پاورپوینت بررسی علل و نحوه پیدایش حاشیه نشینی

پاورپوینت بررسی علل و نحوه پیدایش حاشیه نشینی

 

دسته بندی : پاورپوینت 

نوع فایل:  ppt _ pptx

( قابلیت ویرایش )

 


 قسمتی از اسلاید متن پاورپوینت : 

 

تعداد اسلاید : 25 صفحه

بررسی علل و نحوه پیدایش حاشیه نشینی نمونه موردی : اسکان غیر رسمی در غرب مشهد – قلعه وکیل آباد) مقدمه يكي از بزرگترين دستاوردهاي بشر ساختن شهر است.
شكل شهر همواره شاخص بيرحم درجه تمدن بشري بوده و خواهد بود.
در واقع اين مجموع تصميمات مردم ساكن شهر است كه شكل شهر را تعيين ميكند.
پيدايش انقلاب صنعتي در نيمه دوم قرن نوزدهم و عوامل نشات گرفته از آن همچون تمركز صنعت و تجارت، نابرابري در تقسيم كار و توزيع ناعادلانه درآمد از سويي و مهاجرت روستاييان به شهر ها به علت كمبود خدمات ، بيكاري و از اين قبيل از سوي ديگر منجر به افزايش جمعيت شهر ها و بويژه شهر هاي بزرگ و ايجاد كلان شهر ها شده است. در چنين شرايطي ساكنان محدوده اقتصادي شهر كه دچا رفقر ، بيكاري و بي سوادي مي باشند، جذب نظام اجتماعي – اقتصادي شهر شده و در حاشيه شهر به صورت غير رسمي اسكان مي يابند و منجر به بروز پديده حاشيه نشيني مي شوند.
حاشيه نشين كيست؟
حاشيه نشين به مفهوم كلي به كسي گفته ميشود كه در شهر سكونت دارد ولي به علل گوناگون نتوانسته است جذب نظام اقتصادي و اجتماعي شهر شود و از خدمات شهري استفاده كند. حاشيه هاي درون شهري حاشيه هاي درون شهري كه عموما در بخشهاي قديمي تر شهر ديده مي شوند ، آن قسمت از شهر می باشند كه در گذشته وضعيت مطلوب و سامان يافته اي داشته ولي به تدريج شرايط آن نامناسب شده و ساكنان آن به نقاط بهتر و جديدي از شهر رفته و درآن جا سكني گزيده اند. حاشيه پيرامون شهر ها اين سكونتگاه ها ازآن حيث به عنوان حاشيه نشين شناخته شدند كه اغلب در پيرامون نقاط شهري و یا در اراضي نامناسب كه در معرض انواع تهديدهاي طبيعي مي توانست قرار گيرد يا از حيث مالكيت وضعيت مبهمي داشتند ، شروع به توسعه كردند.
اسکان غیر قانونی (عدوانی ) سکونتگاه غیر قانونی (عدوانی) را می توان به عنوان یک منطقه مسکونی تعریف کرد که بدون مطالبه قانونی برای دریافت زمین و یا اجاره از سوی مقامات مربوطه برای ساختن خانه توسعه یافته است.
زاغه های غیرقانونی معمولا در حاشیه شهرها ظاهر می شوند.
دلایل ظهور پدیده حاشیه نشینی شکل گیری و توسعه سکونتگاه های غیر قانونی تابعی از عوامل داخلی و خارجی است.
از عوامل داخلی می توان به مواردی مانند فقدان ممر عایدی تضمین شده و دیگر مسائل مالی ، شغل های روزمزد با دستمزد کم که در بسیاری موارد موقت و نیمه دائم است.
، اشاره نمود .
دلایل خارجی نیزمواردی مانند: مهاجرت ، قیمت بالای زمین و مسکن ، بی توجهی دولت نسبت به رسیدگی به وضعیت این مناطق ، استاندارد های بالای مسکن قابل قبول ، ضوابط و مقررات ، طرح های پیچیده وموانع نهادی و سازمانی را شامل می شوند.
تاریخچه حاشیه نشینی در ایران توسعه شهری در ایران در فاصله سال های 1340-1320 مبنتی بر رشد مهاجرت روستایی بوده و دو قطب مرفه نشین شهری و فقیرنشین در این دوره خودنمایی می کند. در سال 1351، به دليل اصلاحات ارضي و همچنين عدم کارائي اقتصاد کشاورزي روستاها، موج مهاجرت‌هاي گسترده ‌اي به شهرهاي بزرگ رخ داد که به نمود يافتن زيست حاشيه اي منجر شد.
مطابق با برآوردهايي که توسط مرکز مطالعات و تحقيقات معماري شهرسازي ايران،

  متن بالا فقط قسمتی از محتوی متن پاورپوینت میباشد،شما بعد از پرداخت آنلاین ، فایل را فورا دانلود نمایید 

 


  لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود پاورپوینت:  توجه فرمایید.

  • در این مطلب، متن اسلاید های اولیه قرار داده شده است.
  • به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
  • پس از پرداخت هزینه ،ارسال آنی پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما و لینک دانلود فایل برای شما نمایش داده خواهد شد
  • در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون بالا ،دلیل آن کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
  • در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون پاورپوینت قرار نخواهند گرفت.
  • هدف فروشگاه پاورپوینت کمک به سیستم آموزشی و رفاه دانشجویان و علم آموزان میهن عزیزمان میباشد. 


 

دانلود فایل  پرداخت آنلاین 


دریافت فایل


پاورپوینت بررسی علل و نحوه پیدایش حاشیه نشینی

دانلود بررسی علل و نحوه پیدایش حاشیه نشینی,تحقیق بررسی علل و نحوه پیدایش حاشیه نشینی,مقاله بررسی علل و نحوه پیدایش حاشیه نشینی,بررسی علل و نح

کتاب ، جزوه

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید