دانلود تحقیق درباره بررسي خصوصيات شيميايي خاكهاي مناطق جنگي اطراف خرمشهر

دانلود تحقیق درباره بررسي خصوصيات شيميايي خاكهاي مناطق جنگي اطراف خرمشهر

تعداد صفحات:14

نوع فایل: word (قابل ویرایش)

لینک دانلود پایین صفحه

 

 

 

چكيده::

آلودگي محيط زيست در نتيجه وارد شدن مواد آلوده كننده به اين بخش ايجاد ميشود. جنگ نيز يكي از منابع شديد آلودگي زيست محيطي آب و خاك ميباشد. استفاده وسيع از سلاح هاي جنگي اعم از گلوله هاي سربي، مواد منفجره، بمباران هاي هوائي، گلوله هاي توپ، سلاح هاي شيميايي و بمب هاي شيميايي-ميكروبي و ... قطعا اثرات زيست محيطي مخربي را در پي خواهد داشت.

جنگ پديده اي حاصل گذشت زمان و پيشرفت بشر است.انگيزه هاي مختلفي در ارتباط با جنگ وجود دارد. اما اهداف هر چه باشد، آسيب زيست محيطي زيادي خواهد داشت. به ويژه كه با پيشرفت علم و دانش و توليد سلاح هايي با قدرت تخريب بسيار بالا، نبردها شكل تازه اي به خود گرفته است.

اين مساله آنقدر مهم است كه در سال 1980 سازمان ملل متحد نگراني خود را در ارتباط با اثرات جنگ بر محيط زيست اعلام كرد و توجه زيادي به جنگ هاي هسته اي داشت. در سال 1995 در جنگ خليج فارس و نيز در جنگ كوزوو ،آزمايشات بيانگر تخريب هاي زيادي در ارتباط با محيط زيست بوده است.

جنگ و صدمات زيست محيطي ناشي از آن مدت هاست كه نظر بسياري از كارشناسان را به خودش معطوف ساخته است.آلودگي خاك نيز يكي از مهمترين اثرات زيست محيطي جنگ ميباشد.كشت محصولات زراعي در زميني كه داراي آلودگي شديد شيميايي است و استفاده از آب هاي آلوده به تركيبات كشنده در مزارع كشاورزي، اثرات غيرقابل جبراني را ايجاد خواهد كرد.

با توجه به اينكه بخش اعظم تركيب سلاح هاي جنگي را عناصر سنگين تشكيل ميدهند، اكثر مطالعات مربوط به جنگ و محيط زيست، دربرگيرنده اين عناصر هستند.

طي مطالعه اي كه توسط سازمان جنگل و مرتعداري سوئيس ( SAEF) انجام گرفته، نشان ميدهد كه تماس گلوله ها و بمب ها به طور وسيعي باعث آلودگي عناصر سنگين ميگردد. اصلي ترين اين عناصر آلاينده، سرب و مس بوده است..

بروز بسياري از عوارض گوارشي و سرطان هاي متعدد را در ارتباط با وجود اين عناصر در مواد غذايي ميدانند.

براي مثال در ارتباط با سرب، بيشتر بر اثر مسموميت زائي آن در انسان، موجودات آبزي و پرندگان تاكيد شده است ، در حاليكه همان ميزان سرب نه تنها اثري بر روي گياهان ندارد، بلكه هيچگونه علائم ظاهري در ارتباط با ميزان زياد اين عنصر در گياه ديده نميشود. با توجه به بروز اين عوارض در سطح وسيع در استان خوزستان، اين مساله توجه بيشتري را مي طلبد.

البته در حال حاضر به دليل دنباله دار نبودن مطالعات ، فقدان اطلاعات ثبت شده و مشكلات در ارتباط با نمونه برداري از مناطق جنگي، نقاط كور زيادي در مورد آلودگي هاي ناشي از جنگ وجود دارد كه نيازمند مطالعات بيشتر است.

 


دریافت فایل


دانلود تحقیق درباره بررسي خصوصيات شيميايي خاكهاي مناطق جنگي اطراف خرمشهر

دانلود تحقیق,خصوصیات شیمیایی خاکهای مناطق جنگی,تهاجم عراق به ایران

علوم انسانی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید