تحقیق انواع ستون ها

تحقیق انواع ستون ها

تحقیق-انواع-ستون-ها

دانلود تحقیق با موضوع انواع ستون ها،
در قالب word و در 14 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
سه دسته فرم برای ستونهای یک خانه مستقل (خانوادگی) در کارهای معماری باستانی یونان دیده شده: نوع Doric که قدیم ترین فرم یونانی است و در Parthenon  در آتن دیده شده است. این نوع ستونها گوشه های خیاره مانندی دارند، بالای آن هموار و دایره ای شکل است یا سرستون دارند و هیچ پایه جداشده ای ندارند.
ستونهای Ionic توسط اشکال طومار مانند روی سرستون شان، شناخته می شوند و بسیار شبیه به نوک چکش می باشد. ستونهای Ionic روی پایه های مدور قرار داشتند.
ستونهای corinthian، آخرین نوع ستونهای یونانی بودند که تاثیر ستونهای مصری بر سرستون آن کاملاً مشهود است و شبیه به یک زنگ واژگون است. سرستون ها همچنین بوسیله زیتون یا برگ بو یا کنگر زینت می شدند. پایه این دسته ستونها نیز شبیه به ستونهای Ionic بوده است.
در دوران مدرن بعدی، شمایل این دسته ستونها با یکدیگر ترکیب شده است. تاثیر ستونهای یونانی عمدتاً در Greek revival، سبک نئوکلاسیک و خانه های جنوبی colonial دیده می شود. گونه های نئوکلاسیک (که از اواخر 1800 و اوایل 1900 ارائه می شد) از این ستونها بود که معمولاً نازک تر بوده و شیار نداشتند. اگرچه ستونهای چین دار یونانی به شکل وسیعی در مهندسی معماری مدرن دیده می شوند، بعضا، نمونه های دیگری از ستونها نیز به کار می روند.
ستونهای مصری به نظر می رسد که پس از تکثیر گل های کنار محلی در اطراف رود نیل، طراحی شده است. این ستونها در قسمت بالایی حالت مخروطی داشته اند و معمولاً به وسیله نخل خرما تزئین می شدند که در نزدیکی سرستونهای آن قرار می گرفت. اشکال دیگر که شامل حلقه های افقی بودند، ¼ تا ¾ از محور استوانه را می گرفتند. گونه های مختلف این دست ستونهای مصری در خانه های revival که در اواسط 1800 ساخته شده، زیاد به چشم می خورد.
ستونهای Romanesque توسط معمار آمریکایی هنری هایسون ریچاردسون در اواسط 1800 به کار رفت تا طاقهای عظیم رومی را در خانه های Romanesque revival، سرپا نگه دارد.
این ستونها پهن و کوتاه و مستطیلی شکل عموماً روی پایه های عظیم ذوزنقه ای شکل قرار می گرفتند و اکثراً سرستونهای گلدار و تزئین شده ای داشتند. ستونهای پایه ای ساده تر، معمولاً تهشان پهن تر از سرشان بوده و در خانه های هنرمندان یا میسیون ها به چشم می خورده است.
دانلود فایل


تحقیق انواع ستون ها

انواع ستون ها, دانلود تحقیق انواع ستون ها, تحقیق در مورد انواع ستون ها, تحقیق انواع ستون ها, تحقیق درباره انواع ستون ها, تحقیق راجع به انواع ستون ها, تحقیق آماده انواع ستون ها, تحقیق در مورد انواع ستون ها, پاورپوینت انواع ستون ها, ورد , word , تحقیق ,,,

سایر

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید
سایر گرایش های مدیریت
سایر گرایش های مدیریت
گرافیک ، هنر دیجیتال ، طراحی
سوالات و پاسخ و منابع آزمون نظام مهندسی معدن پی جویی و استخراج
دینا فایل مرجعی برای پیدا کردن و دانلود فایل های مورد نیاز شما می باشد که از سیستم و سایت های مختلف این فایل ها با استفاده از ربات های پیشرفته استخراج و جمع آوری شده اند که می توانید با سرچ ساده در بالای همین باکس و یا مراجعه به صفحه اول سایت دینا فایل در کادر جستجو کلمات کلیدی خودتان را وارد نمایید تا تمامی فایل های موجود را جمع آوری و نمایش دهد . به راحتی به سایت اصلی مراجعه فرمایید و نسبت به پرداخت و دانلود اقدام نمایید