دانلود تحقیق درباره آئين زندگي

دانلود تحقیق درباره آئين زندگي

تعداد صفحات:16

نوع فایل: word (قابل ویرایش)

لینک دانلود پایین صفحه

 

 

 

آئين زندگي

چگونه تشويش و نگراني را از خود دور كنيم

در بهار سال 1871 يك دانشجوي جوان بردي گذران امتحان نهائي خود در بيمارستان (مونترال جنرال) در تشويش بود نمي دانست چه بايد بكند و سرانجامش چه خواهد شد و از همه گذشته چطور زندگانيش را اداره خواهد كرد. در آن سال مطالعه 21 كلمه اثر عميقي در زندگاني آينده اين جوان باقي گذاشت و همين 21 كلمه اي كه مورد مطالعه و استفاده آن دانشجوي جوان قرار گرفت او را يكي از بزرگترين پزشكان عصر خود كرد. دانشكده پزشكي (جونز هوپكنز) را كه شهرت جهاني دارد تأسيس كرد و دانشگاه آكسفورد او را پروفسور طب با امتياز تاج شناخت كه از بزرگترين افتخاراتيست در انگلستان كه هر پزشكي آرزو دارد به آن برسد. پادشاه انگليس او را بلقب شواليه مفتخر كرد و بعد از مرگش شرح زندگانيش را در دو كتاب در 1466 صفحه منتشر شد. نام اين شخص سرويليام آسلر و 21 كلمه اي كه او را از زندگي نجات داد و از (توماس كالايل) نويسنده شهير انگليسي باين شرح بود وظيفه اساسي اين نيست كه ببينيم چه چيزهايي در فواصل دور در پشت ابر و تاريكي ابهام مخفي است بلكه كار اساسي ما بايد صرف آن چيزهايي گردد كه در دسترس ما قرار گرفته اند.

چهل و دو سال بعد در يك شب مهتاب بهاري كه لاله هاي آتشين باغ بزرگ دانشگاه (يال) شكفته بود همين سرويليام آسلر خطاب به دانشجويان دانشكده گفت كه درباره شخصي چون او كه در چهار دانشگاه كرسي استادي دارد و كتاب معروفي نوشته فكر ميكنند كه (مغزش داراي ساختمان مخصوصي ) است در صورتي كه اين موضوع حقيقت نداشته و دوستان يكرنكش ميدانند كه مغزش كاملاً طبيعي است. پس سرّ موفقيت او چه بود بهتر است از زبان خودش بشنويد كه چگونه حساب ديروز را از امروز و امروز را از فردا جدا ميكرد. چند ماه قبل از اينكه قبل از اينكه براي دانشجويان دانشگاه يال صحبت كند با يك كشتي بزرگ اقيانوس پيما اقيانوس اطلس را پيمود.ناخداي كشتي مي توانست روي عرشه ايستاده و دكمه كوچكي را فشار دهيد. بلافاصله صداي برهم خوردن ماشين آلات و اجزاي مختلف يك كشتي بگوش مي رسيد و در يك آن كشتي بزرگ اقيانوس پيما به اطاق ها و قسمت هاي مجزا و غير قابل نفوذ تقسيم مي گرديد. ويليام آسلر چون به آنجا رسيد خطاب به دانشجويان گفت شما هر كدام سازماني عجيب تر از آن كشتي اقيانوس پيما هستيد كه براي مسافرت طولاني تري ساخته شده ايد آنچه من از شما مي خواهم اين است كه ماشين حيات را طوري تحت اختيار درآوريد كه بتواند ديروز و امروز را از هم تفكيك كنيد و فردا را بي جهت در كار امروز دخالت ندهيد تا بتوانيد در اين مسافرت دور و دراز با اطمينان خاطر پيش برويد.


دریافت فایل


دانلود تحقیق درباره آئين زندگي

دانلود,تحقیق,درباره آئین زندگی,تحقیق رشته معارف اسلامی

علوم انسانی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید
روانشناسی و علوم تربیتی
کتب علوم جفر و رمل
کتب علوم جفر و رمل
کتب علوم جفر و رمل
علوم انسانی
سایر رشته های علوم انسانی
سایر رشته های علوم انسانی
گرافیک ، هنر دیجیتال ، طراحی
سوالات و پاسخ و منابع آزمون نظام مهندسی معدن پی جویی و استخراج
دینا فایل مرجعی برای پیدا کردن و دانلود فایل های مورد نیاز شما می باشد که از سیستم و سایت های مختلف این فایل ها با استفاده از ربات های پیشرفته استخراج و جمع آوری شده اند که می توانید با سرچ ساده در بالای همین باکس و یا مراجعه به صفحه اول سایت دینا فایل در کادر جستجو کلمات کلیدی خودتان را وارد نمایید تا تمامی فایل های موجود را جمع آوری و نمایش دهد . به راحتی به سایت اصلی مراجعه فرمایید و نسبت به پرداخت و دانلود اقدام نمایید