دینا فایل / تحقیق فلسفه و مسيحيّت
تحقیق فلسفه و مسيحيّت
تحقیق فلسفه و مسيحيّت
دانلود تحقیق با موضوع فلسفه و مسيحيّت،
در قالب Word و در 18 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
اختلاف نظرها دربارة فلسفه و مسيحيّت و اينكه آيا واقعاً بتوان به معناي
اصيل كلمه ،از يك فلسفة محض مسيحي صحبت به ميان آورد ، البته وجود دارد
ولي به هر طريق ، جواب اصلي تابع موضع خاّصي است كه شخص ، اتخاد ميكند .
از لحاظ تاريخي ،فلسفه از ذات مسيحيت نجوشيده است . بلكه به سبب تقابل آن
با افكار غير مسيحي ، خاصه در جّو فرهنگ يوناني و رومي و بيشتر به منظور
حفظ وحدت كلام و تمركز در كليساي مركزي به وجود آمده و يا بر عكس ،به همين
سبب طرد و كنار گذاشته شده و احتمالاً اختلاف ميان متكلمان بزرگ هم به
همين دليل بوده است . در نتيجه ،معقولتر به نظر ميرسد كه در نزد مسّيحيان
، بيشتر بايد از كلام مسيحي صحبت به ميان آورده شود نه واقعاً از فلسفه
محض مسيحي . از طرف ديگر ،البته ميتوان گفت كه در هر صورت نحوه برخورد
مسيّحيان با فلسفهةاي سنت يوناني ، خاص خود آنها بوده است و آنها به
فراخور نيازهاي فرهنگي زمانه ـ مثلاً ـ در ابتدا فقط سنّتهاي افلاطوني و
افلوطيني توجّه داشتهاند و فلسفة ارسطويي ـ خاصّه طبّيعيات ارسطو ـ را
كاملاً در جهت تزلزل ايمان خود ميدانستهاند و آنگاه قرنها طول كشيده تا
از اواخر قرن دوازدهم ميلادي به بعد و بالاخره در قرن سيزدهم ميلادي ، با
آشنايي با فلسفههاي اسلامي ـ خاصّه سنّت ابن سينا ـ به فلسفة مشاء گرايش
واقعي پيدا كنند ؛ تا اينكه طوماس قادر شد نهايتاً اعتقادات مسيحي را بر
اساس فلسفة مشاء بصورت كلام عقلي و به نحو برهاني بيان كند . شايد بعنوان
يك جمعبندي كلّي به توان گفت كه اصلاً ميان فلسفه و دين بدون اينكه تباين و
تضادي باشد نوعي رابطة عموم و خصوص من وجه وجود دارد و احتمالاً به توان
همين رابطه را بعينه ، ميان وحي و عقل نيز بدست آورد .
مطلق وحي بينياز از عقل است و از اين لحاظ ، گويي عقل بايد كوشش دائمي به خود هموار دارد تا درجه به درجه با كشف امكانات نهفتة خود و احتمالاً با رسيدن به نوعي عقل ذوقي و يا حتي قدسي ، خود را بدان نزديك سازد با اينكه ايماني كه در دل مؤمن پيدا ميشود ، گويي نيازي به اين كوشش كه به هر طريق در درجات متداول خود استدلالي و برهاني است ، ندارد . كل متكلمان مسيحي از پيدايش ديني كه مورد نظر آنها بوده يعني مسيحيت ، يكي از اين سلسله مراتب ارتقائي ذهن انسان رابراي اثبات حقانيت ايمان خود ،اصل قرار دادهاند ، ولي در ضمن همة آنها ،نهايتاً به نحوي ياد آور شدهاند كه يا ايمان واقعي ، كاملاً فوق كوششهاي نظري انسان است و از اين حيث بايد ايمان آورد ، زيرا آنچه مورد ايمان است فوق عقل است و يا براي اينكه عقل مثمرثمر باشد و واقعاً نتيجه مطلوب دهد و مطالب از لحاظ نظري ،مفهوم و قابل تبيين شود ، اول بايد ايمان داشت و بعد به شناخت معقول پرداخت ...
مطلق وحي بينياز از عقل است و از اين لحاظ ، گويي عقل بايد كوشش دائمي به خود هموار دارد تا درجه به درجه با كشف امكانات نهفتة خود و احتمالاً با رسيدن به نوعي عقل ذوقي و يا حتي قدسي ، خود را بدان نزديك سازد با اينكه ايماني كه در دل مؤمن پيدا ميشود ، گويي نيازي به اين كوشش كه به هر طريق در درجات متداول خود استدلالي و برهاني است ، ندارد . كل متكلمان مسيحي از پيدايش ديني كه مورد نظر آنها بوده يعني مسيحيت ، يكي از اين سلسله مراتب ارتقائي ذهن انسان رابراي اثبات حقانيت ايمان خود ،اصل قرار دادهاند ، ولي در ضمن همة آنها ،نهايتاً به نحوي ياد آور شدهاند كه يا ايمان واقعي ، كاملاً فوق كوششهاي نظري انسان است و از اين حيث بايد ايمان آورد ، زيرا آنچه مورد ايمان است فوق عقل است و يا براي اينكه عقل مثمرثمر باشد و واقعاً نتيجه مطلوب دهد و مطالب از لحاظ نظري ،مفهوم و قابل تبيين شود ، اول بايد ايمان داشت و بعد به شناخت معقول پرداخت ...
دانلود تحقیق فلسفه و مسيحيّت, پاورپوینت فلسفه و مسيحيّت, تحقیق در مورد فلسفه و مسيحيّت, مقاله فلسفه و مسيحيّت, دانلود پاورپوینت فلسفه و مسيحيّت, فلسفه و مسيحيّتPDF , پروژه فلسفه و مسيحيّت, تحقیق درباره ی فلسفه و مسيحيّت, تحقیق راجع فلسفه و م,,,
فایل های جدید
یکی از تب ها رو انتخاب بکنید