پاورپوینت تعمیر و نگهداری ترک ساختمان.PPT

پاورپوینت تعمیر و نگهداری ترک ساختمان.PPT

 

دسته بندی : پاورپوینت 

نوع فایل:  ppt _ pptx

( قابلیت ویرایش )

 


 قسمتی از اسلاید متن پاورپوینت : 

 

تعداد اسلاید : 15 صفحه

تعمیر و نگهداری ترک در ساختمان ترک در ساختمان مقدمه : ترميم سازه هاي بتني، نياز به بررسي ومطالعه دقيق وضعيت موجود سازه، مصالح به کار رفته در ساخت سازه و مطالعه شرايط پيراموًني سازه دارد.
برداشت دقيق محل و عرض ترک ها و ريشه يابي علل آن از قبيل خوردگي، واکنش هاي قليايي – سيليسي و نيز ترک هاي ناشي از جمع شدگي به عنوان اولين گام در بررسي وضعيت کنوني سازه تلقي مي شود.
مغزه گيري جهت تعيين مشخصات مکانيکي (مقاومت فشاري، ضريب ارتجاعي و ...) بتن موجود از پارامتر هايي مي باشد که در بحث ترميم و بهسازي مورد توجه است.هدف از انجام اين پروژه، ارزيابي وضعيت فعلي، روش هاي بهبود وضعيت کنوني و در نهايت امکان سنجي ادامه ساخت سازه با توجه به مشکلات موجود مي باشد ترک در ساختمان پیدایش ترک در ساختمان : افت پي بر اثر عواملي همچون رطوبت و فشارهاي وارده از طبقات ، بي مقاومتي خاك و عملكردهاي آن پيش مي آيد .
همچنين نوع مصالح مصرفي و اجراي غيرفني ، سبب نشستهاي پي مي شود .
در مجموع ، بر اثر حركات زمين ، اسكلت بنا حركت مي كند و شكستهاي مختلف كه شامل تركهاي عميق و يا معمولي و در مواردي به شكل مويي است ، نمايان مي شود.
تخریب خارج از صفحه دیوارهای عمودی در راستای زلزله و حرکت افقی دیوارهای در راستای زلزله و حرکت افقی دیوارهای در راستای زلزله ترک در ساختمان موقعيت ترك : تركهاي عميق : اين تركها گاهي به طور دائمي به وجود مي آيد و دليل آن نشست مرتب پي است كه در اين صورت ، بودن ساكنان در ساختمان خطرناك است. تركهاي ثابت : معمولا پس از نشست پي ، تحرك ساختمان كم مي شود.
اين پديده بر اثر قطع رطوبت و فشرده شدن سطح زير پيش مي ايد.
در نتيجه ، شكست و افت ديوارها و اسكلت بنا نيز متوقف ، و حالت ترك ثابت مي شود. موي تركهاي معمولي : اين تركها در اثر افتهاي كوچك در اسكلت بنا و به واسطه نيروها و در مواردي به علت نوع مصالح اندود به وجود مي ايند.
رطوبت ، انقباض و انبساط حاصله در مقابل خشك شدن سطوح مرطوب ، باعث ايجاد تركهاي مويي مي شود.
ترک در ساختمان حالتهاي ترك : ترك را به شكلهاي مختلف مي توان آزمايش كرد.
نوع خطرناك و بدون خطر آنها را به شكلهاي زير مي توان شناسايي كرد: الف) بند دوقسمت ديوار را كه بر اثر تركهاي عميق از يكديگر جدا شده اند ، با گچ دستي طوري كف كش مي كنيم كه ملات فقط دو قسمت جدا شده را پوشش دهد ؛ يعني در تركها نفوذ نكند پس از خودگيري و خشك شدن ملات گچ ، چنانچه از ديوار جدا شود ، اسكلت در حال نشست و افت كامل است كه بايد در مورد آن با احتياط رفتار كرد.
ترک در ساختمان ب) در موارد ذكر شده در بالا ، مي توان روي ترك دو قسمت جدا شده ديوار را نوار كاغذي از جنس كاهي نازك به ابعاد 30*3 سانتيمتر به شكل ضربدر (*) با پونز نصب كرد.
چنانچه كاغذ پاره شود ، شكست و نشست در ساختمان بسيار خطرناك مي باشد.
در اين صورت ، ساختمان بايد از سكنه خالي شود. ج) در نشستهاي خطرناك ، كلاف پنجره بر اثر نيروي فشار ، اهرم و دفرمه مي شود .
به علت بالا بودن ضريب شكنندگي ، شيشه پنجره ها ترك مي خورند و مي شكنند. د) در افتهاي مداوم پي و مواقع سكوت ، صداهاي "تك تك " كه حاصل ترك مصالح و بويژه اجركاري است ، شنيده مي شود.
ترک در ساختمان روش تعم

  متن بالا فقط قسمتی از محتوی متن پاورپوینت میباشد،شما بعد از پرداخت آنلاین ، فایل را فورا دانلود نمایید 

 


  لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود پاورپوینت:  توجه فرمایید.

  • در این مطلب، متن اسلاید های اولیه قرار داده شده است.
  • به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
  • پس از پرداخت هزینه ،ارسال آنی پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما و لینک دانلود فایل برای شما نمایش داده خواهد شد
  • در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون بالا ،دلیل آن کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
  • در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون پاورپوینت قرار نخواهند گرفت.
  • هدف فروشگاه پاورپوینت کمک به سیستم آموزشی و رفاه دانشجویان و علم آموزان میهن عزیزمان میباشد. 


 

دانلود فایل  پرداخت آنلاین 


دریافت فایل


پاورپوینت تعمیر و نگهداری ترک ساختمان.PPT

دانلود تعمیر و نگهداری ترک ساختمان,PPT,تحقیق تعمیر و نگهداری ترک ساختمان,PPT,مقاله تعمیر و نگهداری ترک ساختمان,PPT,تعمیر و نگهداری ترک ساختمان,PPT

کتاب ، جزوه

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید