایش تفکّر انتقادی از طریق مباحثه ادبی در کلاسهای زبان انگلیسی, دانلود تحقیق افزایش تفکّر انتقادی از طریق مباحثه ادبی در کلاسهای زبان انگلیسی, تحقیق در مورد افزایش تفکّر انتقادی از طریق مباحثه ادبی در کلاسهای زبان انگلیسی, تحقیق افزایش تفکّر انتقاد,,,

سایر

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید