تحقیق بارگذاري و تحليل سازه‌هاي دريايي و ساحلي

تحقیق بارگذاري و تحليل سازه‌هاي دريايي و ساحلي

تحقیق-بارگذاري-و-تحليل-سازه‌هاي-دريايي-و-ساحلي

دانلود تحقیق با موضوع بارگذاري و تحليل سازه‌هاي دريايي و ساحلي،
در قالب word و در 32 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
يكي از مسائل موجود در اسكله‌ها، سكوها و به طور كلي سازه‌هاي ساحلي و دريايي كه در چند دهة اخير بسيار مورد توجه بوده است، تحليل اين نوع سازه‌ها در مقابل بارهاي وارده است. مسئلة عمده‌اي كه اين سازه‌ها را از سازه‌هاي متعارف جدا مي‌سازد، وجود آب در تماس با سازه است. وجود آب نه تنها در ارتعاشات تأثير مي‌گذارد، بلكه خود مي‌تواند به وسيلة امواج، عاملي مهم براي ايجاد نيروهاي خارجي باشد. چنين نيروهايي ممكن است بخش مهمي از بارگذاري اسكله‌ها و سازه‌هاي دريايي را تشكيل دهند. اين مسئله هم بر قسمت‌هاي بالايي سازه و هم بر فونداسيون سازه كه اكثراً به صورت شمع مي‌باشد، تأثير مي‌گذارد.
در مواردي كه تحليل سازه‌هاي دريايي با ابعاد بزرگ، نظير سكوهاي ثقلي و موج‌شكن‌ها موردنظر باشد، بايد از تئوري پراكندگي (Diffraction theory) براي تعيين اثرات آب استفاده نمود. ليكن براي سازه‌هاي بلند و لاغر كه نسبت ابعاد قسمتي از سازه‌ها كه در معرض امواج قرار دارد به طول موج كوچك باشد، مسئله به صورت ديگري مطرح مي‌شود. در حقيقت در اين موارد، نيروهاي وارده ناشي از اثرات متقابل آب و پايه اغلب تابعي از سرعت‌هاي نسبي بين آب و پايه مي‌باشد. سرعت و شتاب ذرات آب را مي‌توان با استفاده از تئوري موج تعيين نمود؛ لكن تعيين سرعت پايه در لحظات مختلف اساسي‌ترين مشكل را در تحليل ايجاد مي‌كند؛ خصوصاً از اين نظر كه اين نيروها با توان دوم سرعت نسبي بستگي داشته و بايد هم جهت سرعت نسبي در نظر گرفته شوند. به بيان ديگر، در هر لحظه براي آن كه بتوان نيروهاي وارده ناشي از عملكرد آب بر پايه را به‌دست آورد، بايد سرعت نسبي بين آب و پايه را تعيين نموده و نيروي وارده را متناسب با توان دوم اين سرعت و هم‌جهت با آن در نظر گرفت.

دانلود فایل


تحقیق بارگذاري و تحليل سازه‌هاي دريايي و ساحلي

بارگذاري و تحليل سازه‌هاي دريايي و ساحلي, دانلود تحقیق بارگذاري و تحليل سازه‌هاي دريايي و ساحلي, تحقیق در مورد بارگذاري و تحليل سازه‌هاي دريايي و ساحلي, تحقیق بارگذاري و تحليل سازه‌هاي دريايي و ساحلي, تحقیق درباره بارگذاري و تحليل سازه‌هاي دريايي و س,,,

مهندسی معماری

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید