دینا فایل / تحقیق شناسايي شاخصهاي پيشبيني كنندة اختلالات يادگيري در سنين قبل از ورود به مدرسه
تحقیق شناسايي شاخصهاي پيشبيني كنندة اختلالات يادگيري در سنين قبل از ورود به مدرسه
تحقیق شناسايي شاخصهاي پيشبيني كنندة اختلالات يادگيري در سنين قبل از ورود به مدرسه
دانلود تحقیق با موضوع شناسايي شاخصهاي پيشبيني كنندة اختلالات يادگيري در سنين قبل از ورود به مدرسه،
در قالب word و در 216 صفحه، قابل ویرایش، شامل:
فصل اول:
مقدمه
بیان مساله
اهميت و ضرروت تحقيق
پيشينه پژوهش
اهداف پژوهش
سوالات پژوهش
فرضيه هاي پژوهش
فصل دوم:
اختلالات يادگيري
تعاريف اختلالات يادگيري
اختلال رشدي
اختلال توجه
اختلال يادگيري تحصيلي
بررسي نظريههاي پيشين اختلالات يادگيري
نظريههاي ديداري- حركتي
نظريههاي كوتاهي دامنه توجه
تئوري غلبه طرفي مغز
نظريه ضايعات ضعيف مغز
نظريه تأخير در رشد
بيش جنبي و حواسپرتي
اختلال بيش فعالي با نقص توجه
ناتواني هاي سرع دقت و توجه در كودكان داراي ناتوانائي هاي يادگيري
تشخيص درمان ناتوانائي هاي يادگيري
درمان هاي آموزشي
پژوهش هاي انجام شده در خارج از ايران
فصل سوم:
طرح پژوهش
جامعه آماری
روش نمونه گیری
حجم نمونه
ابزار پژوهش
روش اجرا
فصل پنجم:
بحث و نتیجه گیری
محدودیت های پژوهش
پیشنهادات پژوهش
فهرست منابع فارسي
چكيده تحقیق:
هدف اصلي اين تحقيق، شناسايي شاخصهاي پيشبيني كننده اختلالات يادگيري در سنين قبل از ورود به مدرسه ميباشد و تحقيق حاضر با هدف تعيين ملاكهاي تشخيص كودكان پيشدبستاني مشكوك به توانايي هاي ويژه يادگيري انجام پذيرفت كه براي اين منظور از پرسشنامه محقق ساخته كه شامل 65 سؤال در زمينههاي فعاليت هاي حركتي، گفتاري، ادراكي، ويژگي هاي عاطفي و رواني بود، استفاده شده است.
براي اين منظور گروه نمونهاي به حجم 100 نفر (50 نفر كودك عادي و 50 نفر كودك L.D) دختر و پسر كه در مقطع ابتدايي شهر تهران مشغول به تحصيل بوده، با روش نمونهگيري تصادفي چند مرحلهاي انتخاب شدند. نتايج نشانگر آن بود كه از نظر فراواني و درصد، كودكان مبتلا به اختلال يادگيري نسبت به كودكان عادي ديرتر از سن طبيعي به توانايي هايي در زمينه رشد ميرسند، امّا بر اساس آزمون آماري x2 اين تفاوت فقط در مورد تشخيص رنگ ها معنادار بود.
هم چنين از نظر فراواني، ويژگي هاي رفتاري، در بين كودكان عادي و L.D تفاوت وجود داشت به طوري كه كودكان L.D بيش از كودكان عادي ويژگي هاي رفتاري فوق را نشان دادند، امّا با محاسبه آزمون x2 ملاحظه شد اين تفاوتها فقط در مورد عدم سرعت انجام كارها معنادار بود.
شناسايي شاخصهاي پيشبيني كننده اختلالات يادگيري,اختلالات یادگیری در سنين قبل از ورود به مدرسه,شناسايي شاخصهاي اختلالات يادگيري,یادگیری در سنين قبل از ورود به مدرسه,تحقیق شناسايي شاخصهاي اختلالات يادگيري
فایل های جدید
یکی از تب ها رو انتخاب بکنید