تحقیق بررسی مدلی از توسعه روستایی (پروژه ترسیب کربن)

تحقیق بررسی مدلی از توسعه روستایی (پروژه ترسیب کربن)

تحقیق-بررسی-مدلی-از-توسعه-روستایی-(پروژه-ترسیب-کربن)

دانلود تحقیق با موضوع بررسی مدلی از توسعه روستایی (پروژه ترسیب کربن) ،
در قالب word و در 21 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
مقدمه 
طرح پروژه ترسیب کربن که در خصوص مسائل مربوط به منابع طبیعی، جذب کربن و توسعه فضای سبز و حفظ منابع طبیعی می‌باشد تنها به عنوان یک حلقه از زنجیره مربوط به توسعه بوده که برای توفیق آن قدم‌هایی برداشته شده است. این طرح در سال 1384 به عنوان یکی از موفق‌ترین پروژه‌های بین‌المللی شناخته شد. از این پروژه می‌توان به عنوان یک پروژه توسعه روستایی نام برد. برای توسعه تعاریف زیادی از صاحبنظران معروف وجود دارد که شاید بیست یا سی تعریف از توسعه ذکر کرده‌اند که به دو مورد آن اشاره می‌شود:
ـ “توسعه فرآیند رشد مجموعه‌ای از ارزش‌های معین در یک مقطع زمانی مشخص است.” 
ـ “فرآیند رشد مغزها، اندیشه‌ها و توانمندسازی منابع انسانی توسعه نامیده می‌شود.” 
در این طرح بحث توسعه متکی بر سرمایه‌های اجتماعی در کنار سرمایه‌های فیزیکی و مالی است و جامع بودن مسائل مربوط به توسعه و پیوستگی عوامل موثر در توسعه مدنظر بوده است. توسعه روستایی در واقع مقدمه توسعه کشاورزی و همچنین مقدمه توسعه متعادل و همه‌جانبه کشور می‌تواند باشد. در تمام کشورهایی که فرآیند توسعه را طی کردند توسعه روستایی به عنوان قدم‌های اول و اساسی مورد نظر در توسعه مطرح بوده و دنبال شده است. یکی از عوامل موثر و نقش‌آفرین در این طرح بحث مشارکت مردم در همه موضوعات مختلف اجتماعی و اقتصادی است که در این پروژه، این واژه عینیت بخشیده شده و مشارکت مردم به معنای واقعی تحقق پیدا کرده است. در مجموع از این پروژه می‌توان به این جمع‌بندی رسید که موضوعات مربوط به توسعه را به صورت انتزاعی نمی‌توان حل کرد و در صورت حل آن، پایداری لازم را ندارد. بنابراین بحث جامع‌نگری در توسعه روستایی به عنوان یک اصل اساسی باید پذیرفته شود. در این طرح از همکاریUNDP  و کلیه تجربیات جهانی و کشور استفاده شده است. بحث بعدی اینکه مشارکت مردم را باید از کلام و نوشته به میدان عمل درآورد. به‌هرحال این موارد در این پروژه درخشندگی خاصی داشته است. 

دانلود فایل


تحقیق بررسی مدلی از توسعه روستایی (پروژه ترسیب کربن)

بررسی مدلی از توسعه روستایی (پروژه ترسیب کربن), دانلود تحقیق بررسی مدلی از توسعه روستایی (پروژه ترسیب کربن), تحقیق در مورد بررسی مدلی از توسعه روستایی (پروژه ترسیب کربن), تحقیق بررسی مدلی از توسعه روستایی (پروژه ترسیب کربن), تحقیق درباره بررسی مدلی ا,,,

سایر

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید