پاورپوینت عناصر جزئیات ساختمانی بادبند دیوار برشی

پاورپوینت عناصر جزئیات ساختمانی بادبند دیوار برشی

دانلود پاورپوینت با موضوع عناصر جزئیات ساختمانی

بادبند دیوار برشی  

 در قالب ppt ودر55اسلاید، قابل ویرایش

برشی ازمتن تحقیق:

 

بادبند های همگرا (CBF) و باد بند های واگرا (EBF)
بادبند‌های فولادی از جمله سیستم هایی هستند که در برابر نیروهای جانبی مقاومت می کنند با بادبندگذاری در تعدادی از قاب‌های ساختمان درهرامتداد و با کمک عملکرد دیافراگم صلب کف سازه می‌توان آن راستا را مهار شده در نظر گرفت . بادبند‌گذاری به دو نوع همگرا و واگرا تقسیم می شود . در مهاربندی همگرا امتداد اعضا شامل تیر، ستون و مهاربند همگرا از یک نقطه عبور می کنند.
از مزایا و معایب بادبندهای همگرا می توان به موارد زیر اشاره کرد :
مزایا:
_ سختی بالا برای سازه
_ کنترل تغییر مکان جانبی سازه تا حد زیاد

معایب:
_ایجاد محدودیت از نظر معماری برای ایجاد بازشو
_با توجه به سختی زیاد این مهاربندها شکل‌پذیری آنها کم می‌شود و در نتیجه قابلیت جذب و دفع نیروی زلزله در آنها کاهش پیدا می‌کند و ارتعاش در سازه بالا می‌رود.

 

بادبند‌های فولادی از جمله سیستم هایی هستند که در برابر نیروهای جانبی مقاومت می کنند  با  بادبندگذاری  در  تعدادی  از قاب‌های  ساختمان درهرامتداد و با کمک عملکرد  دیافراگم  صلب کف سازه می‌توان آن راستا را مهار شده در نظر گرفت . بادبند‌گذاری به دو نوع همگرا و واگرا تقسیم می شود . در مهاربندی همگرا امتداد اعضا شامل تیر، ستون و مهاربند همگرا از یک نقطه عبور می کنند.

 

تجربه نشان داده است كه يكی از دلايل مهم خرابی سازه های دارای ميانقاب، پديده ستون كوتاه می باشد. با توجه به ابعاد سطح مقطع ستون و بر حسب ارتفاع بخش ستون كوتاه، مكانيزم های گوناگونی برای شكست آن، ممكن می باشد. اگر ارتفاع ستون كوتاه، بسيار كم باشد (قابل مقايسه با ابعاد مقطع ستون)، آنگاه شكست برشی كه منجر به ترك های قطری و يا خرد شدگی شديد بتن می گردد، رخ خواهد داد). اما در صورتی كه ستون، باريك باشد و يا ارتفاع ديوار زياد نباشد، شكست ايجاد شده در ستون به صورت خمشی خواهد بود

 

ردشدگی بتن بر اثر نيروهای شديد برشی ملاحظه می شود.

 

يکی از مودهای شکست در سازه های فولادی، شکست و کمانش بادبند ها می باشد

 

شکست خارج از صفحه ديوارهای آجری يکی از متداول ترين مودهای شکست سازه های آجری می باشد

 

شريانهای حياتی از جمله سازه‌های مهم بوده كه سالم ماندن آنها بعد از وقوع زلزله نقش قابل ملاحظه‌ای در كنترل خسارات غير مستقيم دارد. در شكل (13) شكست يك پل بر اثر زلزله مشاهده مي‌گردد. اين شكست بر اثر عدم وجود تكيه‌گاه كافی برای تير و عدم قفل و بست مناسب بين عرشه و نشمين رخ داده است.


دریافت فایل


پاورپوینت عناصر جزئیات ساختمانی بادبند دیوار برشی

پاورپوینت عناصر جزئیات ساختمانی بادبند دیوار برشی

فنی و مهندسی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید
گرافیک ، هنر دیجیتال ، طراحی
سوالات و پاسخ و منابع آزمون نظام مهندسی معدن پی جویی و استخراج
دینا فایل مرجعی برای پیدا کردن و دانلود فایل های مورد نیاز شما می باشد که از سیستم و سایت های مختلف این فایل ها با استفاده از ربات های پیشرفته استخراج و جمع آوری شده اند که می توانید با سرچ ساده در بالای همین باکس و یا مراجعه به صفحه اول سایت دینا فایل در کادر جستجو کلمات کلیدی خودتان را وارد نمایید تا تمامی فایل های موجود را جمع آوری و نمایش دهد . به راحتی به سایت اصلی مراجعه فرمایید و نسبت به پرداخت و دانلود اقدام نمایید